Volledige versie bekijken : Opstartproblemen



Mr. Badness
17 November 2007, 18:59
Beste,

een goeie vriendin van me heeft het volgende probleem :

1. Opstarten PC
2. Komt op bureaublad
3. GEEN icoontjes te zien
4. Verschijnt foutmelding "logon.scr toepassingsfout" met als tekst : "Kan toepassing niet juist initialiseren (0XC0000142)"
5. ..... HELP !!!!

Hopelijk kunnen jullie helpen, maar jullie kennende zal dat wel geen probleem zijn ...

Alvast bedankt op voorhand !!

rody2
17 November 2007, 19:15
veilige modes werkt wel?

compuchrisje
17 November 2007, 19:35
Met de toetsencombinatie Ctrl-Alt-Delete kan je Taakbeheer oproepen (hoop ik toch); zie je daar in lopende processen explorer.exe staan? Waarschijnlijk niet, dus probeer eerst het volgende:
Klik bovenaan in dat menu Bestand en kies nieuwe taak(uitvoeren), tik in het invulvenster: explorer.exe en klik daarna op OK, tot je terug op je bureaublad komt, waar nu alle elementen zouden moeten staan. Bij herstarten zal echter alles terug foetsjie zijn, dus moet je even in je register duiken.

Kies in het startmenu - uitvoeren, tik regedit en klik op OK.

Zoek volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ en kijk rechts bij Shell of er explorer.exe staat, zoniet moet je deze even aanpassen door erop te dubbelklikken en de waarde in te vullen.

Sluit de editor en herstart de pc om te zien of het nu wél gaat. Lukt het, laat dan niet na om toch maar eens een online scan uit te voeren naar spyware én ook naar infecties (mogelijke worm).

http://img80.imageshack.us/img80/1404/capturedhr3.jpg

Mr. Badness
17 November 2007, 21:47
Bedankt voor de hulp maar je geloofd het nooit ... zit ik hier achter de pc van die vriendin en ik start hem op en wat gebeurt er .... die pc start nu plots wel goed op. Er is dus niets gebeurt sedert de twee laatste keren dat dit probleem opdook maar zonder iets is het toch opgelost geraakt !! Wie heeft deze pc hier op afstand gemaakt in mijn plaats ? :):):):)

ghost
17 November 2007, 22:36
Bedankt voor de hulp maar je geloofd het nooit ... zit ik hier achter de pc van die vriendin en ik start hem op en wat gebeurt er .... die pc start nu plots wel goed op. Er is dus niets gebeurt sedert de twee laatste keren dat dit probleem opdook maar zonder iets is het toch opgelost geraakt !! Wie heeft deze pc hier op afstand gemaakt in mijn plaats ? :):):):)

Wie zegt op afstand ,wie weet is er iemand bij uw vriendin geweest :evil:
Ik al niet :p;)

compuchrisje
17 November 2007, 22:58
Had ik niet ergens gehoord dat je geesten nooit mag geloven? Je kan ze trouwens niet zien ook, tenminste toch niet overdag.
In elk geval, proficiat met de geslaagde boot, maar als ik jullie was, zou 'k toch de rest van de tips even in overweging nemen: online antivirusscan, evt spyware scan en indien er zaken zijn gevonden, recht ermee naar ons forum hijackthis.

Mr. Badness
18 November 2007, 02:01
Zal ik zeker doen ... of laten doen, die scans !!

Iedereen nogmaals bedankt, indien jullie niet het forum van het jaar worden, dan zijn jullie wel de cracken van het jaar volgens mij en die vriendin :good: