Volledige versie bekijken : Windows 98: SE, SP,...



alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:26
Hoi,

kan iemand me helpen aan de laatste update voor windows '98? Graag de Ned. updates. Vorige keer poste iemand er een SP2 verkrijgbaar is voor de '98, maar ik kom op sites uit die duidelijk melden dat de SP2 niet officiëel is en dat deze helaas ook Engelstalig is.

Na wat nader te onderzoeken kom ik te weten dat er geen SP bestaan voor '98, maar ze worden anders genoemd, zoals de SE: Second Edition. Weet er iemand hoe de laatste update heet voor de '98 (in het Nederlands)?


Groet,

I.

sykke
29 October 2007, 19:28
eens kijken op de site van microsoft

alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:29
eens kijken op de site van microsoft

Jep, maar ik geraak niet verder, vooral omdat die automatisch mijn PC herkent als XP? De '98 is nog niet aangesloten op internet.


Groet,

I.

g_man
29 October 2007, 19:35
Win98SE is de laatste 98 versie...:)

alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:39
Hoi,


Win98SE is de laatste 98 versie...:)

Bedankt voor je antwoord G. Is windows 98 SE de laatste update ofzo, want ik lees dat het vaak in het rijtje voorkomt als Windows 98, SE, ME. Ik weet dat ME een compleet andere versie is (millennium), dus dacht ik dat de SE ook en andere versie, wat betekend dat je die moet kopen in tegenstelling tot Service Packs die als update dienen.

Begrijp ik je goed als ik zoek op de '98 SE en deze download en installeer dat ik dan de recentste heb betreft OS Windows '98?


Groet,

I.

g_man
29 October 2007, 19:48
Ik dacht dat Win98SE, een verbeterde versie is van win98 mét alle update tot dan toe beschikbaar geslipstreamt. WinME is een belachelijke onstabiele versie tss een stabiel Win98 en Win2K..
Als je win98SE installeert heb je de beste versie, er zullen echter nog updates zijn. Maar of ze nog steeds beschikbaar zijn via de support van MS weet ik niet. Nieuwe updates zullen er alvast niet meer komen. :) ;)

foxofinfinety
29 October 2007, 19:51
eerst een beveiliging update
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=71ec81dd-9e86-4956-94f5-b6e020348569&DisplayLang=nl

en een beveiliging pach
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0806fdb7-1c17-47b4-a777-72fd3daf1076&DisplayLang=nl

en een beveiligings herstelling voor directx 8
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=49552d6a-4a62-48ba-a2ac-0b237cd5f732&DisplayLang=nl

ik kan de andere ff niet meer vinden ik heb ze wel op cd voor als ik ze weer nodig heb maar ik weet de links niet meer
en @ g_man er komen zeker niet meer Microsoft heeft al gezegd te stoppen om meer updates voor win98 en win98se te maken

alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:52
Ik dacht dat Win98SE, een verbeterde versie is van win98 mét alle update tot dan toe beschikbaar geslipstreamt. WinME is een belachelijke onstabiele versie tss een stabiel Win98 en Win2K..
Als je win98SE installeert heb je de beste versie, er zullen echter nog updates zijn. Maar of ze nog steeds beschikbaar zijn via de support van MS weet ik niet. Nieuwe updates zullen er alvast niet meer komen. :) ;)

Haha, dit doet me denken aan Jambers, 10 jaar later.

Maar, ik zal eens op zoek gaan naar Windows SE, en ik hoop dat dit een soort SP is voor '98 en niet een nieuwe versie ofzo (want dan moet ik ervoor betalen i.t.t. updates).


bedankt,

I.

alBildjiekiyya
29 October 2007, 19:54
eerst een beveiliging update
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=71ec81dd-9e86-4956-94f5-b6e020348569&DisplayLang=nl

en een beveiliging pach
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0806fdb7-1c17-47b4-a777-72fd3daf1076&DisplayLang=nl

en een beveiligings herstelling voor directx 8
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=49552d6a-4a62-48ba-a2ac-0b237cd5f732&DisplayLang=nl

Ja, ik heb wat afgezocht voor patches enzo voor OS Windows '98, maar eigenlijk zocht ik een soort SP. Heb jij Windows '98 lopen op een PC en heb je je ooit mee bezig gehouden om de laatste versie van deze te installeren, of heb je zitten patchen :- P ?


