Volledige versie bekijken : webcam



cimmaron
16 November 2007, 16:06
Hallo Mensen
Zou eens wat willen vragen in verband met webcammen,ik zit hier met enkele tieners huis,en die gasten chatten graag,met een oneindige lijst aan contacten,aangezien ze een webcam hebben en ook gebruiken,wil ik wel eens controleren voorwat ze dat gebruiken,dus had ik graag geweten,kan ik dat achterhalen,blijft zoiets op je harde schijf staan,of kan je die beelden ergens ophalen?
Dank bij vorbaat
Groet Cimmaron

Baloeke
16 November 2007, 16:21
Je kan de gesprekken, die je tieners, doen opslaan op de harde schijf. Maar dat je die beelden, kan opslaan, weet ik niet. Moest het gaan denk er dan aan dat deze beelden veel plaats op je pc zullen gebruiken.

Heb juist 30 sec beeld opgenomen, met de webcam, op mijn HD. Dit bestand is 45MB groot.

Krikkie
16 November 2007, 16:49
Zulke programma's (http://www.sontrexsoft.com/spylo.htm) bestaan zeker, deze nemen screenshots op een door jouw bepaalde interval (bv. om de 3 sec), deze worden dan opgeslagen in een door jouw gekozen map.
Vraagje, wat denk je dat er gaat gebeuren indien er één van jouw kinderen achterkomt?
Is het niet beter een goed gesprek te hebben met je kinderen en als ze dan toch (in jouw ogen) over de schreef gaan, gaat zo'n programmaatje er niets aan verhelpen, gebeuren doet het dan toch met of zonder pc, of je creëert frustratie...
Iedereen is trouwens jong geweest, je kinderen sturen moet, totale controle lijd tot revolte!
Misschien iets om over na te denken voor je eraan begint.

Groetjes Krikkie

minoe
16 November 2007, 17:12
Zulke programma's (http://www.sontrexsoft.com/spylo.htm) bestaan zeker, deze nemen screenshots op een door jouw bepaalde interval (bv. om de 3 sec), deze worden dan opgeslagen in een door jouw gekozen map.
Vraagje, wat denk je dat er gaat gebeuren indien er één van jouw kinderen achterkomt?
Is het niet beter een goed gesprek te hebben met je kinderen en als ze dan toch (in jouw ogen) over de schreef gaan, gaat zo'n programmaatje er niets aan verhelpen, gebeuren doet het dan toch met of zonder pc, of je creëert frustratie...
Iedereen is trouwens jong geweest, je kinderen sturen moet, totale controle lijd tot revolte!
Misschien iets om over na te denken voor je eraan begint.

Groetjes Krikkie
Hoi Krikkie.Heb het progamma (jouw link) eens willen proberen en bij de installatie heeft bitdefender direkt een paar virussen geblokkeerd.Dit is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor maar voelde mij verplicht om dit even te melden.Een verwittigd man is er twee waard.Men is er om elkaar te helpen

Krikkie
16 November 2007, 18:28
Hoi Krikkie.Heb het progamma (jouw link) eens willen proberen en bij de installatie heeft bitdefender direkt een paar virussen geblokkeerd.Dit is zeker niet persoonlijk bedoeld hoor maar voelde mij verplicht om dit even te melden.Een verwittigd man is er twee waard.Men is er om elkaar te helpen

Hoi Minoe, bedankt voor de melding.

Klopt inderdaad, omdat dit programma typaanslagen van je keyboard bijhoudt, monitreerd en printscreens maakt wordt het dikwijls aanzien door je virusscanner als kwaadaardig!!!
Er zou echter niets aan de hand mogen zijn, als je toch twijfelt kan je je firewall het programma laten beletten om op 't internet te gaan.

Groetjes Krikkie

Pjj
17 November 2007, 11:33
Hmm, die paranoia ook altijd :p
Beter eens een goed gesprek houden met je tieners en ze daarna vertrouwen.
Is het fijnste gevoel voor je kinderen ook ;)

Maar als je echt vermoed dat ze over de schreef gaan, kan je natuurlijk altijd zo'n programmatje gebruiken...

rody2
17 November 2007, 11:53
Het lijkt net alsof je ze ook niet vertrouwd. Oplossing is dan om de cam af te nemen :D Nog beter is om de comp weg te halen dan :)

Vind dit soort vragen altijd geen waarde hebben. Je vertrouwd je kids of niet.

Den_boone
17 November 2007, 12:14
Het lijkt net alsof je ze ook niet vertrouwd. Oplossing is dan om de cam af te nemen :D Nog beter is om de comp weg te halen dan :)

Vind dit soort vragen altijd geen waarde hebben. Je vertrouwd je kids of niet.


Zo is dat :p
Zie natuurlijk niet dat je er geshockeerd van wordt, ik heb er al genoeg zo gezien op het net :p

rody2
17 November 2007, 12:25
Zit op veel sites en zie dagelijks van dit soort vragen. Zet er altijd mijn vraagtekens bij.
Wat ze bij mij dan al bereiken is dat ik iig geen programma's oid van hun meer aanneem.
Want wie zegt dat het voor de kids is? :D

eventure
17 November 2007, 13:03
na ff googlen vond ik dit:

http://ml20rc.msnfanatic.com/

Msn Webcam Recorder neemt alle webcambeelden op...

mvg
Robbe

rody2
17 November 2007, 13:08
morgen live op minatica eventure :D

Krikkie
17 November 2007, 13:42
Het lijkt net alsof je ze ook niet vertrouwd. Oplossing is dan om de cam af te nemen :D Nog beter is om de comp weg te halen dan :)

Vind dit soort vragen altijd geen waarde hebben. Je vertrouwd je kids of niet.

Zo is dat :p
Zie natuurlijk niet dat je er geshockeerd van wordt, ik heb er al genoeg zo gezien op het net :p

Mmmmmm, dan doen ze dat toch gewoon ergens anders...
Dan is het gewoonlijk niet achter een computer, maar live.
'k Weet niet, of dat een beter idee is, tegenwoordig met die GSM met camera's :lol:


Groetjes Krikkie

Krikkie
17 November 2007, 13:45
Zit op veel sites en zie dagelijks van dit soort vragen. Zet er altijd mijn vraagtekens bij.
Wat ze bij mij dan al bereiken is dat ik iig geen programma's oid van hun meer aanneem.
Want wie zegt dat het voor de kids is? :D

LOL nog niet aan gedacht, hij wil zen eigen van MSN opnemen en op 't net zetten!!! :lol:

rody2
17 November 2007, 13:49
@krikkie zo bedoelde ik het niet. Komt vaak voor dat iemand om bepaalde hacks/progs vraagt om daar weer een ander mee te bespioneren. Vandaar dat ik zelf dit soort vragen nooit beantwoord met een oplossing. Weet wel dat hun gegevens op mijn list komen als speciaal :D

Krikkie
17 November 2007, 14:46
@krikkie zo bedoelde ik het niet. Komt vaak voor dat iemand om bepaalde hacks/progs vraagt om daar weer een ander mee te bespioneren. Vandaar dat ik zelf dit soort vragen nooit beantwoord met een oplossing. Weet wel dat hun gegevens op mijn list komen als speciaal :D

'k Weet wel, had hem wel door!

Maar een grapje af en toe mag wel eens hé Rody2 ;)

Groetjes Krikkie