Volledige versie bekijken : Foute instelling?



Jule
28 November 2007, 17:53
Beste leden,
Ik wou vandaag een 50 Mb groot wav-bestand bewerken om in te voegen in een pps-je. Ook als ik enkel nog de geluidsrecorder open had, kreeg ik volgende foutmelding : http://img250.imageshack.us/img250/3470/geluidsrecorderwy5.jpg
Dit pc-tje heeft 4 Gb werkgeheugen. (Ik zie er slechts 3.?? Gb wegens de 32 bit versie.) Waar zit de fout? Thanks!! :bow:

rody2
28 November 2007, 18:44
wisselgeheugen te klein waarschijnlijk. anders ff opnieuw opstarten met meer geheugen.

Jule
28 November 2007, 20:27
Mijn wisselbestand is slechts ingesteld op 2 Gb?? Niet voldoende denkt u? :D :p

DJ Inpossible
29 November 2007, 12:23
32bit ondersteund inderdaad geen 4 gig. Wordt deze dan wel correct aangegeven in de bios? Probeer eens één reepje eruit te halen en probeer het dan opnieuw.

Jule
29 November 2007, 19:30
OK, heb ik gedaan. Nadat ik één reepje heb uitgehaald, start ie niet op. Ik krijg zelfs geen opstart beepje.
Daar het DDR2 geheugen is, leek het me logisch om twee reepjes uit te halen. Zo gedaan. Pc start op en ik krijg een biosscherm met het volgende:
Overclocking failed.
Press F1 to enter Setup
Press F2 to use default settings Na enige malen F2 te beroeren, start ie verder op. Ik heb de grootste moeite om Windows opgestart te krijgen daar mijn toetsenbord blijkbaar half werkt. Eens opgestart heb ik geen muisaanwijzer. Een toetsenbord die half werkt zonder muis??? Ik heb het opgegeven. Uitgeschakelt, reepjes er terug in en alles werkt weer zoals voorheen. :good:

gabriel
30 November 2007, 16:30
't ja soms helpt het als windows een stap onder de kont geeft ;)

Jule
30 November 2007, 19:34
Hoe geef je Windows een trap onder zijn kont? Want het probleem heb ik nog steeds. Alleen werkte mijn pc niet naar behoren zonder die geheugenlatjes. Oorzaak??

gabriel
30 November 2007, 19:40
ben je zeker dat de geheugen latjes nog goed werken ?? mem testst gedaan ?? ( te vinden op minatica )

Jule
1 December 2007, 19:52
Waar vind ik die memtest? Ik heb er reeds enige tijd naar gezocht, maar ik heb tot nu toe nog niet gekeken waar ie stond. :p
Maar ik ben wel zeker dat de geheugenlatjes goed werken. Mijn pc-boer heeft ze getest en in Ubuntu heb ik 4 Gb werkgeheugen.

compuchrisje
1 December 2007, 21:06
Ga es in een dosschermpje, kan je vinden in Startmenu - alle programma's, ik denk ergens omtrent bureau-accessoires (bij mij staat het gewoon in startmenu, vandaar..). Tik daarin achter de prompt: mem en bevestig met een enter. Je krijgt meteen te zien wat er in je treintje zit. Via Uitvoeren kan je hetzelfde doen, maar het schermpje is ook meteen verdwenen, zodat je er niks van ziet.

rody2
1 December 2007, 21:12
een goede memtest op http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=39864

Jule
2 December 2007, 02:46
@ Rody2: Een klein probleempje:
Let op: deze download is duidelijk bedoeld voor de meer gevorderde gebruikers. Wie weinig verstand heeft van computers en dus ook niets kan beginnen met eventuele foutmeldingen van Memtest86, kan beter een handige kennis inschakelen. Ik herken mezelf in de vette tekst. Die weinig kan gerust vervangen worden door geen ... :D :p :lol:
@Compuchrisje: dat is voor later. Ik ben hier nu onder linux en ik ga slapen. Maar als ik me niet vergis, klik je op start, dan op uitvoeren, dan typ je cmd en klik je terug op uitvoeren om in ms-dos terecht te komen. :D :p

filip
2 December 2007, 03:10
@jule Het kan zijn dat je het niet vindt hoor jule het staat er bij mij ook nergens maar ga gewoon naar start - dan uitvoeren - daar typ je in dat vakje cmd.exe en dan krijg je een dosschermpje.

