Volledige versie bekijken : norton 2005 probleempje



girlpower
11 June 2005, 12:25
ik heb norton2005 erop staan ,gekochte versie.
maar naar een tijdje als ik de computer aan doe komt erop testaan dat ik het erop nieuw moet opzetten .
vreemd maar wat en hoe kan het weer goed?
alvast erg bedankt girlpower

nielsvandesype
11 June 2005, 13:36
Voor dat je Norton 2005 terug gaat installeren verwijder je best eerst even alle overblijvende registersleutels en stop je alle processen van Norton.(Anders zou je foutmeldingen kunnen krijgen zelfs tijdens de installatie) Je kan services stoppen door bij uitvoeren services.msc te typen en daar alle service te stoppen die met Norton of Symantec te maken heeft. Download dan bv regcleaner : http://www.worldstart.com/weekly-download/programs/regcleaner.exe
(je start de prog op als je het in het nederlands wil hebben ga je naar options en kies voor language en kies daar voor nederlands/dutch. Plaats een vinkje bij alles wat met Norton of Symantec te maken heeft en druk dan op de toets in de rechterbenedenhoek nl deze selectie verwijderen. Wil je ook de backupsverwijderen ga da naar reservekopiëen en verwijder ze daar. Opgelet dan ben je de registersleutel wel echt kwijt. Laat daarna ook CCleaner eens opschonen.(Staat trouwens in het stappenplan van spykiller).

girlpower
11 June 2005, 15:54
nou ik heb het dus eraf gehad en er weer op gezet alles uit wat ervan in zat ,
teminste daar ga ik van uit ,voor zover ik dat weet dan .
en norton er weer opnieuw opgezet ,ja weer het zelfde o erg dit ...
ik heb xp home en zit op chello .

nielsvandesype
11 June 2005, 16:21
nou ik heb het dus eraf gehad en er weer op gezet alles uit wat ervan in zat ,
teminste daar ga ik van uit ,voor zover ik dat weet dan .
en norton er weer opnieuw opgezet ,ja weer het zelfde o erg dit ...
ik heb xp home en zit op chello .
Heb je ook gedaan wat ik je aanbeveelde te doen. Eerst het stappenplan uitvoeren van spykiller dan verwijderen en daarna download je regcleaner en voer de rest uit wat ik in mijn vorige post schreef en herinstalleer DAN pas opnieuw Norton. Geef ons anders eens de exacte foutmelding die je krijgt als het nog niet lukt.

girlpower
11 June 2005, 16:28
oke heb dus nu gedaan wat ik moest doen (zover ik dat denk dat het geod is )
maar er blijft dingen hangen want hij wil niet norton er op nieuw op zetten ....
stom van me maar ja .....

schana
11 June 2005, 16:37
heb het ook meegemaakt maar ik had de live reg en liveupdate er niet afgehaald met dit wel te doen kon ik opnieuw mijn norton2005 erop zetten moest toen wel opnieuw registreren

nielsvandesype
11 June 2005, 17:15
oke heb dus nu gedaan wat ik moest doen (zover ik dat denk dat het geod is )
maar er blijft dingen hangen want hij wil niet norton er op nieuw op zetten ....
stom van me maar ja .....
Dit is wat ik gevonden heb over het telkens opnieuw moeten installeren. Probeer dit eens.
BRON: Symantec.nl

Fout: "De installatie van Norton AntiVirus 2005 is niet gelukt. Wilt u opnieuw installeren?"

Situatie:
Wanneer u Norton AntiVirus 2005 installeert, verschijnt het foutbericht "De installatie van Norton AntiVirus is niet gelukt. Wilt u opnieuw installeren?" Wanneer u Opnieuw klikt, verschijnt het bericht opnieuw. Als u op Annuleren klikt, stopt de installatie. Het is ook mogelijk dat het bericht verschijnt wanneer u het programma verwijdert. In dit geval luidt het bericht "Het verwijderen van Norton AntiVirus 2005 is niet gelukt. Wilt u opnieuw verwijderen?"

