Volledige versie bekijken : Muis wil niet slepen



Phate
12 November 2007, 15:54
Hallo,

Ik heb een vervelend probleempje met m'n muis:
Gisteren wou hij opeens niet meer slepen. Alles werkt nog perfect, linkerklik, rechterklik, scrollen, enkel het slepen werkt niet meer.

Ik heb al geprobeerd van USB poort te wisselen, maar dit heeft geen effect...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

PeterN
12 November 2007, 17:21
Kijk eens bij settings/configuratiescherm/muis en daar het tabblaadje knoppen. Daar staat meestal een optie 'klik vergrendelen' (de laaste optie). Dat vinkje moet uit staan.

Het hangt een beetje af van welke driver uw muis neemt, waar het vinkje staat, maar het komt er op neer dat je de optie slepen kan uit zetten en dat in de plaats je moet klikken om vast te nemen, en ergens anders klikken om het los te laten. (Drag en drop)

Je zal dus daar even moeten nakijken als die opties juist staan;)

Phate
14 November 2007, 08:49
Dank je voor je reactie.

Dat vinkje staat dus uit. Het is waarschijnlijk een probleem met de muis zelf. (soms werkt het wel, dan weer niet)

PeterN
14 November 2007, 09:03
Dan zullen waarschijnlijk de knopjes van de muis versleten zijn ;)

Baloeke
14 November 2007, 12:40
Heb je nog een mechanische muis, is zo een met een balletje, of heb je een optische muis, is zo een met led lichtje onderaan.
Indien het de eerste is moet je dat balletje onderaan eens verwijderen en binnenin de muis de stangetjes dat je ziet ontdoen van stof.

2B's
14 November 2007, 14:19
Bij een optische muis... batterijen nakijken! Heb ik ook al voorgehad met Logitech muis.