Daarin doe je het volgende:

Type mem enter en je zal je geheugen eigenschappen zien je kan ook meer info krijgen met de volgende opties zie hieronder.
Om dat dosvenstertje te sluiten typ exit enter of klik kruisje maar met kruisje kan je soms een foutmelding krijgen.

Toont hoeveel geheugen in gebruik is en hoeveel geheugen beschikbaar is.
MEM [/PROGRAM | /DEBUG | /CLASSIFY]
MEM/PROGRAM of /P Geeft de status van momenteel geladen programma's.
MEM/DEBUG of /D Geeft de status van geladen programma's, interne
stuurprogramma's en overige informatie.
MEM/CLASSIFY of /C Classificeert programma's naar geheugengebruik. Geeft een
overzicht van de grootte van programma's, het gebruik van
het geheugen en het grootste beschikbare geheugenblok.

Je kan hier niks mee veranderen of in de war sturen het is enkel info opvragen dat je doet.

Maar het geheugen als je daar echt het fijne wil van weten is een serieuze brok dat iedereen wel al vergeten zal zijn omdat er nu overschot aan geheugen gestoken wordt,
en dat is opgesplitst in verschillende stukken, er zijn in de tijd veel programma's voor op de markt gekomen om je geheugengebruik te optimaliseren.
Vandaar dat niemand het nog erg goed manueel kan beheren.
Mijn eerste computer was 16kb dan moest je erg zuinig zijn met alles wat je deed.
Nu giet men met emmers data en met 4 Gb zouden we ook al door de knieën gaan, zeker als je zware grafische programma's gebruikt.
Hier (http://www.testbank.hccnet.nl/hardware/geheugen.htm) vind je er ook wat over.....


groetjes Filip.

rody2
2 December 2007, 05:14
Bedoelen jullie met (minatica mem test) het geheugen wat herkend word bij het laden van de computer?
Dus hetzelfde als rechtermuis klik op deze computer>eigenschappen? en dan eerste tabblad?
das geen memorytest! dat is wat je banks zien in je computer!

jule>>
Overclocking failed.
Press F1 to enter Setup
Press F2 to use default settings
dit is inlog om een frisse instal te doen<<hier zat="" bij="" een="" frisse="" instal="" van="" computer.="" had="" dus="" nx="" met="" je="" latjes="" te="" maken="">:D</hier>

rody2
2 December 2007, 05:17
@ Rody2: Een klein probleempje: Ik herken mezelf in de vette tekst. Die weinig kan gerust vervangen worden door geen ... :D :p :lol:
@Compuchrisje: dat is voor later. Ik ben hier nu onder linux en ik ga slapen. Maar als ik me niet vergis, klik je op start, dan op uitvoeren, dan typ je cmd en klik je terug op uitvoeren om in ms-dos terecht te komen. :D :p

geen verstand maar wel 2 osjes op zijn comp? vreemd:wall:

rody2
2 December 2007, 05:25
, maar het schermpje is ook meteen verdwenen, zodat je er niks van ziet.
staat er nu al bijna half uur......................zal ik maar exit doen? of op X klikken?:good:

als ik zou mogen kiezen tusen mijn oude green dos en m$ dan wist ik ut wel :p

Jule
2 December 2007, 09:36
Het testje van Chrisje, uitgebreid met hetgeen Filip aanhaalde:
http://img263.imageshack.us/img263/4051/memorytestpt2.jpg
Enne die twee OS-jes??? Die heeft mijn pc-boer er op mijn vraag opgeplaatst. Het zijn er eigenlijk 4 ...
Die mem86+ test staat ook onder mijn opstartmogelijkheden. Vandaar dat ik weet dat mijn pc-boer deze heeft uitgevoerd. Kingston memory behoort toch bij de beste?

