Volledige versie bekijken : Pc herstart bij het insteke van een USB apparaat



welsey1983
21 November 2007, 20:51
Hallo iedereen

Ik heb voor een kennis een pc moete make en dat is zoals anders goed gegaan maar wanneer ik men externe schijf wou insteke via usb herstarte de pc,telkens wanneer hij het frame van de usb aanraakt herstart de pc.
Wat zou het probleem van dit kunne zijn en wat doe ik daartege?
Heb al gegoogeld maar krijg geen duidelijk antwoord

Groetjes Welsey

sykke
22 November 2007, 03:14
aarding vergeten

welsey1983
22 November 2007, 10:38
Aarding is volledig in orde.Ik heb dit probleem nog nergens gehad alleen bij deze nieuwe pc.Bij mijn pc of andere heeft die dat niet voor.Die externe schijf is niet geaard omdat deze stekker een platte 2 pin is en geen contact heeft net de aarding.
Hoe komt het dan dat het bij die ene pc herstart en bij de andere niet?Hoe kan ik deze aarding " beveiligen " ?BTW:al mijn stopcontacten zijn geaard.
Dit probleem doet zich alleen maar voor wanneer ik het vooraan op de usb aansluit van de pc,wanneer ik ze achteraan insteek in het moederbord heb ik geen problemen

Grtz Welsey

rody2
22 November 2007, 14:04
externe hd van eigen maaksel?

maar kijk is hoe je die usb hebt aangesloten aan je mobo. want wat ik zo hor kan het ook alleen aan je aansluiting liggen. kan zijn dat deze usb poort defect is?

welsey1983
22 November 2007, 17:12
Externe case is van de winkel een icy box,daar bouw je uw harde schijf in en vijs dicht.
De usb vooraan is aangeslote met een 8pin fiche die je op elk nieuw moederbord terug vindt.Wat zou er aan de aansluitinge kunne zijn?Usb werkt want wanneer de pc afstaat en ik sluit mijn schijf aan dan werkt ze in xp,dus defect kan niet e of wel ???!

GRtz

rody2
22 November 2007, 19:34
al is geprobeerd op een andere mobo?

welsey1983
23 November 2007, 17:41
ja en bij die ene geeft hij de fout.Pc gaat terug binne en dat ze ze maar zoeke.
Allemaal bedankt voor jullie tips en hints !!! ;-)

C ya

Welsey