Volledige versie bekijken : iBook



robbedoeske_007
11 November 2007, 22:02
Kun je op een laptop van Apple ook een windows Xp zetten?

Greetzz robbedoeske_007

3raGnicS_
11 November 2007, 22:26
Kun je op een laptop van Apple ook een windows Xp zetten?

Greetzz robbedoeske_007

Ja , Mijn vader heeft die :)

Parallels noemt die

Volgens mij was het 100 euro voor die er te laten opzetten , weet 't ni zeker

Snakey
11 November 2007, 23:11
Of vmware fusion, maar let er wel bij op dat deze virtueel worden gedraaid, waarbij osx de host os is. Soms kan er dus wat performance problemen ontstaan, en je hebt ook geen 3d ondersteuning zoals het moet.
Op nieuwere Apple laptops & computers (die op intel gebaseerd zijn) kun je wel via bootcamp windows native laten draaien waarbij je geen performance issues krijgt en wel goede 3d ondersteuning hebt.

GuntherS
12 November 2007, 11:54
Om Parallels te draaien moet je beschikken over een Intel Mac. Dus werkt deze niet op de oude iBook of PowerBook. Wel op de huidige MacBook en MacBook Pro. Als ik mij niet vergis is dit voor VMware Fusion hetzelfde geval. Volgens mij moet je beschikken over een Intel Mac als je Windows erbij wil hebben.

Bij deze huidige generatie kan je inderdaad ook BootCamp overwegen zoals Snakey al aangeeft. Hiervoor heb je dan wel de laatste versie van het besturingssysteem Mac OS X 10.5 Leopard nodig aangezien dat hier ingebouwd is. Op Tiger was het wel als Bèta versie maar deze wordt niet meer ondersteund. Met BootCamp krijg je een DualBoot waarbij je tijdens het opstarten de ALT-toets moet inhouden. Op deze manier kan je dan kiezen tussen Windows of Mac OS X. Kies je voor Mac, dan heb je gewoon de Mac-omgeving voor je natuurlijk. Kies je voor Windows, dan verandert de Mac gewoon in een Windows PC en kan je ook alles doen wat je op een gewone Windows PC doet.

Bij Parallels en VMware Fusion draai je alles virtueel dus draai je een systeem onder een systeem. De computer heeft dan veel meer kracht nodig en werkt een flink stukje trager dan BootCamp.