Volledige versie bekijken : XP herstellen



alBildjiekiyya
31 October 2007, 18:05
Hoi,

ik wil graag heel snel vragen of er iemand is die weet welke commands ik moet gebruiken om mijn XP te herstellen? Als ik met de CD boot en daarna "r" intijp (voor herstellen) krijg ik C:/windows/ wat moet ik daarna doen?

Deze fout kreeg ik nadat ik Linux van mijn systeem heb verwijderd, het lijkt een zeer 'normale' fout te zijn omdat Linux de Grub mee verwijdert waarmee Windows opstart.

Ik zou het heel erg appreciëren als iemand me snel een oplossing kan bezorgen!


MVG,

I.

alBildjiekiyya
31 October 2007, 18:06
Oja, ik heb 'help' ingetijpt en vervolgens uit de commande 2 geprobeerd:

Fixboot en BootCFG, allebei zonder suc6.

sykke
31 October 2007, 18:40
hier iets:http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=42

alBildjiekiyya
31 October 2007, 18:52
Hoi,

er staat 'Let erop dat je XP in dezelfde map laat installeren als voorheen'. Hoe weet ik welke map dat is, omdat de installatie automatisch ging?

Ik heb op google wat rondgezocht en ik heb de command 'fixboot c:' geprobeerd, en dit ook zonder suc6.


Groet,

I.

Krikkie
31 October 2007, 19:27
Hoi,

er staat 'Let erop dat je XP in dezelfde map laat installeren als voorheen'. Hoe weet ik welke map dat is, omdat de installatie automatisch ging?

Automatisch staat hij op de c-schijf dus c:\windows.
Als hij de vorige keer automatisch geïnstalleerd is, kan je Windows terug automatisch installeren om in dezelfde map terecht te komen.

Groetjes Krikkie

bjorntje
31 October 2007, 23:11
opstarten met de win-cd
dan op r(herstellen)
dan fixmbr in typen
en dan fixboot in typen.

normaal werkt dat

alBildjiekiyya
4 November 2007, 01:36
opstarten met de win-cd
dan op r(herstellen)
dan fixmbr in typen
en dan fixboot in typen.

normaal werkt dat

Ajajaj, ik zal dit eens proberen, alhoewel ik nu klaar sta voor een fixe format C:/

Ik heb Windows XP tot 3 keer geïnstalleer op mijn PC en één ervan werkt en andere 2 met elk van hun fout. Eentje geeft aan dat er bepaalde hardware fouten zijn en de ander geeft me duidelijk dat er een hal.dll word gemist. Met andere woorden; ik ga mijn PC formatteren.

Maar graag zou ik nog willen weten of ik dit kan herstellen of die andere 'XP' kan verwijderen, aangezien de middelste XP werkt (en ik dat moet selecteren om de PC te starten).


MVG,

I.

alBildjiekiyya
4 November 2007, 01:54
Hoi,

doordat ik XP 'overheen' mijn vorige XP heb geïnstalleerd kan ik niet meer in mijn account (passwoord beveiligd), en mijn account word ook niet weergegeven. Ik vroeg me dus af of iemand een techniekje kent om in die map te geraken. Zelf ben ik op een manier uitgekomen die wat installeren vergt, maar als iemand een simpele manier kent dan hoor ik het graag.

Wat betreft "mijn" manier, dan ben ik van plan om Ubuntu te installeren, hiermee kan ik namelijk in mijn account terecht, maar dan is alles wel als 'alleen lezen'. Doch hiermee kan ik dan mijn bestanden kopiëren en mogelijk branden op een DVD, zodat ik ze opnieuw kan gebruiken.


Groet,

I.

alBildjiekiyya
4 November 2007, 02:03
Hoi, kan iemand me helpen met het verwijderen van 'Client Services voor Netware'? Ik krijg deze melding wanneer ik 'de manier waarop gebruikers zich aanmelden' probeer te activeren.

Baloeke
4 November 2007, 12:53
Bij het opnieuw installeren van windows xp wordt in 95% van de gevallen de harde schijf geformateerd. Het is dus logisch dat je niet in je vorige account geraakt.
Toch bestaan er programma's die gegevens kunnen terug halen. Kijk daarvoor eens tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=44). Het is niet 100% zeker dat je deze kan terug halen. Nadat je windows xp terug opnieuw hebt geinstalleerd, kan het zijn dat die bestanden overschreven zijn.

alBildjiekiyya
4 November 2007, 19:54
Bij het opnieuw installeren van windows xp wordt in 95% van de gevallen de harde schijf geformateerd. Het is dus logisch dat je niet in je vorige account geraakt.
Toch bestaan er programma's die gegevens kunnen terug halen. Kijk daarvoor eens tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=44). Het is niet 100% zeker dat je deze kan terug halen. Nadat je windows xp terug opnieuw hebt geinstalleerd, kan het zijn dat die bestanden overschreven zijn.

Aangezien de account daar nog te vinden is (bij documents and setting) dacht ik dat er een handigheidje was om met XP die map (die ik niet kan openen) als een account in te stellen. Ik dacht dat er misschien een handigheidje was om die map als een account te maken, dus een soort inlogaccount zoals bekend is bij XP (want ik ken het wachtwoord).

En ook denk ik dat de bestanden niet overschreven zijn aangezien ik op de 'vorige' XP een gebruikersaccount had en daarin zijn nog alle bestanden onbeschadigd en bruikbaar.


Groet,

I.

compuchrisje
4 November 2007, 20:06
Die vermiste hal.dll wil zeggen dat er in je boot.ini wat fout zit. Je kan alsnog proberen met het volgende:


Best is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.
De letter E: moet je veranderen naar de letter van uw cd-rom.
Daarna verander je in de Bios de opstartvolgorde en je zet de harde schijf (HDD0 of IDE0) als eerste.

Is die dll niet te vinden, kan je ze hier (http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal)vinden.

alBildjiekiyya
10 November 2007, 20:25
Hoi, kan iemand me helpen met het verwijderen van 'Client Services voor Netware'? Ik krijg deze melding wanneer ik 'de manier waarop gebruikers zich aanmelden' probeer te activeren.

Niemand?

Wanneer ik de accounts wil beheren dan krijg ik de volgende fout:

http://img402.imageshack.us/img402/9402/scriptjr1.jpg

Vervolgens krijg ik:

http://img402.imageshack.us/img402/2558/clientck2.jpg


MVG,

I.

compuchrisje
10 November 2007, 21:07
Normaal gezien zou dat dus aan je netwerkverbindingen moeten zijn. Ga dus naar Start - configuratiescherm - Netwerkverbindingen en klik op je LAN-verbinding. Kies met rechtermuisknop voor eigenschappen en selecteer Client service voor netwerk, klik dan op verwijder. Succes... hoop ik

alBildjiekiyya
11 November 2007, 20:47
Top!

Het is in orde, nu.

Baloeke
12 November 2007, 00:14
Top!

Het is in orde, nu.
En hoe heb je het nu opgelost? Kan interesant zijn voor de leden.