Volledige versie bekijken : Draadloos internet op Windows '98



alBildjiekiyya
31 October 2007, 17:14
Hoi,

ik ben bezig met een PC te configureren met Windows '98. Ik vind dat ik het tot nu toe goed heb opgelapt. Vervolgens wil ik er graag draadloos internet op aansluiten, dus heb ik mijn broer even gevraagd of dit mogelijk is. Zijn antwoord was dat dit niet mogelijk is. Dat de router die er staat een USB router is of iets in die aard, of juist geen USB router. Ik heb er echt niets van verstaan!?

Zijn advies was om een HDD te kopen en daarop XP te installeren en dan zal het lukken?

Enfin, mijn vraag is eigenlijk: is het mogelijk om draadloos internet aan te sluiten op een PC waarop Windows '98 draait? Oja, de harde schijf is heel weinig, maar ik hoor dat het genoeg is. De HDD die er nu in steekt is 3Gb, ik had er eentje van 10GB maar ik denk dat die kapot is. Waar ik het eigenlijk over wil hebben is of het mogelijk is om draadloos internet aan te leggen?


MVG,

I.

PeterN
31 October 2007, 17:23
Ook even kijken als het win98 of win98 SE (second edition) is. De tweede is veel beter en heel stabiel.

Ook met win 98 kan je draadloos internet gebruiken. De enigste beperking is de aansluiting die voorzien is op je computer. Is je computer voorzien van een usb poort kan je uw draadloos stickje ook hierop gebruiken mits je de win98 drivers van het stickje installeerd. Voor de laatste nieuwe draadloze sticks kan dit een probleem zijn daar de fabrikanten deze niet gemakkelijk meer mee leveren.
Gebruik je een andere (pcmcia kaartje, pci kaart,...) draadlooskaartje is het ook enkel installeren en de juiste drivers erbij zetten. Windows 98 heeft op zich geen beperking kwa draadloos werken en ook usb wordt ondersteund mits de juiste drivers ;)

jellabi
20 November 2007, 19:52
yup ik heb ook een windows 98 waar gewoon internet op zit met usb adapter, werkt perfect