Volledige versie bekijken : probleem met oude pc



arthurke
16 November 2007, 22:25
hallo iedereen

ik heb een probleem, ik heb een oude pc staan(ofja oud windows 98) die we al een half jaar niet meer gebruiken. en nu hebben we een goede windows xp pc en gebruiken we die oude niet meer, maar er staat nog belangerijke informatie op en ik zou hem graag nog gebruiken maar als ik hem opstart heb ik geen beeld dus er branden lampjes in de computer er is niets verkeerd vanbinnen, de ventilators draaien maar ik heb geen beeld maar het lichtje op het toetsenbord knippert bij de CAPS-LOCK..wat moet ik doen?

groetjes arthur

rody2
16 November 2007, 23:14
start hem is op in veilige modus.

Je kan ook de hd er uit halen en als slave op je xp aansluiten om alsnog de belangrijke bestanden er af te halen.

Krikkie
16 November 2007, 23:48
Je krijgt geen beeld, de ventilators draaien en de lichtjes op de pc en keyboard branden.
Hoor je je harde schijf draaien?
Indien ja, denk ik dat het aan je monitor of de aansluitingen ligt, zit je schermkaart nog goed in zijn slot, alle kabels in orde, de voeding van je monitor?
Kan je eens een andere monitor installeren?
Je kan doen wat rody2 (http://www.minatica.be/member.php?u=22511) voorstelt, maar dan moeten de aansluitingen van je harde schijf overeen komen (die zijn door de jaren heen veranderd).

@ rody2 (http://www.minatica.be/member.php?u=22511)
Ik denk dat hij niet in veilige modus geraakt, hij heeft geen beeld, dus krijgt hij ook niet het laden van zijn bios op het scherm.

Groetjes Krikkie

arthurke
17 November 2007, 17:17
bedankt maar heeft het misschien iets te maken met ket knipperen van het lampje bij CAPS LOCK ? het is nochtans de monitor die er vroeger ook op aangesloten was en dan ging het perfect...

rody2
17 November 2007, 18:18
@krikkie heel soms wil het nog wel is dat wanner je bij opstart de del/f8 ingedrukt houd hij dan over gaat in veilige modes. zeg mar doorstart

compuchrisje
18 November 2007, 00:23
Je maakt geen melding of er geen geluidjes te horen zijn bij het opstarten. En welke juist? Je kan je al een idee vormen met dit documentje (http://www.minatica.be/showthread.php?t=21388&highlight=geluiden).

rody2
18 November 2007, 06:12
Je maakt geen melding of er geen geluidjes te horen zijn bij het opstarten. En welke juist? Je kan je al een idee vormen met dit documentje (http://www.minatica.be/showthread.php?t=21388&highlight=geluiden).

Volgens mij ze hij dat de comp niets deed :wall:

Gewoon nog is opstarten. En anders de hd als slave aan andere comp hangen.

dannyma
18 November 2007, 14:49
hallo iedereen

ik heb een probleem, ik heb een oude pc staan(ofja oud windows 98) die we al een half jaar niet meer gebruiken. en nu hebben we een goede windows xp pc en gebruiken we die oude niet meer, maar er staat nog belangerijke informatie op en ik zou hem graag nog gebruiken maar als ik hem opstart heb ik geen beeld dus er branden lampjes in de computer er is niets verkeerd vanbinnen, de ventilators draaien maar ik heb geen beeld maar het lichtje op het toetsenbord knippert bij de CAPS-LOCK..wat moet ik doen?

groetjes arthur
het is mogelijk dat je ram geheugen het niet meer doet of slecht doet .
haal ze er is uit en probeer het stof er uit te krijgen en probeer nog eens .
als het niets doet en het blijft het zelfde zoek dan naar andere ram die in je mobo ook kan werken en probeer opnieuw .

arthurke
21 November 2007, 17:36
ja bedankt voor jullie reacties allemaal!!!
jah hij maakt geluid :
1 lang
1 kort
1 lang
1 kort
1 stil (raar alsof er een pauze van 2 sec ertussen is)
1 lang
1 kort
1 kort
jah wat dan? maar zou het kunnen liggen mss aan de verbinding van het scherm met de computer de kabel die te nieuw is ofzo?
de harde schijf draait ales oke!! maar geen beeld

groetjes arthurke

rody2
22 November 2007, 00:33
is dat in veilige modes?

compuchrisje
22 November 2007, 01:00
1 lang 1 kort = blijkbaar flink moederbordprobleem. Oude pc, lang stilgestaan. Je kan wel proberen om hem binnenin stofvrij te maken en na te kijken of alle onderdelen correct en goed vast zitten. Als je dit zonder ongelukken hebt gedaan gekregen, probeer je te starten. Komen diezelfde piepjes weer zonder verder gevolg, is dat pc-tje wijlen vrees ik. Je kan dan nog wel een paar goeie onderdelen recupereren als reserve voor een backupsysteem.

sykke
22 November 2007, 02:07
er al aan gedacht dat het batterijtje van het moederbord leeg kan zijn?

arthurke
22 November 2007, 12:37
ja van die batterij kan wel maar hij maakt geluid de harde schijf draait en er branden lichtjes..

rody2
22 November 2007, 13:57
had je al geprobeerd om hem in veilige modes te starten?

arthurke
23 November 2007, 20:07
nee nog niet maar hoe doe je dat want ik heb nu eenmaal geen beeld he ...

rody2
24 November 2007, 09:31
oh jah dat was ook zo. sorry.

had je al is een andere monitor aangesloten?
als de comp opstart en hoor je je scherm wel een klik geven?

arthurke
24 November 2007, 15:09
nee geen klik in het scherm ook al met een ander scherm geprobeerd

rody2
24 November 2007, 15:13
al is een boot floppy gebruikt?

edit: je kaarten al is losgehaald en opnieuw?