Volledige versie bekijken : Programma's reageren niet meer na klikken van link



tzwientjuh
21 November 2007, 22:26
Zoals de titel het zegt, blokkeren de programma's en reageren ze niet meer na het klikken van een link, vb: Live messenger, Word, Update van programma, enzovoort ...

Het duurt enkele minuten tegen dat firefox opent. Zou het liggen aan Firefox?

compuchrisje
21 November 2007, 23:45
Het kàn, want in één van hun recentste updates zaten bugs die problemen gaven. Dat kan je snel uittesten door eens systeemherstel uit te voeren naar een datum voor die update. Meestal vind je naast de mogelijke hersteldatums welke acties zijn uitgevoerd op dat moment. Kies dan die waar FF werd geupdate, anders is het even mikken.

sykke
22 November 2007, 02:05
denk dat het niet aan firefox ligt,ik gebruik die al lang en geen problemen versie 2.0.0.9
t'zal wel aan microsoft liggen

tzwientjuh
22 November 2007, 19:55
Ik heb de laatste versie van firefox en toen had ik geen probleem tot nu.

En systeem herstel doe ik niet, ik zoek altijd eerst een oplossing en de oorzaak. Heb zelfs nooit systeem herstel gedaan :)

Ik zal blijven zoeken dan ... meestal vind ik wel zelf de oplossing :cool:

rody2
22 November 2007, 19:57
firewall te zwaar?

tzwientjuh
22 November 2007, 21:35
Daar zit het probleem niet, die staat altijd uit ...
Er zit geen virus op men computer, wees gerust
Ik ben wel een ervaren pc gebruiker en ik weet wat ik doe. :)

Vroeger was dit niet zo, waarom zou het nu wel zo zijn?

tzwientjuh
22 November 2007, 22:15
Probleem opgelost !! :D

Naar wat nadere onderzoek bleek DAP de schuldige te zijn!
Download Accelerator Plus zorgde ervoor dat programma's niet reageerden als ik op een link klikte en een internetsite wou openen.

Je kan DAP gebruiken om downloads te versnellen en deze kan je instellen met welke bestandstypen je DAP kan gebruiken. Hij 'scande' je internet snelkoppelingen en daardoor zou het programma (Word, MSN, ...) niet meer reageren. Toch voor een tijdje niet.

Zo dus DAP verwijderd => probleem opgelost (ik gebruikte hem toch niet veel)

Een bedankje aan mezelf :cool:

strikerfox
22 November 2007, 22:30
ik gebruik Internet Download Manager (IDM) al enkele jaren en vind het het een van de betere,nog nooit geen problemen gehad.:)

compuchrisje
22 November 2007, 23:06
Heel erg bedankt om het even te komen melden ook. Zo leren we ook nog wat bij.