Volledige versie bekijken : Wifi onder SuSE 10



yvansoftware
5 November 2007, 13:59
Ik heb dus een suse 10 pc met een draadloze netwerkkaart. Deze word perfect herkent(toch nadat ik de firmware heb geïnstalleerd). Hij word herkent als een iwp2200. Maar nu wil ik die voor draadloos internet gebruiken en dat lukt niet. Bedraad gaat alles goed, maar om verbinding te krijgen met het netwerk moet ik iedre keer via iwconfig het netwerk instellen, de bedraade op down zetten en dan krijg ik er een IP op. Nu is het probleem dat firefox geen verbinding krijgt, maar het is dezelfde router als de bedraade aansluiting. Ook zou ik willen dat die PC automatisch verbinding maakt met het netwerk. Zijn hier instellingen voor??

Vriendelijke groet,
YvanSoftware

Snakey
5 November 2007, 17:01
De router zal wel werken, het is vaak de wlan adapter/receiver waarvan er geen goede ondersteuning wordt gegeven. Bekijk deze instellingen eens:

In het venster "Draadloze netwerkkaart configuratie" kies (= behoud de standaardinstellingen):
Operatie modus: "Managed"
Netwerknaam (ESSID): "" (leeg laten)
Authenticatie modus: "Open"
Invoer type: "Wachtwoord frase"
Versleutel code: "" (leeg laten)
.. . en tot slot "Volgende"
Indien dit niet werkt, kan je misschien eens met andere drivers proberen.
http://nl.opensuse.org/Ndiswrapper_howto

yvansoftware
8 November 2007, 06:06
hij werkt zonder ndiswrapper, het is een iwp2200. Die word zelfs ondersteun om draadloze pakketjes te stelen. Waar vind ik dat venster? Het netwerk is trouwens beveiligd...

Snakey
8 November 2007, 20:57
Bij de configuratie van uw netwerkkaart (YaST > netwerkapparaten).

yvansoftware
16 November 2007, 11:08
Werkte toch niet zoals het moest. Heb toen een LiveCD van ubuntu 7.04 geprobeerd en die werkte, dus nu staat dat erop en heb ik ook van die leuke wibbel-wabbel venstertjes (:
Toch bedankt,
YvanSoftware