Volledige versie bekijken : Windows XP repareren.



ward
5 November 2007, 21:16
Als ik de cd van windows XP opstart krijg ik de melding dat" de setup niet kan worden voortgezet omdat de versie van windows op de pc nieuwer is dan de versie op de cd"
Op het hoesje staat Inclusief Service Pack 1a.

Wat nu??
Groetjes ward :wall:

dannyma
5 November 2007, 21:57
wat moet er gerepareerd worden ?

Baloeke
5 November 2007, 22:21
Je moet de cd opstarten via de boot, en niet vanuit windows.
Dus pc opstarten met de cd van windows xp

ward
5 November 2007, 22:57
Vorige week is het probleem begonnen vermeld in het forum onder Hijack met als titel "icoontjes en taakbalk verdwijnen voortdurend", na alles gecheckt en gescand te hebben denk ik dat er fout is in windows vandaar dat ik wil repareren,maar telkens krijg ik de melding als de cd van xp home start dat de versie van windows op de pc nieuwer is dan de versie op de cd,dan heb ik service pack 2 vanuit software verwijderd zodat hij op hetzelfde niveau komt,dat heeft hij uitgevoerd en dan heropgestart MAAR nu heb ik geen icoontjes meer en GEEN TAAKBALK onderaan,en weet geen raad meer de installatie cd er in steken en zijn werk laten doen??


groetjes ward

gabriel
6 November 2007, 18:48
even goed lezen wat Baloeke zegt : cd in de lader , laten opstarten en dan alle tralala afsluiten tot je terug op het buroblad bent ........ sluit de pc af .. trek de fiche uit het stopkontakt en wacht enkel minuten en dan pas de pc herstarten maar de cd in de lader laten !! zal wel een format doen denk ik en laat 'm gewoon z'n werk doen
als je een sp2 cd moet hebben , ik heb er nog een paar teveel , woon niet veraf ;)

Baloeke
7 November 2007, 15:18
Moest het niet zijn dat de cd opstart tijdens het booten van de pc, moet je oftewel op de del toets of op de f2 of f10 toets drukken, om in je bios te geraken.
Eenmaal je in je bios bent, zoek even achter de bootvolgorde van je pc.
In de eerste plaats zou je cdrom station moeten komen te staan, vervolgens je harde schijf.

compuchrisje
7 November 2007, 17:49
De windows op je pc zal altijd nieuwer zijn dan die van je CD. Gewoon omdat die telkens wordt geupdate. Doe nu maar die aanpassingen in BIOS die hierboven zijn vermeld:
- first boot device: CD-rom
- second boot: harddisk
-third ... eventueel diskettestation (meestal A:)
Daarna volg je deze handleiding (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=42).