Volledige versie bekijken : windows vista verkenner sluit af bij het openen van afbeeldingen



dannyma
4 November 2007, 13:03
hallo lieve collega's ,
ik heb een klein probleempje met windows vista verkenner want hij sluit altijd af en start terug op als ik mijn afbeeldingen wil benaderen en voor de rest werkt de verkenner normaal .
wie weet hier mischien oplossingen voor .


dank u bij voorbaat voor alle hulp :) .

dannyma
7 November 2007, 22:16
blijkbaar moelijke om oplossingen te vinden :shy: .

compuchrisje
7 November 2007, 23:53
Even een vraagje extra, heb je een upgrade van XP naar Vista gehad? Of een zuivere installatie. In het eerste geval zou het te wijten zijn aan een DOS-fout (Denial of Service), die door Vista niet is aangevuld.
Je zou dit es kunnen proberen (eerst systeemherstel toepassen, want Vista is voor mij nog onbetreden gebied):

Ga via je startmenu naar Bureau-accessoires en klik met rechtermuisknop op Opdrachtprompt; kies voor´Uitvoeren als administrator´

Tik dit in en bevestig met enter:

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

Daarna rebooten en zien of het wél lukt.

dannyma
8 November 2007, 13:51
Even een vraagje extra, heb je een upgrade van XP naar Vista gehad? Of een zuivere installatie. In het eerste geval zou het te wijten zijn aan een DOS-fout (Denial of Service), die door Vista niet is aangevuld.
Je zou dit es kunnen proberen (eerst systeemherstel toepassen, want Vista is voor mij nog onbetreden gebied):

Ga via je startmenu naar Bureau-accessoires en klik met rechtermuisknop op Opdrachtprompt; kies voor´Uitvoeren als administrator´

Tik dit in en bevestig met enter:

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

Daarna rebooten en zien of het wél lukt.
het is een zuivere installatie en als ik dan uitvoer krijg ik 1 seconden zwart dos scherm .

compuchrisje
8 November 2007, 20:02
Dus geen effect? Na de enter zou je een soort bevestiging moeten krijgen. 't Is ook opzoekwerk hoor, maar we geven niet op.

dannyma
9 November 2007, 17:12
ik heb ook gisteren en stout vermoeden dat mijn antivirus -spyware norton 360 niet alles kon zien en daarmee verandert naar panda 2008 en ja hoor mijn vermoede klopte in totaal 26 spyware progjes gevonden en verwijdert en is mijn pc terug veel sneller geworden en kan het zijn dat er meer geheugen overschiet dan daarvoor vanwege al die spyware progjes die toch aan je geheugen zitten te vreten .
nu minder kans gaat krijgen om zo iets voor te krijgen , in ieder geval is het al terug iets stabieler geworden en kan ik toch soms terug mijn afbeeldingen bereiken als ik het rustig aan doen .

pruts
13 November 2007, 22:04
in Internet Explorer 7
1. Klik in het menu Extra op Internet-opties.

2. Klik op het tabblad Geavanceerd op Reset.

3. Klik in het dialoogvenster Reset Internet Explorer Settings op Reset.

4. Wanneer de standaardinstellingen van Internet Explorer 7 zijn hersteld,
klikt u op Sluiten en vervolgens tweemaal op OK.

5. Sluit Internet Explorer 7.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=81143

dannyma
14 November 2007, 15:36
bedankt maar ik vindt hier geen reset knop ? wel geavanceerde instellingen herstellen en opnieuw instellen heb beide al uitgeprobeerd maar geen effect .
heb ook progje uitgevoerd maar heeft ook geen effect hier spijtig genoeg .
ik ga stilletjes aan van alles wat hier opgeslagen is op de hd en back up maken op cd en dvd en daarna formateren lijkt mij de beste oplossing .
ik ben er zeker van dat ik in de fout heb gemaakt.
maar intussen ook al zoveel gedaan met deze vista op de pc dat ooit dit is moest gebeuren ,het is zelfs zo dat slechter en slechter begint op te starten dus ik denk dat het tijd is voor het te laat is maar gelukkig hebben we nog andere pc's die me online kunnen houden :evil: .

dannyma
19 November 2007, 00:03
probleem opgelost vanwege nieuwe installatie na format .
hier mag een slotje op .