Volledige versie bekijken : Nieuwe Laptop ZONDER CD's



ocraM
15 November 2007, 17:19
Ik heb vorige week een nieuwe laptop (acer) aangekocht in de winkel maar ik kreeg er geen enkele CD mee, ook geen vista : is dit normaal ?
In de winkel zeiden ze me dat alles op een kleine partitie stond en als ik problemen moest hebben moest ik bij het opstarten de toets F10 induwen en dan kon ik alles terug zetten in de fabrieksinstelling.
Zaterdag ga ik terug naar de winkel : heb ik reccht op CD's (Vista) en wat kan ik nog meer vragen ?

Den_boone
15 November 2007, 17:26
Bij het aankopen is het normaal dat je geen software op cd's krijgt meegeleverd, tenzij het acer software of een virus scanner zoals Norton.
Ik denk zelf dat je daar geen recht op hebt , alhoewel je wel betaald voor het OS dat je op je laptop hebt staan..
Maar dat is ter beveiliging van illegale kopie's maken...

compuchrisje
15 November 2007, 18:34
Dit is niet het probleem van Acer alleen, zowat elke merkcomputer levert op deze manier. Spijtig genoeg natuurlijk. Het beste wat je kan doen is zorgen dat je hele systeem up-to-date and running is, wat betekent dat je dus alle randapparatuur installeert en uittest op juist werken, alle software erop zet die je zéker gaat gebruiken en nodig hebt.
Daarna zorg je ervoor dat je alle drivers backupt, je instellingen (te vinden in onze tutorials) en een image maakt op een partitie (indien aanwezig), een extern medium zoals externe HD of DVD's.

rody2
16 November 2007, 04:01
Indien er een installatie dvd bij hoort te zitten dan diend dit vermeld te worden.
Staat er nx dan heb je er ook geen recht op.
Dit is zeer jammer voor als je hd een keer kapot gaat buiten de garantie termijn en je bent je aankoopbonnen e.d. kwijt.

Ché
16 November 2007, 13:40
Met merkpc's moet je meestal zelf een recovery dvd aanmaken. Die files staan meestal op een aparte (hidden) partitie. Kijk eens of je nergens een snelkoppeling op je buraublad of in start/ alle programma's terugvind.