Volledige versie bekijken : Windows stopfout



De Hulk
19 November 2007, 19:10
Probleem tijdens Ghost E:\ back-up naar H:\Maxtor
Wait bewerking, attach-proces of yield is geprobeerd door een PDC-routine... Stopfout >
1. Opnieuw opstarten.
2. Hardware en software juist geïnstalleerd?
3. Windows update.
Alle hard en software uitschakelen.
BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uitschakelen.
Stop: 0x000000B8 (0x00000000) (4maal)
Probleem veroorzaakt door Device Driver.
Wat is hier aan de hand en kan ik dit oplossen? Ik heb geen Hard- of Software geïnstalleerd. Het probleem deed zich voor bij een back-up maken door Norton Ghost 10.0. 20% gereed stopfout, (opnieuw) 80% gereed stopfout. Ligt het aan Ghost 10.0? Groeten, De Hulk. :eek:

rody2
19 November 2007, 20:07
Ik maak uit google en oude topic van minatica er op uit dat je wat qua driver mist.
http://www.minatica.be/showthread.php?t=33402

De Hulk
19 November 2007, 20:40
rody2, bedankt voor de tip. Het is een heel lang verhaal van Milo e.a. Ik twijfel of drivers de oorzaak zijn en als ik alles lees kom ik daar met mijn beperkte computerkennis niet uit. Inmiddels heb ik voor de e:\ met besturingssysteem XP een back-up met Ghost 10.0 uitgevoerd en nu heeft de back-up het wel tot het einde gehaald. Ik heb gevraagd of het zin heeft met een programma drivers te scannen en dit werd ontkennend beantwoord. Als ik nu ga scannen met zo'n programma en de juiste drivers (freeware) worden niet geïnstalleerd ben ik misschien verder van huis. Ik wacht af of de fout vaker gaat optreden. Groeten, Hulk. :eek:

rody2
19 November 2007, 20:49
Gebruik je ghost net of al een tijdje?
En is die H een externe hd?

De Hulk
19 November 2007, 21:30
Ghost gebruik ik al heel lang zonder problemen en H:\ is een externe HDD 300GB Maxtor One Touch III. Ik heb voor vier weken geleden de E:\ met WXP SP2 hersteld. Dit ging niet vanuit Ghost zelf en ook niet vanuit Windows (eigenschappen enz.), toen heb ik de Ghost schijf gebruikt. Onder de eerste optie (herstel e:\) werkte dit ook niet. De tweede optie was 'aangepast' en dit heeft een kennis gedaan. Het is nu mogelijk dat dit de eerste keer is dat ik sinds die tijd een back-up maak. Het is dus mogelijk dat de stopfout dan hier aan te wijten is, dat er toen iets mis is gegaan (de e: is niet volledig hersteld?). Maar zullen we dat ooit te weten komen? Ik wacht af of de fout nog vaker gaat optreden. Groeten, De Hulk. :eek:

Hanrez
19 November 2007, 21:41
http://forums.techarena.in/showthread.php?t=78899
ga daar eens neuzen... stopfout 0x000000b8 in xp