Volledige versie bekijken : trillend geluid in pc



reddevel
1 November 2007, 14:41
wanneer ik op mijn pc een film bewerkt en brandt met Nero of een ondertiteling bij een film probeer te plaatsen met VirtualDub dan begint mijn pc na een kwartiertje een hoog trillend geluid te maken en kan dit enkel laten stoppen door de pc te reboten. Kan iemand mij vertellen wat hier het probleem kan zijn.

g_man
1 November 2007, 16:11
Zou het kunnen dat door de inspanning van je PC, waardoor extra warmte gecreëerd wordt, één of andere fan sneller gaat draaien? En wanneer daar stof op ligft kan die uit balans zijn en dus door harder te draaien meer gaan trillen. :) ;)

reddevel
1 November 2007, 17:07
Zou het kunnen dat door de inspanning van je PC, waardoor extra warmte gecreëerd wordt, één of andere fan sneller gaat draaien? En wanneer daar stof op ligft kan die uit balans zijn en dus door harder te draaien meer gaan trillen. :) ;)

bedankt voor de reactie, kan je mij ook vertellen hoe ik dit stofvrij kan maken want lijkt me toch een werk waar je voorzittig bij te werk moet gaan???

Pjj
1 November 2007, 18:47
Het beste is zo een spuitbusje gecompresseerde (?) lucht of zo.
Air Duster noemt dat dacht ik.
Hiermee richt je vanop 10-15 cm op je fan terwijl er een stokje of iets dergelijks tussen de fan zit die voorkomt dat de fan als een zot begint te draaien. Dan blaas je het stof er gewoon van ;)

reddevel
1 November 2007, 18:50
Het beste is zo een spuitbusje gecompresseerde (?) lucht of zo.
Air Duster noemt dat dacht ik.
Hiermee richt je vanop 10-15 cm op je fan terwijl er een stokje of zo tussen de fan zit die voorkomt dat de fan als een zot begint te draaien. Dan blaas je het stof er gewoon van ;)

bedankt voor deze tip ga het uitproberen, upgrade volgt. :good:

g_man
1 November 2007, 19:18
Die fans kan je normaal vrij gemakkelijk uitnemen...en dan ga ik erover met de compressor en met een vochtige doek.

compuchrisje
1 November 2007, 23:14
Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=48007)staat er een "klein" stukje info over.

reddevel
1 November 2007, 23:34
Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=48007)staat er een "klein" stukje info over.

Heel hartelijk bedankt voor deze tips, ga er aan werken en laat jullie achter enkele dagen horen hoe het is geworden. (y)

reddevel
2 November 2007, 18:52
heb het ventilatortje gereinigd en ondertussen twee films geconverteerd en ondertiteld en geluid is tot op heden verdwenen. Zal morgen in de loop van de dag nogmaals enkele films te bewerken, houd jullie op de hoogte van het resultaat. Alvast bedankt allemaal voor jullie tips. :good::good::good: