Volledige versie bekijken : Fout in MBR sector 2



kurt002
20 November 2007, 07:39
Als ik een virusscan wil laten lopen (NOD 32), zegt het programma dat er een fout is ivm MBR sector 2.

Wat kan/moet ik hieraan doen?

Heb net mn laptop volledig geformatteerd en de HD ingedeeld in 3 partities (alle 3 partities zijn opnieuw geformatteerd).

Alvast bedankt é.

rody2
20 November 2007, 10:23
http://www.idealsoftware.nl/nod32/forumextrasettings/faq/faqmbr.gif
Ik denk dat je de fout melding bedoeld zoals hierboven :)

De melding: Fout bij het scannen van de MBR sector van 2. harde schijf. Fout bij het lezen van sector. wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door een lege kaartlezer. Zo'n kaartlezer waar geheugenkaartjes in kunnen worden uitgelezen wordt door NOD32 als een station gezien, en dat is het ook.
Maar wanneer dat station leeg is, is er ook geen MBR aanwezig en kan die dus ook niet gelezen worden.
NOD32 geeft daar een melding over.

De melding; - fout [bestand geblokkeerd] bij het openen [4] zult u zien bij bestanden die door het besturingssysteem in gebruik zijn, en - fout - bestand is wachtwoord beveiligd ziet u bij bestanden die door een wachtwoord zijn beveiligd.

Het kunnen ook bestanden zijn in een quarantaine map van bijvoorbeeld Ad-Aware of Spybot.
De meeste virusscanners geven zulke meldingen niet en slaan de bestanden gewoon over zonder u daar iets over te melden, NOD32 geeft er wel een melding over.

kurt002
22 November 2007, 07:01
Geachte,

bedankt voor je uitleg.
Ik had er nog nooit op gelet.
Heb de test gedaan, khad 'enkel' de C gescand, maar dan kwam ook die melding ivm die MBR.
Daarna heb ik mn geheugenkaartlezer van de laptop 'veilig verwijderd', en dan had ik die melding ivm die MBT fout niet meer.
Dus heb ik een vermoeden dat je uitleg volledig klopt.

Bedankt hiervoor é.

PS: kvind persoonlijk die NOD 32 wel een goede scanner...

rody2
22 November 2007, 10:57
Heb gisteren een computer totaal nagelopen op problemen. starte te traag op en er kwamen bij openen/afsluiten van hotmail minimaal 40 windows e.d.. Klant had Norton er op zitten. Heb eerst via regcleaner ruim 20 gig aan rotzooi verwijderd. En toen NOD32. Deze begon gelijk te rammelen :D En haalde meer dan 30 stuks trojans e.d. er uit. Daarom blijf ik ook nog steeds vertrouwen op NOD.