Volledige versie bekijken : Laptop met op c vista en op d partitie xp



Pitbull76
29 November 2007, 23:05
Beste vrienden,

heb op m'n laptop vista staan op partitie c en op partitie d xp

als ik mijn laptop start hij ineens op naar xp

in xp kan ik de boot niet veranderen;

wat moet ik doen xp zou er terug afmoeten.

mvg

TheSla4er
30 November 2007, 09:34
eerst vista of xp geinstalleerd? wat stond er eerst op? ik veronderstel vista en dan xp geinstalleerd, dan is de boot corrupt van vista, waardoor alleen nog maar op xp

Pitbull76
30 November 2007, 19:42
eerst vista en dan op den d xp

tot de vaststelling gekomen dat vista op een acer laptop een verborgen bestand heeft van 20 gig en die staat op de D partitie ondertussen probleem opgelost mit vista boot en nu werkt alles terug

tnx

dannyma
30 November 2007, 22:06
om een dualboot te krijgen moest je eerst xp hebben geinstaleerd en dan vista niet andersom ;) .
door vista nu terug te installeren ga je dat dus krijgen en krijg je optie om vista op te starten en ook wat dan wordt omschreven als early version waar ze dus xp met bedoelen ;) .
nu heb ik het wel gedaan op twee verschillende hd's en niet op 1 hd dus weet ik niet zeker of dit ook geld :rolleyes: .

Pitbull76
30 November 2007, 22:58
kan ik nu xp verwijderen op de d partitie ? of best niet doen?

rody2
1 December 2007, 01:06
gewoon formateren en die vista houden. neem aan dat die er ook opzat toen je de comp kocht.

dannyma
1 December 2007, 14:22
met verwijderen van xp op d zal je vista niet opstarten en zal zeggen dat de boot.in corrupt is .
ik ben er bijna zeker van dat je xp ook niet zal kunnen verwijderen zolang xp draait op de hd .
zo zal het wel werken , vista terug installeren op c en als vista terug werkt kan je partitie d formatteren en is xp weg en alles wat er op zat .

TheSla4er
1 December 2007, 14:49
ja dat is het ebste denk ik gewoon vista herrinstalleren, er gewoon over geen nieuwe maar update zogezegt van je vista

en dan format van xp,

alhoewel format eerste xp partieie als je xp niet meer wilt gebruiken want je als je xp er nu op laat staan n dan vista dan krijg je je dualboot die je wou als je dit wilt dan gewoon vista herinstalleren nu,

xp weg?
format xp paritie en herinstalleer vista;)

Pitbull76
2 December 2007, 21:04
dank je wel voor de info

echter 1 probleem

op de d partitie staat vista in een verborgen bestand van 20 gig .

dus als ik die formateer heb ik niks meer