compuchrisje
2 December 2007, 09:44
Dat van die Kingston dacht ik ook, maar wel één van de duurdere, voor zover ik me mijn laatste aankoop nog kan herinneren. Ik denk dat het met jouw geheugendefragmentatie een beetje is zoals met je OS'en, elk wil zijn deeltje onder de vleugels hebben en houden. Mss in de toekomst toch es kijken welke je liever niet zo gebruikt? Komt er vooral op aan als je meer bijkomende progs gaat draaien die ook geheugenintensief zijn, zoals bv Photoshop (met de winter op de deurmat...).
En Rody, Jule beweert nergens dat ie verstand heeft van àl die besturingssystemen, hij wil alleen graag uittesten wat er te vinden is op de markt, bij voorkeur op de freeware markt. En ik kan hem geen ongelijk geven, met de raketevolutie laatste tijd op ICT gebied. We hebben in België trouwens al een regering te onderhouden die zichzelf niet aan de stempelcontrole durft in te schrijven, maar volop traiteursdiensten nodig hebben.

Jule
2 December 2007, 09:58
Als ik bijkomende programma's installeer, komt de partitiegrootte in gevaar. Dit heeft niks te zien met het werkgeheugen. De partities kunnen desnoods nog aangepast worden. Maar dit is momenteel niet nodig. De Vista-partitie is het zwaarst belast. Daar gebruik ik 65 % van de voorziene geheugenschijf. Dit is geen werkgeheugen en ook geen wisselbestand.

gabriel
2 December 2007, 15:29
wel het zal een langlopende diskutie blijven een ding is zeker hoeveel ramgeheugen je ook plaats win zal nooit meer dan 3.1 GB vinden al heb je 100GB ( soms vind ie wel 3.6GB maar dat is dan ook een uitzondering ) enkel als wanneer je een 64 bits uitvoering hebt kan het meer zijn en dan nog niet zeker ;)

Jule
2 December 2007, 17:42
Als ik gabriel goed begrijp is mijn werkgeheugen de schuldige?
Ik had Vista ultimate 64 bit, maar daarom werkte ik er nog niet graag in. En onder Ultimate 64 bit mag u meer dan 100 Gb werkgeheugen steken, zoek maar eens op. Of zie hier.
(http://www.minatica.be/showpost.php?p=341089&postcount=61)

gabriel
2 December 2007, 17:56
@ jule je hebt me niet verkeerd begrepen .............. win xp of vista aanvaarden dit niet zo simpel is het .... er is ergens een nota van MS die dit uitlegd , ik zoek dit voor u wel even maar morgen krijg je dit antwoord ( sorry ) ;)

gabriel
2 December 2007, 18:01
@ jule even maar MS gebeld
http://search.microsoft.com/results.aspx?mkt=en-US&setlang=en-US&q=4+GB+ram

Jule
3 December 2007, 00:07
Lees eens goed uw handtekening ... :D
Ik vindt nergens terug dat 4 Gb ram verantwoordelijk is voor het slecht functioneren van mijn geluidsrecorder. Kan u (of iemand anders) mij een specifieker bewijs leveren? Kleine programma'tjes zoals proxitext-easytext werken wel goed. Wat loopt er verkeerd met de geluidsrecorder en waarom?

rody2
3 December 2007, 15:50
zit er geen buffer instelling in je recorder?