Oplossing:
Voordat u begint: Symantec wil graag informatie over dit probleem verzamelen. Als u Windows 2000 of Windows XP gebruikt en u wilt informatie over dit probleem bij Symantec indienen, leest u het document Using the LogTool to send installation information to Symantec Technical Support. Vervolgens gaat u terug naar dit document voor informatie over het oplossen van het probleem.
Omdat deze situatie verschillende oorzaken kan hebben, is er niet één oplossing beschikbaar. Probeer de volgende oplossingen in de aangegeven volgorde om dit probleem te verhelpen.


Oplossing 1: Controleer of de computer virusvrij is
Als uw computer is geïnfecteerd, kunnen tijdens de installatie foutberichten verschijnen. Controleer of uw computer niet is geïnfecteerd door een van de bekende virussen, voordat u het programma installeert. Voer onderstaande stappen uit om een snelle virusscan uit te voeren voor veel voorkomende bedreigingen.

Veel voorkomende infecties opsporen

1. Maak een verbinding met het internet.
2. Ga naar de Automated Support Assistant en volg de instructies op het scherm op.
3. Voer een van de volgende handelingen uit:
* Als een bedreiging wordt gevonden, wordt u naar een webpagina gebracht waar u hulp krijgt bij het verwijderen van de bedreiging. Wanneer u Windows 2000/XP heeft en de bedreiging is verwijderd, gaat u door met "Oplossing 2: Zorg dat de benodigde Windows-services actief zijn (alleen Windows 2000/XP)". Als u Windows 98/Me heeft, gaat u naar "Oplossing 3: Overgebleven installatie-items verwijderen en het programma opnieuw installeren".
* Wanneer u Windows 2000/XP heeft en geen bedreiging is gevonden, gaat u door met "Oplossing 2: Zorg dat de benodigde Windows-services actief zijn (alleen Windows 2000/XP)". Als u Windows 98/Me heeft, gaat u naar "Oplossing 3: Overgebleven installatie-items verwijderen en het programma opnieuw installeren".



Oplossing 2: Zorg dat de benodigde Windows-services actief zijn (alleen Windows 2000/XP)
Norton AntiVirus kan alleen worden geïnstalleerd als bepaalde Windows-services worden uitgevoerd. Volg de stappen in de volgende sectie op om te verifiëren dat deze services zijn ingeschakeld.

Verifiëren dat de vereiste Windows-services zijn ingeschakeld

1. Klik op de taakbalk van Windows op Start > Programma's > Systeembeheer > Computerbeheer.
2. Dubbelklik op Services en toepassingen.
3. Klik op Services.
4. Ga naar het item Taakplanner.
5. Controleer of de status "Gestart' aangeeft en dat het opstarttype "Automatisch" is.
6. Klik met de rechtermuisknop op het item Taakplanner en klik op Start als de Taakplanner niet gestart is.
7. Als de Taakplanner niet in de lijst wordt vermeld, volgt u de deze instructies om de Taakplanner in te schakelen.
* Klik op de taakbalk van Windows op Start > Configuratiescherm.
* Dubbelklik op Geplande taken.
* Klik op Geavanceerd > Taakplanner starten.
* Sluit de Taakplanner.
8. Herhaal stap 4 tot en met 7 voor Gebeurtenislogboek.
9. Installeer Norton AntiVirus opnieuw.


Als u het probleem hiermee niet kunt verhelpen, is er mogelijk een probleem met de Windows Taakplanner. Voor instructies over het testen van de Microsoft Windows Taakplanner raadpleegt u het document How to test the Microsoft Windows Task Scheduler. Wanneer u heeft bepaald of het probleem te maken heeft met de Taakplanner, doet u het volgende afhankelijk van de situatie:

* Als er een probleem is met de Taakplanner, raadpleegt u Microsoft of uw computerfabrikant voor een oplossing op het probleem. Wanneer het probleem is verholpen, probeert u opnieuw AntiVirus te installeren. Als de installatie mislukt, gaat u terug naar dit document en probeert u de volgende oplossing.
* Als de Taakplanner correct werkt, gaat u naar "Oplossing 3: Overgebleven installatie-items verwijderen en het programma opnieuw installeren".



