Volledige versie bekijken : Woordenlijst WORD97



De Hulk
4 November 2007, 16:39
Ik werk nog met WORD97. Wie weet waar het originele spellingbestand te vinden is en is dit te bewerken met kladblok of in WORD zelf? Met vriendelijke groet, De Hulk.:eek:

Baloeke
4 November 2007, 17:08
Op de site van seniorweb vond ik deze tip


Stel u wilt de naam Sjaan opnemen in de woordenlijst. Typ de naam in Word, klik met de rechter muisknop op de naam en selecteer uit het menu de optie Toevoegen aan woordenlijst.
Gebruikers van Word 2000 of Word 97, doen het als volgt: Klik met de rechter muisknop op het woord en kies voor Toevoegen.

http://www.seniorweb.nl/uploadedImages/Computer/Artikelen/Tekstverwerken/woord2.gif







Hebt u per ongeluk een verkeerd woord toegevoegd en wilt u dit verwijderen, of wilt u een reeks woorden toevoegen aan de woordenlijst, dan kan dit als volgt. Selecteer uit het menu Extra, Opties. Klik op het tabblad Spelling en grammatica en vervolgens op de knop Aangepaste woordenlijsten. Klik op Custom.dic en daarna op Wijzigen. In het scherm dat verschijnt kunt u naar hartelust woorden toevoegen of bestaande woorden verwijderen
Gebruikers van Word 2000 of Word 97, doen het als volgt: Kies voor Extra, Opties, selecteer het tabblad Spelling en grammatica en vervolgens de knop Woordenlijsten. Klik op Custom.dic en vervolgens op Bewerken. U krijgt de woordenlijst te zien in een word-bestand en kunt de lijst op deze manier aanpassen
Hopelijk kan het helpen

De Hulk
4 November 2007, 18:45
C�r�e�u�t�z�f�e�l�d�t�-�J�a�k�o�b�
��E�r�p�-�i�g�
��V�e�n�u�s�b�e�e�l�d�
��W�i�e�r�d�e�n�
��g�e�k�k�e�k�o�e�i�e�n�z�i�e�k�t�e�
��n�i�e�u�w�j�a�a�r�s�a�v�o�n�d�
��o�m�n�
��o�o�m�n�
��o�t�r�d�c�t�e�
��
Er staan allemaal blokjes in custom.dic. Kan dit weg en dan een lijst met woorden toevoegen? Er zijn geen woorden zichtbaar.

De Hulk
4 November 2007, 23:57
Test met ieSpell

14 fouten
Dit a4'tje is op A4 formaat en zeer acuraat volgens de richtleinen van de arbowet argerloos en met een laag butget met de nodige fotokopien gemaakt. Wanneer valt kerstmis? Uiteraart moeten we deze tennisster terechtweizen. De backup is kosteloos gemaakt met een grenseloos vetrauwen.

Na spellingcontrole nog 4 fouten
Dit A4'tje is op A4 formaat en zeer accuraat volgens de richtlijnen van de arbowet argeloos en met een laag budget met de nodige fotokopieën gemaakt. Wanneer valt kerstmis? Uiteraard moeten we deze tennisster terechtwijzen. De backup is kosteloos gemaakt met een grenzeloos vertrouwen.

J.W.
5 November 2007, 00:44
Test met ieSpell

Na spellingcontrole nog 4 fouten
Dit A4'tje is op A4 formaat en zeer accuraat volgens de richtlijnen van de arbowet argeloos en met een laag budget met de nodige fotokopieën gemaakt. Wanneer valt kerstmis? Uiteraard moeten we deze tennisster terechtwijzen. De backup is kosteloos gemaakt met een grenzeloos vertrouwen.

Wat is er fout aan "kerstmis"?

De spelling van '97 is (was) wel een beetje verschillend van de huidige.

De Hulk
5 November 2007, 01:29
Bedankt voor je reactie.

Wat is er fout aan "kerstmis"?
Namen van feestdagen schrijven we met een hoofdletter, maar samenstellingen met deze namen niet.
Kerstmis - kerstboom, kerstdag, kerstwensen

De spelling van '97 is (was) wel een beetje verschillend van de huidige.
Ik heb ieSpell gisteren gedownload (spellingbestand Dutch). Mag toch wel up-to-date zijn!
Als je de spelling van WORD97 bedoelt, deze is wel aangepast naar de spelling van 2005. Groeten, De Hulk.:eek:

J.W.
5 November 2007, 03:18
Bedankt voor je reactie.

Wat is er fout aan "kerstmis"?
Namen van feestdagen schrijven we met een hoofdletter, maar samenstellingen met deze namen niet.
Kerstmis - kerstboom, kerstdag, kerstwensen



Gebruik het EGB (Elektronisch Groene Boekje) eens.
Kerstmis wordt daarin met een kleine letter "en" met een hoofdletter geschreven, naargelang de betekenis van het woord "kerstmis" (het feest, met hoofdletter - de mis, met kleine letter). Dus Kerstmis en kerstmis.
Voor uw spellingscontrole zijn beiden dus goed omdat deze geen onderscheid kan maken in de betekenis.

De Hulk
5 November 2007, 14:25
Wanneer valt kerstmis?
De zin is: 'wanneer valt Kerstmis?' Met deze vraagstelling bedoel ik de datum of dag. 'Wanneer is er een kerstmis?, dan bedoel ik een mis. Bedankt voor de tip van het groene boekje online. Nog even de oorspronkelijke vraag, is het hoofdbestand (woordenboek van WORD97) te bewerken? Dus te openen en dan te bewerken. Waar zit dit bestand?
Met vriendelijke groet, De Hulk.

J.W.
5 November 2007, 15:56
Wanneer valt kerstmis?
De zin is: 'wanneer valt Kerstmis?' Met deze vraagstelling bedoel ik de datum of dag. 'Wanneer is er een kerstmis?, dan bedoel ik een mis. Bedankt voor de tip van het groene boekje online. Nog even de oorspronkelijke vraag, is het hoofdbestand (woordenboek van WORD97) te bewerken? Dus te openen en dan te bewerken. Waar zit dit bestand?
Met vriendelijke groet, De Hulk.

Spellingcontrole doet spijtig genoeg niet aan zinsontleding.:lol:

Stel uw oorspronkelijke vraag eens in deze nieuwsgroep (tekst):

microsoft.public.nl.office.word

Hier ga je zeker een afdoend antwoord krijgen.