Volledige versie bekijken : Kan niet booten van CD-DVD station/zoek expert



XILAS
4 November 2007, 21:58
Kan niet booten van cd-station,je hoort het station werken ,maakt snelheid en blijkt te zoeken... cd- en dvd station werken correct voor windows.Maar in DOS :als ik van A: naar P:wil overgaan (P:is cd-station zonder boot cd-rom erin) ,kijg ik de melding station niet klaar.Zie bijkomende uitleg post 17 okt

PeterN
5 November 2007, 02:25
Om te booten van een cd station moet je eerst en vooral in de bios uw 'first boot device' laten verwijzen naar de cdrom. Oude pc's hebben deze functie niet maar de meer recentere wel. Steek daarna een bootable cd erin en restart uw pc.

De melding 'station niet klaar' is normaal als er geen cd in steekt ;)

XILAS
5 November 2007, 12:28
Heb ik reeds ingesteld heb trouwens bios al gereset,je hoort ook wel dat de schijf gaat spinnen en de lens gaat over en weer...de stations werkten correct voor het mis liep tijdens het branden met dvddecrypter.

Obsessed
5 November 2007, 12:32
Kan betrokken "bootable-CD/DVD" ingelezen worden onder Windows??
Mogelijk CD/DVD niet meer leesbaar?

PeterN
5 November 2007, 12:59
Als ik mee ben werkt alles nog steeds prima onder windows, maar niet meer onder dos. Dit is gekomen door dvddecrypter te gebruiken:wtf:
Heb je dvddecrypter al eens verwijdert?

BTW, worden de dvd stations herkent in de bios setup als de juiste?

ajaxloverr
5 November 2007, 16:41
BTW, worden de dvd stations herkent in de bios setup als de juiste?
dat kan, maar onthoudt goed; je kan niet booten van een DVD+/- RW(volgens mij)

XILAS
5 November 2007, 18:07
DvdDecrypter is reeds verwijderd.In windows werkt geen enkele cd-dvd en dit in geen van bijde stations cdstation noch dvd station Voor windows werken deze apparaten nogthans correct. Ten einde raad (drivers upgedate e.d...)ben ik dus al in dos terecht gekomen om daar proberen meer aan de weet te komen.Wat ook wel raar is in Windows is als ik op mijn dvdstation P:klik (zonder iets in de lade)die reageert alsof was het een lege harde schijf ttz het venster opent en toont een lege directory(zonder eerst te vragen om een gepast medium in te leggen)?!

Obsessed
5 November 2007, 20:23
Mss toch maar eens naar een vorig herstelpunt teruggaan??

PeterN
6 November 2007, 02:55
Start windows op en ga naar configuratiescherm/syteem tabblag hardware en daar apparatenbeheer.
In dat venster van de alle hardware selecteer de dvd's/cd's lezer/schrijver en verwijder deze. Start uw pc terug op en de drivers worden automatisch terug herkent en geinstalleerd.
Lukt dat?

serna
6 November 2007, 16:10
Voor dos moet je wel een driver installeren. Allee vroeger toch en ik denk dat dat nog zo is.

gabriel
14 November 2007, 19:48
kan je even dit nazien? in het register
hkey local machine - software - mocrosoft - windows NT - currentversion - winlogon - allocatecdroms ---- waarde moet op 0 (nul ) staan -- bij 1 heb je problemen
wie weet ?