Volledige versie bekijken : start niet op



marco
27 November 2007, 18:52
Hallo iedereen,
Een vriend van mij heeft een probleem bij het opstarten,hij vraagt telkens BOOT A:\,wat zou dat betekenen????????
:wall::wall::wall:

Nijntje666
27 November 2007, 21:23
Hallo iedereen,
Een vriend van mij heeft een probleem bij het opstarten,hij vraagt telkens BOOT A:\,wat zou dat betekenen????????
:wall::wall::wall:
Dat deze waarschijnlijk defect is. Hier heb een zelfde soort probleem als de jouwe, met de disk. Ook een station:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=322486

Ik hoop dat ik je hierbij een eind geholpen heb.

Nijntje666
28 November 2007, 20:01
Is het gelukt? Aangezien je me bedankt hebt, is het gelukt.
Topic closed?:)

Baloeke
28 November 2007, 23:00
Voor dat deze gesloten word had ik toch graag een reactie gezien van marco. Het is niet dat hij je bedankt voor de info die jij gegeven hebt wel daadwerkelijk heeft geholpen. Hij kan je ook bedanken voor je antwoord.
Dus Marco laat even wat weten

Spoorzoeker
29 November 2007, 09:31
Okee, even een antwoord waar hij wat aan heeft: :D

als je krijgt: boot A en meer niet, dan heb je in je BIOS bij bootopties ingesteld staan dat hij alleen van de diskette (A:) mag opstarten.

rody2
29 November 2007, 13:15
dat klopt mits er verder geen boot opties zijn aangevinkt ;)
bij mij staat 1e-dvd 2e-floppy 3e-c hd 4e-x hd

en eigenlijk moet hij dan ook een failleur aangeven als hij van die plek niet kan booten

Spoorzoeker
29 November 2007, 13:22
Ik heb zelf gewoon 1ste de hd staan. Als de pc opstart kan ik via F12 kiezen voor een bootmenu en daar evt een andere bootoptie kiezen.

Als je eerst floppy of cd kiest dan heb je altijd vertraging bij het opstarten.

Nijntje666
29 November 2007, 19:59
Voor dat deze gesloten word had ik toch graag een reactie gezien van marco. Het is niet dat hij je bedankt voor de info die jij gegeven hebt wel daadwerkelijk heeft geholpen. Hij kan je ook bedanken voor je antwoord.
Dus Marco laat even wat weten
Oke (y)

rody2
29 November 2007, 23:01
Als je eerst floppy of cd kiest dan heb je altijd vertraging bij het opstarten.
dat klopt maar dat stelt niets voor wanneer je echt is in de sjit zit :)

gabriel
30 November 2007, 15:09
even een rechtzetting als het mag ....... voor alle pros met opstarten onder welke vorm dan ook " zou " de flopy als eerste moeten staan , waarom ? alle boot -ini opstart bestanden kunnen op een floppy en die kan je overal vinden en hiermee kan je alle kanten weg , meer en meer word er naar een usb stick gegaan maar als je bios dit niet ondersteunt ben je eraan voor de moeite

rody2
30 November 2007, 15:47
flop hoeft niet als eerste saan. mag ook dvd zijn en dan de flop. iig deze beide wel voor je hd