gabriel
3 December 2007, 19:13
@Jule je hebt inderdaad gelijk maar je hebt ons in het begin op een verkeerd spoor gezet , het gaat niet om RAM- geheugen maar om uw geluids recorder , of beter gezegd wat hapert er met de geluids kaart ??? nu weet ik ook niet wat je hebt : vista of xp ? je bent vista beu ?? bij xp ga naar configuratie scherm --geluids aparaten en zie wat je er kan vinden - dempen ?? luidssprekers voor buroblad? keer de boel maar eens onderste boven .... het kan enkel erger worden en dan weet je wat je niet mag ....doen........ en zo kom ik terug bij mijn handtekening ;);)

rody2
3 December 2007, 23:58
zag ff dit stukje op:http://users.skynet.be/update.club/NIEUWSBRIEVEN/2007/Nieuwsbrief%2020%20februari%202007.htm
over .pps met geluid maken

Jule
4 December 2007, 00:52
@ Rody2: Waar of wat is een bufferinstelling? Wat bedoelt u precies en hoe kan ik het terug vinden? En ja, ik weet hoe ik een powerpointje kan maken met muziek ingesloten of niet.
@Gabriel: Ik gebruik de standaard chipset voor geluid van mijn asus P5K moederbordje. Als ik me niet vergis is dit een realtek of zoiets. Ik werk inderdaad onder XP 32 bit zoals aangehaald. Mijn geluidsinstellingen staan goed. Ook met mijn geluidsrecorder kan ik muziek afspelen of opnemen. Ik krijg alleen deze foutmelding als ik de muziek wil bewerken. Dit is nodig om een klein wav-bestand te krijgen die ik kan invoegen in een pps.

rody2
4 December 2007, 01:39
<dl class="begrippen"><dt dragover="true" id="Geheugen">Geheugen (http://www.techzine.nl/begrippen/G#Geheugen)</dt><dd dragover="true">Is opslagcapaciteit. We onderscheiden werkgeheugen: zit met RAM-simms in de computer, en harddiskgeheugen: totale capaciteit van de harddisk. Harddiskgeheugen heb je meestal genoeg. Zoniet dan kun je iets van de harddisk wissen om meer geheugen vrij te maken. Werkgeheugen is moelijker. Als een programma 4MB werkgeheugen nodig heeft om te kunnen draaien, werkt dat programma niet als er maar 2MB werkgeheugen in de computer zit. Dan moet het werkgeheugen uitgebreid worden door extra geheugen modules (simm's) in de computer te plaatsen.</dd><dt id="Geheugen">Geheugen (http://www.techzine.nl/begrippen/G#Geheugen)</dt><dd>De elektronische componenten waarop gegevens kunnen worden opgeslagen en waarmee uw PC wordt voorzien van RAM-geheugen (intern- of werkgeheugen). De gegevens blijven in de geheugenchips aanwezig zolang ze van elektriciteit worden voorzien. Dit is niet hetzelfde als schijfopslag, want daarbij gaat het om langdurige magnetische gegevensopslag. De huidige software (Windows 98) vraagt om een geheugen van minimaal 32 Mb, terwijl de modernste PC's op dit moment voorzien worden van 64 of zelfs 128 Mb werkgeheugen. </dd><dt id="Geheugenuitbreiding">Geheugenuitbreiding (http://www.techzine.nl/begrippen/G#Geheugenuitbreiding)</dt><dd>Toevoeging van een extra hoeveelheid elektronische geheugenchips aan uw computer. Uw computer heeft geheugen nodig om softwareprogramma's te kunnen draaien. Voor Windows is zoveel mogelijk geheugen nodig. 32 Mb RAM-geheugen is een redelijke hoeveelheid, maar wilt u met grafische software aan de slag dan is 64 beter.</dd></dl>



laten we is beginnen met welke geluidsrecorder jij werkt

Jule
4 December 2007, 10:01
De Windows geluidsrecorder. Terug te vinden: Programma's >> Bureauaccessoires >> Entertainment >> Geluidsrecorder.

