Volledige versie bekijken : 30Gb (2u film) AVI bestand branden op dvd



yorke88
30 November 2007, 11:23
ik heb 3 DV cassetjes met een totale speelduur van ong. 2.15u

heb ze overgebracht van de camera op pc met windows movie maker, en opgeslagen onder wmv, wat resulteerde in een heel slechte kwaliteit om op tv af te spelen. dan maar overgebracht en opgeslagen op avi, kwaliteit is al veel beter, maar nu is bestand enorm groot, 27 GB

ik heb de 3 aparte avi bestanden proberen samen te voegen tot 1 bestand, om zo een dvd-menu en overgangen e.d. te maken, maar telkens worden er stukken "uitgeknipt"...

weet er iemand hoe ik het best zo'n groot bestand kan branden op een DVD?

thanks!
yorke

rody2
30 November 2007, 12:51
27 gig aan avi kan je nooit op 1 dvd converteren. Dus je zal een aantal aparte dvds moeten maken.

yorke88
30 November 2007, 13:08
wat is het max. van formaat dat je kan branden op een dvd? op die manier kan ik wat dingen eruitknippen

en heb je een idee waarom die bepaalde stukken weglaat als ik de verschillende avi bestandjes tracht te joinen?

thanks

jerrythealien
30 November 2007, 13:40
Een avi van 2.15u met een grootte van 27G? Ben je zeker dat het avi is?
Dan heb je of giga veel frames of een super groot beeldformaat. Probeer je formaat te verkleinen zou ik zeggen, dan ga je al een hele hoop gig's besparen.

Een goeie site met freeware video tools en handleidingen en troubleshooting : http://www.ondertitels.info (naar mijn mening toch)

Neem daar ens een kijkje.

yorke88
30 November 2007, 13:57
ja dat is het hem juist, als ik het formaat verklein is het een slechte kwaliteit

mss heeft het te maken met de wijze waarop ik het via mn camera op pc overbreng ofzo? met windows movie maker heb je niet zoveel opties om de video op te slaan, en toch nog een goeie kwaliteit te hebben.

hoe wordt dat dan gedaan met gewone films, dat zijn toch soms ook films van 3u, die toch op een gewone dvd raken en perfecte kwaliteit hebben

Jule
30 November 2007, 14:06
@jerrythealien: 27 Gb is niet teveel voor een avi van 2.15 h.
@yorke88: Kan u het met Nero naar DVD converteren? U slaat het dvd bestand op zonder branden. Vervolgens gebruikt u DVD-shrink om het op een DVD-tje van 4,7 Gb te krijgen. Anders gebruikt u een DL-DVD-tje. Daar krijgt u meer dan 7 Gb op en kan u rechtstreeks met Nero branden.

slicky
30 November 2007, 14:16
DL-DVD-tje.
das een dual layer dvd of ook nog DVD9 genoemd:p
en dat is 8.5GB en komt overeen met 240min video

fryum
30 November 2007, 14:44
Dit zegt Pinnacle Studio:
"U kunt de hoeveelheid benodigde ruimte op de harde schijf berekenen door de waarde 3,6 MB/sec te gebruiken. Voorbeeld:
1 uur video = 3600 seconden (60 x 60)
3600 seconden x 3.6 MB/s = 12,960 MB
1 uur video gebruikt dus 12,9 GB ruimte op de harde schijf"


Naar mijn bescheiden menig is 2.5 u beeld net wat veel om zonder kwaliteits verlies te verwerken.
Als ik met Pinnacle Studio werk, en beste kwaliteit ( = 8500 <kbtis/sec )verkies, dan ik maximum een 120 minuten per dvd kwijt.
Het verlagen van de datarate naar bijvb. 6000 Kbits/sec kan een oplossing bieden, maar dan zou ik liever mijn film splitsen of een Double Layer dvd gebruiken.

rody2
30 November 2007, 15:01
27 Gig avi naar dvd betekend ook dat het meer word dan die 27 gig. makkelijkste is om met winavi/Xtodvd de zaak om te zetten naar dvd en dan in de tools aangeven op welk moment hij geknipt moet worden. Je ontkomt er gewoon niet aan om het op meerdere dvds te zetten.

Jule
30 November 2007, 15:55
27 Gig avi naar dvd betekend ook dat het meer word dan die 27 gig. makkelijkste is om met winavi/Xtodvd de zaak om te zetten naar dvd en dan in de tools aangeven op welk moment hij geknipt moet worden. Je ontkomt er gewoon niet aan om het op meerdere dvds te zetten.
Ik veronderstel dat het een full hd avi bestand is met weinig compressie. Als u het omzet naar dvd bekomt u ongeveer 20 % van de originele bestandsgrootte.

yorke88
30 November 2007, 18:00
bedankt voor alle reacties, maar weten jullie hoe het komt dat ik de 3 avi bestandjes niet kan samenvoegen tot 1 groot bestand van in totaal 27Gb(12 + 10,8 + 4,26 = 27 Gb). heb het geprobeerd met Movavi Video Converter 6.0 en Windows Movie Maker ook, maar er worden gewoon stukken uit weggelaten. ander programma mss?

rody2
30 November 2007, 18:02
zat er bij die camera geen proggie om dit te converteren?

Fakke_Berto
30 November 2007, 18:30
ik heb de 3 aparte avi bestanden proberen samen te voegen tot 1 bestand, om zo een dvd-menu en overgangen e.d. te maken, maar telkens worden er stukken "uitgeknipt"...

thanks!
yorke

Hoe heb je dat gedaan? In Moviemaker op de tijdlijn?

yorke88
30 November 2007, 19:59
nee er zat geen programma bij, bij de camera (Samsung Digital Cam mini-DV)

en idd, in Moviemaker. bestaat er geen goed join programma, waarmee ik alvast die 3 files kan samenvoegen tot 1 grote van 27Gb, zonder dat er iets wordt weggelaten, en zie het dan wel

rody2
30 November 2007, 20:07
dat kan met o.a. nero of met adobe photo elements

ghost
30 November 2007, 20:08
Heb je virtualdub? Zoja open virtualdub , klik op file, dan op open video file ,laad eerst avi 1 in , klik dan er na terug op file en klik op append avi segment , en kies avi 2 , klik opnieuw op file , en terug op append avi segment en kies avi 3 . Klik daarna op video en dan op compressions , klik daarop divx mpeg 4 low motion , en dan op ok . Ga dan terug naar file en klik op save avi en kies uw output . Nu weet ik wel niet als dat dus gaat lukken met zo grote avi's . Veel geluk zou ik zeggen.