Volledige versie bekijken : Geconverteerde filmpjes branden



Silverwing
1 November 2007, 11:22
Ik wil mijn filmpjes die ik gemaakt heb en geconverteerd met winavi naar dvd formaat nu op dvd zetten met Nero,maar krijg steeds een foutmelding dat het testbranden mislukt is en de dvd niet zal kunnenafgespeld worden.
Ik kies voor dvd video en sleep dan enkel de .vob bestanden naar het compilatievenster.
Doe ik wat verkeerd of hoe kan ik van geconverteerde filmpjes een dvd maken met Nero?

Obsessed
1 November 2007, 12:32
Kies Nero Express --> Video's/Pictures --> DVD Video Files --> Add

Browse daar tot de VIDEO_TS map. Die map selecteren, maar niet openen.
Toevoegen en het browse venster sluiten.

BURN

Ps: dit is met versie Nero7 Premium.

minoe
1 November 2007, 13:00
Doe het ook altijd zoals hierboven en nooit problemen gehad.Heb ook al eens zo'n foutmelding gekregen en deze gewoon genegeerd en geen problemen gehad om deze af te spelen.Aan u de keuze om het te wagen

dannyma
1 November 2007, 13:58
als het al geconverteerd is naar vob-file's kan je het gemakkelijk wegschrijven met dvd shrink .
zo doe ik het altijd ;) .

Silverwing
1 November 2007, 16:31
Kies Nero Express --> Video's/Pictures --> DVD Video Files --> Add

Browse daar tot de VIDEO_TS map. Die map selecteren, maar niet openen.
Toevoegen en het browse venster sluiten.

BURN

Ps: dit is met versie Nero7 Premium.

Heb het op deze manier gedaan,en dat gaat voor één filmpje.
Wat indien ik meerdere filmpjes die al eerder geconverteerd waren wil branden,ik krijg dan telkens de melding dat er zich al .dit en .dat bestanden zich bevinden en of ik ze wil vervangen.
Zie foto http://img398.imageshack.us/img398/3119/nero1xg9.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=nero1xg9.jpg)
Heb ook met winavi geprobeerd om te branden maar daar kan ik maar één betand invoegen of heb ik het hier ook mis?
De fout negeren zoals minou voorsteld heeft als resultaat dat de dvd onleesbaar word
De tot nu toe enige manier die ik gevonden hebis met convertx to dvd,dat werkt goed,alleen stopt de weergave even na elk filmpje,als dat nog weg te werken valt zodat ik echt één vloeiende film bekom zou het helemaal af zijn.

Obsessed
1 November 2007, 22:38
Werkt volgens mij maar met 1 film(pje) tegelijk hoor.
Je kunt wel meerdere .avi bestanden tegelijk laden in WinAVI, zodat er maar 1 DVD van gemaakt wordt, maar dan is het belangrijk in welke volgorde je die laad, zodat ze correct op de uiteindelijke DVD komen.
Da's trouwens één van de redenen waarom ik WinAVI niet meer gebruik. Ook de kwaliteit liet vaak te wensen over.
Momenteel gebruik ik ConvertXtoDVD (http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/). Deze brandt de DVD zelf.
Als je daar meerdere avi's mee omzet dan krijg je zelfs een opstartmenu op de DVD waar je direct tussen de verschillende films kan kiezen.

minoe
1 November 2007, 23:20
Heb het op deze manier gedaan,en dat gaat voor één filmpje.
Wat indien ik meerdere filmpjes die al eerder geconverteerd waren wil branden,ik krijg dan telkens de melding dat er zich al .dit en .dat bestanden zich bevinden en of ik ze wil vervangen.
Zie foto http://img398.imageshack.us/img398/3119/nero1xg9.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=nero1xg9.jpg)
Heb ook met winavi geprobeerd om te branden maar daar kan ik maar één betand invoegen of heb ik het hier ook mis?
De fout negeren zoals minou voorsteld heeft als resultaat dat de dvd onleesbaar word
De tot nu toe enige manier die ik gevonden hebis met convertx to dvd,dat werkt goed,alleen stopt de weergave even na elk filmpje,als dat nog weg te werken valt zodat ik echt één vloeiende film bekom zou het helemaal af zijn.
Inderdaad.Niet goed gelezen waarschijnlijk.Als het voor meerdere filmpjes is kan je dit gewoon doen met nero i.p.v. winavi.Anders vrees ik dat het niet zal lukken(met nero toch niet) aangezien de bestanden van de verschillende films die omgezet zijn naar dvd formaat soms dezelfde naam zullen hebben(VTS_01_0 en VTS_01_1 enz.).Bij beide films zal waarschijlijk meer dan één bestand dezelfde naam hebben.
Anders met nero ga je als volgt tewerk:Nerovision>DVD maken>DVD Video en dan kiezen voor videobestanden toevoegen en dan kan je sjablonen maken enz.Deze moeten wel nog in avi-formaat staan en niet dvd formaat.Nero zet die vanzelf dan wel om.

Silverwing
4 November 2007, 20:57
Anders met nero ga je als volgt tewerk:Nerovision>DVD maken>DVD Video en dan kiezen voor videobestanden toevoegen en dan kan je sjablonen maken enz.Deze moeten wel nog in avi-formaat staan en niet dvd formaat.Nero zet die vanzelf dan wel om.
Ik heb in mijn Nero geen nero vision,maar als ik met winavi coverteer naar AVI zou het dus met Nero moeten lukken?
Anderzijds heb ik in winavi de instelling covert to one title gekozen en dat ziet er op de pc althans uit als één doorlopende film.
Alleen zit ik nu met een ander raar probleem dat ik niet opgelost krijg maar hiervoor open ik een nieuw topic.

minoe
5 November 2007, 01:49
Ik heb in mijn Nero geen nero vision,maar als ik met winavi coverteer naar AVI zou het dus met Nero moeten lukken?
Anderzijds heb ik in winavi de instelling covert to one title gekozen en dat ziet er op de pc althans uit als één doorlopende film.
Alleen zit ik nu met een ander raar probleem dat ik niet opgelost krijg maar hiervoor open ik een nieuw topic.
Met winavi zou het inderdaad ook zo moeten lukken zoals je zegt.Wel op letten dat de filmfragmenten in volgorde staan.Als het de bedoeling is om de fragmenten samen te smelten in één stuk zal de beschrijving met nerovision ook niet werken vrees ik(ben niet zeker).Je kan alle filmpjes appart selecteren en een naam geven en deze dan samen op dvd branden ,maar alle filmpjes samensmelten ?Anders met ConvertXtoDVD eens proberen

Silverwing
5 November 2007, 20:53
Heb het opgelost,het probleem lag niet bij winavi,heb de videomap manueel geopend en de .vob file afgespeeld en dat was perfect,alles mooi aan elkaar!
Hier mag en slotje op.