Groet,

I.

g_man
29 October 2007, 19:58
Er zijn 2 versies van Win98SE , een update-versie en een 'stand-alone' versie... :)

@ g_man er komen zeker niet meer Microsoft heeft al gezegd te stoppen om meer updates voor win98 en win98se te makenDat zei ik toch al :rolleyes:

foxofinfinety
29 October 2007, 20:05
ik heb altijd via internet ge update dan hoef je niet zo te zoeken
en hier is wel een maar die is niet van microsoft
http://exuberant.ms11.net/98sesp.html

hier is nog een maar dan moet je MEER DAN 512 mb ram hebben
http://www.megasnel.nl/?s=4&sp=79

en deze is engels
http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/Unofficial-Windows-SE-Service-Pack.shtml

ik heb op mijn pc nog wat staan die al van de ms site af zijn

alBildjiekiyya
29 October 2007, 20:52
Dan loop ik dit helaas mis, ik heb op die PC 256 MB RAM. Weet je trouwens of het misschien ligt Windows 98 is waarom de P3 daarop als een P2 word gedetecteerd? Ondersteund '98 de P3 niet?

Trouwens, bedankt voor die updates (eigenlijk voor de tijd die je daarin steekt (om te posten en nachecken), want je hebt niet zelf die updates gemaakt :- P)!


Groet,

I.

Pjj
30 October 2007, 16:36
Maar, foxofinfinety, jij hebt toch een Server Edition?




@alBildjiekiyya: Server Edition bestààt helemaal niet, maar foxofinfinety heeft ze wel ;)

gabriel
30 October 2007, 17:07
voor irritante vragen moet bij de noorderburen zijn
http://www.almererulez.nl/?s=4&sp=79

compuchrisje
30 October 2007, 19:38
Voor de NL versie ben je idd met die laatste "gesteld". Bij MS zelf is niks meer te vinden, wél zouden er forums zijn, die de updates nog in pakketjes ter beschikking hebben. Ik had héél professioneel mijn updates voor 98SE op een tweede HD veilig gesteld... ging dat ding naar de hemel en had ik dus niks meer. Wel spijtig want die 98 installeren was elke keer een belevenis. Wie dus alsnog het volledig pakket kan opsporen... sorry geen losgeld.

foxofinfinety
31 October 2007, 18:43
Maar, foxofinfinety, jij hebt toch een Server Edition?




@alBildjiekiyya: Server Edition bestààt helemaal niet, maar foxofinfinety heeft ze wel ;)bestaat wel maar de aanpassingen zijn gemaakt door een vriend van mij (namelijk krystalfan01)

Pjj
1 November 2007, 13:03
Als nonkel Bill dat te weten komt ..

foxofinfinety
1 November 2007, 21:03
Als nonkel Bill dat te weten komt ..maakt niet uit krystalfan01 heeft toestemming op voor waarde dat hij het alleen zou doen om te zien of hij dat kan en dat alleen hij en ik het mochten gebruiken

J.W.
1 November 2007, 23:05
WinME is een belachelijke onstabiele versie tss een stabiel Win98 en Win2K..


Waar haal je dat? Hebt u zelf gewerkt met ME?
Of "huil je gewoon me met de wolven in het bos"?
Ik heb zelf enkele jaren gewerkt met ME.
Deze versie was 100 X stabieler dan Windows 98.
Men moest wel alle updates installeren om ze stabiel te krijgen.
Het bekende BSOD van de 98 versie kwam geen drie maal per jaar voor.
Ja, ik heb ook met Windows 98 gewerkt.

gabriel
2 November 2007, 17:33
mogelijks vind je hier wat je zoekt ?
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98
ongeveer 6000 tips ;)

g_man
2 November 2007, 20:20
Waar haal je dat? Hebt u zelf gewerkt met ME?
Of "huil je gewoon me met de wolven in het bos"?
Ik heb zelf enkele jaren gewerkt met ME.
Deze versie was 100 X stabieler dan Windows 98.
Men moest wel alle updates installeren om ze stabiel te krijgen.
Het bekende BSOD van de 98 versie kwam geen drie maal per jaar voor.
Ja, ik heb ook met Windows 98 gewerkt.
Ik zal je kinderdroom niet vernietigen...als jij denkt dat winME dé versie was, ga ik dat niet tegenspreken. Als 'meeloper' durf ik dit trouwens niet. Droom zacht... ;)

J.W.
2 November 2007, 22:43
... dat winME dé versie was, ga ik dat niet tegenspreken.

"dé versie" bestaat niet en zal nooit bestaan.
Toch blijf ik erbij dat ME vééééééééééééééél stabieler is (was) dan 98 of 98 SE. En "kinderdromen" liggen bij mij al heel lang in het verleden.
Maar nu heb ik nog geen antwoord gehad op mijn vraag. Hebt u er zelf mee gewerkt?

Jelle
2 November 2007, 23:02
Ik moet g_man toch wel gelijk geven. Het kan zijn dat jij er geen problemen mee hebt, maar die problemen zijn algemeen bekend (vandaar dat het nog geen jaar later opzij werd geschoven door Windows XP, de snelste Windows opvolging ooit).

Een kleine quote van http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME

Toch wordt het over het algemeen afgeraden om Windows Me te gebruiken, omdat het besturingssysteem vrij instabiel is. Zelfs de vorige versie, Windows 98, is een stuk stabieler. Windows 2000 en Windows XP zijn een heel stuk stabieler door een betere kernel. Microsoft was aanvankelijk van plan een servicepack uit te brengen van Windows Me, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. De instabiliteit kwam meestal door incompatibele drivers, omdat fabrikanten hun drivers niet testten op Me en/of geen nieuwe drivers uitbrachten. Door de beruchte instabiliteit werden er al snel andere betekenissen voor het Me deel bedacht (bijvoorbeeld "Windows Meer Ellende", "Windows Moron Edition", "Windows Mistake Edition", "Windows Miserable Edition", of "Windows Multiple Error"). Soms wordt het besturingssysteem ook wel Windows 98 Third Edition genoemd, naar analogie met Windows 98SE (Second Edition).
Zoals je ziet ligt het vooral aan de drivers en wat andere dingen, dus het kan dat jij juist geluk had met je hardware. Zo is Linux installeren op de ene pc kinderspel, terwijl op de andere de Wifi-kaart bv. nooit zal werken.

compuchrisje
2 November 2007, 23:10
Even inhaken hier... en nee ik heb ME niet gebruikt, maar ben gelukkig toen aan mijn Windows 98 SE blijven vasthouden. Ik kon het zelfs gratis krijgen van iemand, die toen "net een nieuwe pc had gekocht met XP". Nadien kwam het ware verhaal naar boven, ME was toen al een paar maand in de running. De nieuwe pc was gekocht mét ME op dringende vraag van de persoon. Na een maand was hij het gesukkel beu en heeft zich XP aangeschaft, wou ME eerst tegen halve prijs verkopen, maar omdat niemand toehapte gaf hij het gewoon weg. De verkoper van de pc-winkel (toevallig een kameraad) vertelde me dit, toen ik van het aanbod sprak. Toen de naam op de proppen kwam, wist ik dus meteen het correcte verhaal. Nee, ME was een grote vergissing van Microsoft. Mensen wisten amper dat 2000 bestond of XP plakte er al achter, waarom? Omdat ME totaal fout liep.

gabriel
3 November 2007, 08:59
mag ik ook even ? elk besturings systeem heeft zijn voor en nadelen zo ook win 95 win98 -ME en XP en nu ook vista , dat ME een flop was is een publiek geheim , maar dat het slecht was ? daar heb ik mijn twijfels over , de verkoop is tegen gevallen dat is wel waar , maar daarom is het niet slecht ofwel ? win 98 heeft toch ook maar 2 jaar geleefd vooraleer er iets nieuws kwam ?en win 2000 slechts 1 jaar ? in 2001 was er al XP ..... als je in zak en as zit met XP , wat heb je dan nodig om het sisteem terug aan de praat te jrijgen .. juist een diskette van win98 OF van ME
deze pc draait met ME en een upgrade naar XP en zo goed als zonder problemen wat van win98 niet kan gezegd worden :)

alBildjiekiyya
4 November 2007, 02:03
Maar, foxofinfinety, jij hebt toch een Server Edition?




@alBildjiekiyya: Server Edition bestààt helemaal niet, maar foxofinfinety heeft ze wel ;)

Oh, neen, met SE bedoelde ik Second Edition, heb ik me ergens mistijpt of is er miscommunicatie?

