Volledige versie bekijken : vista



stijncocquyt
12 November 2007, 13:24
heb net een nieuwe laptop met windows vista home premium, nu start die heeel traag op en af, ook de gewone programmas werken niet zo vlot.
ik heb gezien dat ik meer dan 70 processen heb:s vraag is dus hoe ik dit kan verminderen tot mss halveren.

grtz stijn

TheSla4er
12 November 2007, 14:05
post al eens een hijackthis logje op de server.
Dan kijk welke processon je niet nodig hebt, van bijvoorbeeld, dinges die e rniet meer opstaan. Kijk ook naar je aantal opstartprogrammas. Scan eens p spyware etc ....

Kijk dan naar je processen terug, als je niet welk proces typ je het gewoon in in google :-)

stijncocquyt
12 November 2007, 16:21
mercie

stijncocquyt
12 November 2007, 16:26
is er zo geen lijstje beschikbaar van wat weg en niet weg mag van de processen of services zoals bij xp...

TheSla4er
15 November 2007, 14:26
ja
dat bestaat

http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html hier is al een kleine link , maar ik weet de andere site niet meeer, je kunt altijd elke proces googlen.

Btw zoveel mag er niet weg hoor :) tenzij je veel funcits van je pc niet meer nodig hebt.

rody2
15 November 2007, 16:19
Weet niet wat voor firewal en/of virusscanner je gebruikt? Deze kunnen een op/af start ook totaal vertragen bv. Gewoon eerst is bginnen om overbodige mappen en programmaas te verwijderen. Daarna ff met een regcleaner de zaak opschonen. Dan hit-man pro er overheen. In je task klooien zou ik later maar is doen :D

edit: om wat voor een comp gaat het eigenlijk aangezien je um net gekocht hebt. Zit er wel genoeg geheugen in??

Ché
16 November 2007, 13:48
als het een merk laptop is starten allerlei zaken mee op zoals
msm
quicktime player

dergelijke zaken mag je afvinken
dat doe je als volgt:
start/ uitvoeren/ tik in "msconfig" +bevestig met ok
ga naar tabblad processen en vink de overbodige af.

PAS OP! Doe dit alleen als je voldoende pc kennis hebt, teveel afvinken en je pc start immers niet meer op.

jefke9999
20 November 2007, 03:21
Heb hetzelfde probleem gehad, Probleem ligt bij de firewall.
Lees de handleiding van je firewall goed door en beslis wat je wil beveiligen.