Volledige versie bekijken : Schoonmaker van het jaar ?



papypc
15 November 2007, 17:35
Dag allemaal,
daar ik vaak een en ander even test op mijn bakske en het meestal nadien verwijder, had ik mij TuneUp2006 aangeschaft. Ik laat die regelmatig eens een register schoonmaak uitvoeren, en deze maand heeft ie er toch een 200 tal opgeruimd.
Heb "Eusing Free Registry Cleaner 1.6" gedownload en een volledige scan laten doen !!!! Die vindt nog 1388 "spullen" in register :shocked: om weg te gooien ??
Heb nog niets laten opruimen ('t zou nochtans het juiste moment zijn, heb vandaag een systeem backup gemaakt).
Heeft iemand ervaring met Eusing (en/of met TuneUp), want dat is toch straffe tabak ...

Den_boone
15 November 2007, 17:38
Ik gebruik ze alle 2 op vista en ben er heel tevreden over !

rody2
15 November 2007, 18:11
Heb net 4 dagen fix-it getest, vond dat waardeloos. Tune-up komt er bij mij nooit meer op, das totaal niets. Gebruik al tijdje winiso tot mijn volle tevedenheid. Zelfs ccleaner en regcleaner kan daarna niets meer vinden. Maar let wel dit is mijn mening hoor :)

compuchrisje
15 November 2007, 18:13
Eusing Free Registry Cleaner heb ik getest op mijn oud bakje, en ondanks dat die regelmatig een make-over krijgt (lees install) werd daar ook een hele resem gevonden. Registeropruimers zijn handig maar soms ook gevaarlijk:
- op het moment dat je ruimt zou je ervoor moeten zorgen dat alle randapparatuur is aangesloten én geactiveerd is, anders worden verwijzingen erheen verwijderd en kan je een volgende keer bv geen synchronisatie backup meer doen.
- of je sluit ze niet aan, maar controleert àlle meldingen die aangegeven worden als fout, degene die je wil houden, sluit je uit van opruiming
- wees voorzichtig met het opruimen van dll en ocx bestanden, soms wordt een gezamenlijke opgeruimd omdat een programma op dat moment niet actief is (bv ééntje dat je in je msconfig op handmatig hebt gezet)

TuneUp Utilities zijn deze maand in fullversie te verkrijgen bij Click-magazine. Het vierstappenplan hierop kan je gewoon laten uitvoeren als je lui van aard bent, maar het voordeel van deze versie is dat je die niet moét doen, toch niet allemaal. Zo kan je bv al een eind weg met enkel een snelle defragmentatie van je register te laten uitvoeren. Na een reboot, die ietsje trager gaat de eerste keer, merk je wel dat je systeem vlotter draait. De opruimfuncties heb ik tot hiertoe nog niet geprobeerd, omdat ik al andere ruimers hiervoor had. Wat me brengt naar nummer 3 -->> gebruik niet teveel ruimers tegelijkertijd! Heb je ééntje waar je tevreden mee bent, gooi de andere er dan af. Ze betekenen dan enkel nog verloren plaats op je schijf.

Den_boone
15 November 2007, 19:05
Heb net 4 dagen fix-it getest, vond dat waardeloos. Tune-up komt er bij mij nooit meer op, das totaal niets. Gebruik al tijdje winiso tot mijn volle tevedenheid. Zelfs ccleaner en regcleaner kan daarna niets meer vinden. Maar let wel dit is mijn mening hoor :)

Heb je daar misschien een link van ?
Ik vind alleen maar een programma dat ISO's bewerkt en andere bestanden

papypc
16 November 2007, 13:12
Allemaal bedankt.
@ Chrisje : zal zeker voorzichtig te werk gaan en rekening houden met je tips.

rody2
16 November 2007, 13:26
excuus het is winaso :(
zal je ff pm via msn en dan bestand sturen via dcc :D

Den_boone
17 November 2007, 02:51
Bedankt rody ;)
Dan is deze topic gesloten zeker ?