Oplossing 3: Overgebleven installatie-items verwijderen en het programma opnieuw installeren
Volg de instructies in elke sectie in de getoonde volgorde.
WAARSCHUWING: In de volgende stappen gaat u het Windows-register bewerken. Wij raden u met klem aan een backup van het register te maken voordat u hierin veranderingen doorvoert. Als er onjuiste wijzigingen in het register worden aangebracht, kan dit leiden tot permanent gegevensverlies of beschadigde bestanden. Wijzig alleen de aangegeven registersleutels. Raadpleeg het document Een backup van het Windows-register maken voor instructies.
Overgebleven installatie-items verwijderen

1. Download CCremove.reg naar het bureaublad van Windows.
2. Dubbelklik op CCremove.reg op het bureaublad van Windows om de wijzigingen in het register te importeren.
3. Klik op OK.
De overgebleven registersleutels worden verwijderd.
4. Start de computer opnieuw op.


Ga naar de volgende sectie "De naam van de map Symantec Shared wijzigen en het programma opnieuw installeren".

De naam van de map Symantec Shared wijzigen en het programma opnieuw installeren

1. Klik op de taakbalk van Windows op Start > Programma's > Bureau-accessoires > Windows Verkenner.
2. Zoek de volgende map op:

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared
3. Rechtsklik op de map Symantec Shared en klik vervolgens op Naam wijzigen.
4. Typ het volgende en klik vervolgens buiten het item:

Symantec Backup

Wanneer u klaar bent, ziet de map er als volgt uit:

C:\Program Files\Common Files\Symantec Backup
5. Sluit Windows Verkenner.
6. Installeer Norton AntiVirus opnieuw.


Als u na het verwijderen van de overgebleven installatie-items nog steeds dit foutbericht ziet, gaat u naar "Oplossing 4: Alle Symantec-programma's verwijderen en opnieuw installeren".


Oplossing 4: Alle Symantec-programma's verwijderen en opnieuw installeren
In bepaalde uitzonderlijke gevallen kunt u het probleem alleen oplossen door al uw Symantec-programma's te verwijderen en opnieuw te installeren. Lees het document Uninstalling and reinstalling your Symantec 2005 product after you see error messages voor gedetailleerde instructies over deze specifieke situatie.

Technical Information:
Deze fout kan optreden wanneer het installatieprogramma bepaalde items, die als onderdeel van het installatieproces worden gemaakt, niet kan verwijderen. Het kan ook gebeuren als uw computer is geïnfecteerd met een virus dat de installatie van Norton AntiVirus verstoort.

girlpower
13 June 2005, 20:43
ik krijg nu norton 2005 er niet meer op hij weigert wat nu .............................

grabber
14 June 2005, 00:38
Voer het stappenplan van spykiller uit, krijg je hem dan nog niet geinstalleerd run dan dit tooltje: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SymNRT.exe
en probeer het opnieuw

girlpower
22 June 2005, 14:02
het is nu zo ik heb norton er nu 6 keer opgezet ,en wat denkje steeds na een poosje krijg ik :


norton antivirus2005
does not support the repair feature please uninstall and reinstall

das wat ik steeds bij het opstarten weer krijg ,of ik ben erg dom maar kom er niet uit :verlegen:

jurgenv
22 June 2005, 14:05
norton eraf gooien, dan pc herstarten(zeer belangrijk) , en dan alle restjes verwijderen, ook in het register ;)

girlpower
22 June 2005, 15:27
dat zal ik dan weer eens proberen ,maar weet ji ook mischien war ik die fout maak dan met norton 2005 of hoe ik dat kan voor komen ,
ik krijg ook wel tehoren dat windowsfirewall uitmoest maar die heb ik al uit .
tja we gaan gewoon door het moet toch ooit eens geod gaan ,

Simply
22 June 2005, 15:34
Girlpower,

Gooi zoals PC-Freakske zegt eerst Norton eraf, terug opstarten, eventuele rest eraf zwieren!

Daarna, het VOLLEDIGE stappenplan van Spykiller doen EN eindigen met een Hijack-This logje!

Aan de hand daarvan kunnen onze deskundigen zien wat er wel en niet thuishoort op je pc, van zodra men je daarna een methode heeft gegeven, kan je normaal gezien Norton er zonder problemen terug opzetten!

Grtzzz Simply ;)

PS: Het is van GROOT belang dat je ALLE stappen uitvoert!

girlpower
22 June 2005, 15:38
yepper de pep zal me er over biugen en het doen ,thanks