Volledige versie bekijken : Overlcoken voor het eerst



Witalik
18 November 2007, 19:59
Hallo.

ik heb de volgende spullen

Motherboard:ASUS P5K SE
Voeding: 500W
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz (2 CPUs)
Memory: 2048MB RAM
Graphics Card: MSI NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB

nu is er op het scherm van de video kaart wel een optie om Core Clock (2d/3d) klok apart te verhogen met schuifjes (MHz)
Memory clock kan ik ook met zo'n schuifie verstellen.

Maarja ik weet nou niet echt op ik dat zomaar kan gaan schuiven ??
En zou ik voor de rest me pc nog kunnen overclocken of zijn dit geen goede spullen ?

Ik hoor het graag, Witalik

TheSla4er
18 November 2007, 20:14
ja je kunt dat met je videokaart maar zeker niet te hoog, je zult wel zien als je gamed , dat je artifacts krijgt, lijnen en blokjes plotseling op je scherm dan direct afzetten en verlagen hehe :) , maar als je wilt kun je de optimale memory/clock laten bereken met coolbits o nvidia ntune he:)

Derest de duo core natuurlijk het moederbord weet ik niet, normaal lukt dit met de meeste, maar zijn opties minder :)

Gewoon alles voorzichtig en in stapjes. volgens mij kun je Wel 2.8Ghz makkelijk halen 3.0Ghz wordt moeilijk met standaard koeling denk ik
.

LET EROP dat je geheugen niet te warm wordt, of kapot gaat of geen fouten krijgt :)

Groeten

Witalik
18 November 2007, 20:23
Moet er dan ook nog een verhouding tussen zitten met de Core clock en Memory clock?

ja ik heb een apollo kast met 2 120mm fans erin.

enne coolbits of nvidia ntune ? nog nooit van gehoord eigenlijk.

maar het is wel een potentiele overclocker dus mijn setup ?

TheSla4er
18 November 2007, 20:24
ntune van nvidia ;-) ken je dat niet? coolbits is zo een old skool progje ^^

Setup van je pc? hoe bedoel je?

TheSla4er
18 November 2007, 20:25
Maar waarom je gpu al overclocken + je cpu :p? heb je dit nu a nodig :p?

TheSla4er
18 November 2007, 20:27
je met die core clock en memory clock, ja als je je fsb upt de front side bus voor je clock te uppn, gaat die van je geheugen ook omhoog, hangt ervanaf hoe hoog + van welk merk was je geheugen was het duur geheugen? want met goedkoop zou ik toch niet veel overclocken aanraden anders gaat het snel kapot

Witalik
18 November 2007, 22:07
nee ik kan alles wel op het allerhoogst spelen zonder problemen maarja leek me gewoon leuk :D

maar nu heb ik net gekeken bij die schuifjes maar die kan ik dus niet verschuiven hahaha beetje weird

maar ik heb er kingston geheugen in zitten

en ik zie bij nTune dat hij niet multi procesoren ondersteunt bedoelen ze dan toch Duo ook mee ?

ajaxloverr
19 November 2007, 17:34
op een ASUS zou ik dat nog ff laten(met de ouderen tenminste), had dit ook een paar jaar geleden en na het verhogen van de FSB kon ik het moederbord weggooien :D

TheSla4er
19 November 2007, 18:33
met ntune videokaart tunen hé ;) of met atiools of rivatuner ;-)

Muliutprocessen mmm nog nooit gezien of gekregen dat kan wel ja? maar by wat kryg je die fout?

Witalik
20 November 2007, 12:29
nou ja ik zag dat staan in die handleiding in pdf formaat/. daar staat beschreven welke procesoren het kan zeg maar.

en btw een paar jaar geleden is nu niet he aj lover (krijg het me mond niet uit haha) dit moederboard is nog van dit jaar.

Pjj
20 November 2007, 20:40
Als je wil overclocken ga je toch eerst nog meer moeten lezen en zo...
Want wat als je plots een melding krijgt ofso, en je weet niet wat het betekent?
Lezen lezen lezen ! ;)

TheSla4er
20 November 2007, 20:44
best bij het moederbord zoeken hoe je moet overclocken
dus een forum van het moederbord of overclock guide ervan ;-)

Witalik
20 November 2007, 21:08
ja er staat wel op de doos dat ie erg geschikt is voor overclocken omdat ie super memspeed technology heb ofzo dus ja als ze het al op de doos zetten van dat overclocken zal die het best wel aankunnen (een beetje dan mischien)

jellabi
9 January 2008, 14:44
nee ik kan alles wel op het allerhoogst spelen zonder problemen maarja leek me gewoon leuk :D

maar nu heb ik net gekeken bij die schuifjes maar die kan ik dus niet verschuiven hahaha beetje weird

maar ik heb er kingston geheugen in zitten

en ik zie bij nTune dat hij niet multi procesoren ondersteunt bedoelen ze dan toch Duo ook mee ?

als je alles al goed kan spelen en zo en alles goed werkt, ga dan niet overclocken. Het is nergens goed voor en je computer kan er van kapot gaan. En aangezien je nog niet zoveel ervaring op dit gebied hebt en zo ook al: niet doen is mijn advies ;)