Volledige versie bekijken : Draadloze verbinding niet beschikbaar



élenias
31 October 2007, 12:01
Op mijn broers computer kan ik geen verbinding maken met het internet sedert een maand of twee.

Ik werk met een pci adapter van usrobotics, daar staat bij 'site survey' ons draadloos netwerk maar hij wil geen verbinding maken. Als je drukt dan bij netwerkverbindingen om de beschikbare draadloze verbindingen weer te geven, geeft hij geen enkele weer. In het kader dat ik krijg staat er dan enkel annuleren waar ik op kan klikken.

Mijn laptop staat nu vlak bij de computer maar ik heb een uitstekend signaal.

Kan er mij iemand helpen?

Alvast bedankt

PeterN
31 October 2007, 13:10
Meestal ligt het probleem bij de beveiliging in dit geval.
In de router heb je een setting om het SSID uit te zenden of niet. Als beveiliging wordt dit soms afgezet. Hierdoor zal je thuisnetwerk zijn 'naam' niet uitzenden en zie je die ook niet bij een scan. Je moet dan alle gegevens zelf invullen en kennen.
Indien je goede ontvangst hebt maar niet kan aanloggen is ook weer meestal een beveiligingsprobleem. Hier weer hetzelfde, de instellingen van de beveiliging op de pc moeten net zo staan als in de router, anders gaat hij niet aanloggen.

Als je een tweede pc hebt die wel nog kan aanloggen kan je daar eens zien hoe de beveiliging en het netwerk noemt, mocht je dat vergeten zijn. Zo niet kan je enkel de router terug naar fabrieksinstellingen terug resetten en deze router terug instellen en beveiligen. Je moet dan ook alle pc's terug instellen ;)

élenias
31 October 2007, 14:27
Meestal ligt het probleem bij de beveiliging in dit geval.
In de router heb je een setting om het SSID uit te zenden of niet. Als beveiliging wordt dit soms afgezet. Hierdoor zal je thuisnetwerk zijn 'naam' niet uitzenden en zie je die ook niet bij een scan. Je moet dan alle gegevens zelf invullen en kennen.
Indien je goede ontvangst hebt maar niet kan aanloggen is ook weer meestal een beveiligingsprobleem. Hier weer hetzelfde, de instellingen van de beveiliging op de pc moeten net zo staan als in de router, anders gaat hij niet aanloggen.

Als je een tweede pc hebt die wel nog kan aanloggen kan je daar eens zien hoe de beveiliging en het netwerk noemt, mocht je dat vergeten zijn. Zo niet kan je enkel de router terug naar fabrieksinstellingen terug resetten en deze router terug instellen en beveiligen. Je moet dan ook alle pc's terug instellen ;)

Waar vind je dan die instellingen in XP en VISTA?

Het SSID heb ik gecontroleerd en staat correct.

PeterN
31 October 2007, 15:25
De instellingen van uw router kan je nagaan door een kabel verbinding te leggen en naar het ip van uw router te surfen.
De instellingen van uw pc moet je instellen in het programma dat meegeleverd wordt met uw draadloos verbinding kaartje/stick

élenias
31 October 2007, 15:32
Is het mogelijk dat mijn netwerk onbeveiligd is? Ik vind geen WEP beveiliging of MAC beveiliging.

Ik heb de router eens gereset en op mijn laptop heb ik terug perfect verbinding maar op de vaste computer noppes.

PeterN
31 October 2007, 15:38
Kan onbeveiligd zijn.
Normaal als je de SSID hebt aan staan en je doet een rescan van beschikbare draadloze netwerken moet je dan uw netwerkje erbij zien staan. Is het beveiligd, dan zie je een sleutel ikoontje ervoor staan ;)

Kijk voor alle zekerheid nog eens na dat je draadlooskaartje in de pc geen gele vraagtekens of rood krijs vertoont bij configuratiescherm/systeem/hardware/aparatenbeheer.
Zorg, als je een laptop hebt, dat het ook aanstaat. Op laptops kan je het uitzetten om uw batterijen te sparen. Dit gebeurd meestal door een functie toets of een apart knopje ;)

élenias
31 October 2007, 18:58
Zelfst bij een rescan vindt hij niets. Ik krijg wel een melding nu bij het opstarten van 'socketerror'. Maar toch zie ik bij usrobitics ons draadloos netwerk staan. Ik zal straks even de kaart van gleuf veranderen.
Misschien dat dat helpt.

élenias
2 November 2007, 13:08
Heb de kaart van gleuf verandert maar er is nog geen verandering. Plus ik krijg nog steeds de melding 'socket create error'.