Volledige versie bekijken : windows mail



harleyke
30 November 2007, 14:48
ik kan met windows mail geen pps openen, met thunderbird wel, weet iemand hoe ik dat moet oplossen,
gr.harleyke.

slicky
30 November 2007, 14:51
probeer eens door rechts te kliken op het bestand
en kies dan "openen met" en selecteer powerpoint of powerpointvieuwer
(al naar gelang welke je heb geïnstalleerd) en plaats dan een vinkje bij
"altijd openen met"(of zoiets:p)

suc6

harleyke
30 November 2007, 18:43
ik kan wel de pps opslaan, en dan opendoen, maar rechtstreeks via windows mail krijg ik dit.
er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld maak een koppeling via het onderdeel koppelingen instellen van het configuratiescherm.
heb aan het zoeken geweest, maar kan nergens iets vinden hoe ik dat moet oplossen.
gr.harleyke.

rody2
30 November 2007, 18:51
betekend dat je hotmail um niet herkend als koppeling

slicky
30 November 2007, 19:25
is office geïnstalleerd?? of enkel een vieuwer

@ rody2
windows mail is de outlook express van vista hé
heeft niets te maken met hotmail,allé denk ik toch dat hij deze bedoeld

rody2
30 November 2007, 19:29
@slicky windows mail is bij mij windows live mail aka hotmail. Outook is outlook :) maar we wachten af wat het antwoord zal zijn nu

harleyke
30 November 2007, 20:06
office xp en powerpointviewer 2003 en 2007 is geinstalleerd.
gr.harleyke.

rody2
30 November 2007, 20:09
en antwoord op onze vraag? welke windows mail bedoelde je nu? outlook of hotmail?

harleyke
30 November 2007, 23:01
en antwoord op onze vraag? welke windows mail bedoelde je nu? outlook of hotmail?
windows mail in vista.

slicky
1 December 2007, 05:14
:good:okeeyy
denk dat het ergens te maken heeft met uw beveiligings instellingen zal te maken hebben
denk je zal moeten zoeken bij de extra of vertrouwencentrum van windowsmail;) ergens zoeken naar "openen van bijlagen" of zoiets:rolleyes:
heb dit onlangs ook voorgehad op een pc maar office was nog niet geïnstalleerd,heb toen office 2007 erop gezet en alles werkte terug(misschien een optie hé)
office XP op Vista:rolleyes:

voor die instellingen van windowsmail ga ik u nie kunnen helpen want zelf heb ik hier geen vista
meer er zullen hier wel leden zijn die u wel zullen kunnen helpen:good:

suc6

Martin
1 December 2007, 08:41
Windows Mail - Bijlage kan niet geopend worden
In Windows Mail staat net als in Outlook Express standaard een optie aan waardoor bijlages niet geopend kunnen worden met het oog op virussen etc. Deze optie kun je als volgt uitzetten om de bijlage alsnog wel te kunnen openen.
Ga naar Extra bovenin in het menu, en klik vervolgens naar opties.
Klik nu op het tabblad beveiliging, en haal het vinkje weg voor de zin: "Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan"

harleyke
1 December 2007, 11:51
ik heb die vink weggehaald, maar kan nog steeds geen pps openen.
met thunderbird gaat het wel, is mij een raadsel.
gr.harleyke.

rody2
1 December 2007, 14:21
denk dat je die .pps dan nog is moet laten sturen. kan zijn dat deze .pps nu gewoon geblockt staat in je mail.

hint: pas op altijd met .pps te openen. voor je het weet kun je een trojan hebben

Martin
1 December 2007, 15:41
Misschien proberen met de PowerPoint viewer 2003 om in Vista PPS presentatie's te kunnen openen.

Martin
2 December 2007, 15:27
Geen antwoord op mijn vorig voorstel, maar op deze link vind je de oplossing voor uw probleem
http://www.winhelponline.com/articles/149/1/Unable-to-open-PPS-attachments-directly-from-Windows-Mail-in-Windows-Vista.html
Graag reactie terug.

harleyke
3 December 2007, 18:48
bedankt voor deze nuttige link, staat bij mijn favorieten.
ik heb zitten rommelen in het register, ik heb de instucties afgeprint, maar zit toch ergens vast,ze spreken hier over rechtklik op show en dan rename , typ open, maar als ik rechts klik zie ik nieuw staan, en daar weet ik het niet meer wat ik dan moet doen.
gr.harleyke.

monne
3 December 2007, 19:47
Klik op start en zoek in alle programma's "STANDAARDPROGRAMMA'S" en open dit.
Dan open je een bestantype of protocol aan een specifiek programma koppelen.
En daar zoek je .pps en je ziet dat het gekoppeld is aan in jouw geval met Microsoft office PowerPoint Viewer.
Werkt het niet ? Dan zoek ik nog even verder.

rody2
3 December 2007, 20:17
UAC (User Account Control) ?? Oftewel staat oudertoezicht aan ;)

harleyke
3 December 2007, 21:34
pps staat gekoppelt microsoft office powerpoint, toch gaat de pps niet open, wel met thunderbird,
groetjes.

harleyke
3 December 2007, 21:35
UAC (User Account Control) ?? Oftewel staat oudertoezicht aan ;)

staat volgens mij niet aan.
gr.harleyke.

Martin
3 December 2007, 21:57
Je moet show van naam veranderen in open
Heb je dat gedaan? Deze oplossing komt van Microsoft zelf.
En het is met resultaat.