Volledige versie bekijken : gestructureerd opslaan pdf



Iced Dragon
11 November 2007, 16:14
Hallo iedereen,


voor mijn opleiding is het noodzakelijk om de (wetenschappelijke) literatuur te raadplegen.
Dit gebeurt oa. via Web of Science, een soort zoekmachine.

Nu, eenmaal een artikel gevonden wil je dit natuurlijk opslaan. Helaas laat de benaming nogal te wensen over zodat dit tussen de andere artikels niet altijd evident terug te vinden is (meestal een code van cijfers en letters). Bovendien zijn die titels meestal onooglijk lang om volledig weergegeven te worden.
Er bestaan diverse reference managers die wel naar het betreffende document te koppelen zijn.

Maar ik zou graag een systeem aanbrengen binnen de map met artikels zelf waardoor ik gemakkelijk iets terugvind.
Iemand een idee om een artikel automatisch te laten benoemen zodat een deel van de titel (kernwoorden), auteur en jaartal gegeven wordt?
Handmatig is natuurlijk een oplossing maar hier zou teveel tijd inkruipen.

Bedankt!:good:

compuchrisje
11 November 2007, 18:36
Als het de bedoeling is om later van dit opzoekwerk gebruik te maken voor je eindwerk, zou ik het artikel als tekst opslaan, maar er meteen ook de link bijzetten van waar je het gevonden hebt. Vermits het ook zaken zijn die waarschijnlijk op het net blijven staan, kan je met die url nog steeds het artikel nachecken op een andere datum.