rody2
4 December 2007, 16:02
Die kende ik ook. maar maybe dat je een andere gebruikte. Heb vanmiddag ff op diverse forums gekeken en kom diverse oplossingen tegen.
1-je kan last hebben van ?nidiaworm of zoiets.
2-minstens 30 gig ruimte hebben voor het maken van de wav/pps
3-je virt. veranderen.

als alternatieven zag ik:
http://audacity.sourceforge.net/
http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=2142764

compuchrisje
4 December 2007, 18:29
Audacity is een prima opensource progje, maar ondersteunt niet àlles. Sommige spelers kunnen het geëxporteerde wav-bestand ervan niet herkennen, met windows geluidsrecorder heb je dat probleem niet. Voordeel is wel dat je véél secuurder kan werken omdat je de geluids grafiek voor je ziet en kan uitvergroten, zodat selecteren maximaal uit te voeren is.
Geluidsrecorder kàn enkel wav bestanden spelen en opnemen, en die zijn sowieso al heel groot, windows zou er dus zijn bronnen voor beschikbaar moeten maken. Ik denk dat je het eerder in codecs moet zoeken Jule. Kijk es binnen onze downloads of je wat vindt van Jockersoft, met dàt progje weet je meteen welke codecs je nog mist.

rody2
4 December 2007, 19:29
Audacity is een prima opensource progje, maar ondersteunt niet àlles. Sommige spelers kunnen het geëxporteerde wav-bestand ervan niet herkennen
Audacity werkt op windhoos geluidsrecorder;) Tis een kleine verpakking wat er over gaat meer niet.

Jule
4 December 2007, 22:59
@ Rody2:

Ik zal een hijackthis logje plaatsen.
Mijn oude pc heeft een harde schijf van 20 Gb en ik kan daar perfect mee werken voor alle pps toestanden. Waar haalt u die 30 gigjes?
Geef eens meer uitleg.@ Chrisje: Dit is een nieuw pc-tje. Als ik hier geen oplossing vind, mag mijn pc-boer het oplossen. Het is dwaas om alternatieven te gebruiken want die geluidsrecorder zou goed moeten werken. En al naargelang de geinstalleerde codecs kan ik het *.wav-je comprimeren. Dit heeft bij mijn weten niks te zien met de foutmelding.
U mag wel weten: mijn pc-boer heeft geen tijd. Misschien tussen kerst en nieuwjaar .... Vandaar dat ik het hier probeer. :good:

rody2
4 December 2007, 23:03
@jule
1-oki
2-dat haal ik uit het spitten van forums over de geluidsrecorder
3- je wissel bestand is laten beheren door m$ inplaats van je ingestelde quota

J.W.
4 December 2007, 23:09
Wat betreft uw geluidsrecorder:
(ik werk wel met XP)

Soms, niet altijd, loopt deze vast als u een groot .wav-bestand tracht te verkleinen (groter als +/- 40 Mb). Waarom weet ik ook niet.
Daarom verklein ik deze .wav-bestanden eerst met dBpoweramp Music Converter tot ongeveer 10 Mb en werk ik daarna verder met de geluidsrecorder van Windows.
Als ik zo werk heb ik geen last van een vastlopende of een foutmelding gevenden geluidsrecorder.

Jule
4 December 2007, 23:53
Ik werk ook met XP, maar zelfs met kleinere bestanden, krijg ik deze foutmelding.
@Rody2: ik heb nooit iets geroerd aan dit wisselbestand. Het was standaard 2 Gb.

Jule
21 January 2008, 13:14
Mijn pc-tje is eens langs geweest bij de pc-boer. Wat is zijn uitleg?: De windows geluidsrecorder is te oud om met het high defenition audio realtec chipset te kunnen werken. Probeer eens of het misschien lukt met audacity. :eek: :lol:
Tja, de oplossing die hier werd voorgesteld is dus de enige juiste! :good: Hartelijk dank aan iedereen die heeft willen helpen, blijkbaar was ik weer eens teveel eisend. :sad: :D :p
Er mag dus een slotje op.