Zelf heb ik een '98 ergens staan en na al die jaren hoopte ik dat ik hem opnieuw kan starten. Maar wat ik me afvroeg was of er een bepaalde Service Pack voor de '98 bestaat. Eventjes tijdens het Googlen kwam ik tegen dat er ook een '98 SE (Second Edition) bestond en mijn gedachte gaf mij aan dat dit de Service Pack voor de '98 was. Maar helaas heb ik er niet veel van gevonden (buiten een Engelse Service Pack) en natuurlijk de patches van Foxfofinety, waarvoor mijn dank.


Groet,

I.

foxofinfinety
4 November 2007, 12:31
Oh, neen, met SE bedoelde ik Second Edition, heb ik me ergens mistijpt of is er miscommunicatie?

Zelf heb ik een '98 ergens staan en na al die jaren hoopte ik dat ik hem opnieuw kan starten. Maar wat ik me afvroeg was of er een bepaalde Service Pack voor de '98 bestaat. Eventjes tijdens het Googlen kwam ik tegen dat er ook een '98 SE (Second Edition) bestond en mijn gedachte gaf mij aan dat dit de Service Pack voor de '98 was. Maar helaas heb ik er niet veel van gevonden (buiten een Engelse Service Pack) en natuurlijk de patches van Foxfofinety, waarvoor mijn dank.


Groet,

I.
de SE is gewoon een betere versie van win98 als je gewoon 98 heb kun je net die updates waarschijnlijk niks dan moet je updates hebben voor de gewone versie van win98 en er was geen miscommunicatie ik heb echt een server editie van win98 die is door een vriend gemaakt maar daar kan ik bijna niks op installeren om dat ik dan een error krijg (namelijk dat het niet werkt op een server editie van windows)

foxofinfinety
4 November 2007, 12:33
Ik moet g_man toch wel gelijk geven. Het kan zijn dat jij er geen problemen mee hebt, maar die problemen zijn algemeen bekend (vandaar dat het nog geen jaar later opzij werd geschoven door Windows XP, de snelste Windows opvolging ooit).

Een kleine quote van http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME

Zoals je ziet ligt het vooral aan de drivers en wat andere dingen, dus het kan dat jij juist geluk had met je hardware. Zo is Linux installeren op de ene pc kinderspel, terwijl op de andere de Wifi-kaart bv. nooit zal werken.
is inderdaad nogal instabiel moest er op school mee werken maar daar hebben ze nu weer win98 op gezet zo dat ie het ook doet

Pjj
4 November 2007, 13:55
Oh, neen, met SE bedoelde ik Second Edition, heb ik me ergens mistijpt of is er miscommunicatie?

Groet,

I.
Miscommunicatie, mijn beste.
Vergeet mijn post maar ;)

foxofinfinety
4 November 2007, 19:38
ik heb nog wat downloads voor win 98 gevonden (van de site van ms)
http://www.microsoft.com/downloads/browse.aspx?displaylang=nl&productID=E884B137-98CA-464B-964D-1BDDCAF3081A

xtofke
4 November 2007, 21:46
maakt niet uit krystalfan01 heeft toestemming op voor waarde dat hij het alleen zou doen om te zien of hij dat kan en dat alleen hij en ik het mochten gebruiken

Yeah right! ... :D

Dus jij hebt ergens een bewijs waarop staat

"Krystalfan01 mag een eigen Windows 98 Server-editie maken die enkel hijzelf en Foxo-dinges mogen gebruiken"
B. Gates.

foxofinfinety
5 November 2007, 17:50
ik niet hij wel maar dat zal zowiezo ik het engels zijn wand krystalfan01 woont ik NY
daar bij je mag het ook aan krystalfan01 zelf fragen hij heeft yahoo en ook daar heet hij krystalfan01 (dan kan je het email adress wel raden) ik mag geen email's typen over verwijzen staat geloof ik niks in de regels^^ maar of hij wil reageren weet ik niet wees inelk gewal beleeft en onthoud dat hij christelijk is

xtofke
6 November 2007, 15:16
Kan jij dan eens aan Krystalfan01 vragen of hij voor mij toestemming kan vragen aan Bill want ik zou graag een linux-editie van windows vista proberen maken. :D
Gezien hij dan toch connecties heeft bij MS ...

PeterN
6 November 2007, 16:03
Laten we nu even terug ontopic komen ;)