Volledige versie bekijken : Belgacom TV



mXX
30 November 2007, 17:09
wij hebben thuis belgacom tv via een decoder. Nu zijn wij op TV gekomen en hebben wij dat opgenomen op de harde schijf van onze decoder, maar ik had dat graag op dvd willen zetten. Is dit mogelijk en hoe moet ik dit dan doen ?

berger
30 November 2007, 17:15
Voor zover ik dat zie bij mij is er daar geen enkele mogelijkheid om de opgenomen programma's van uw decoder te kopiëren naar iets anders. Hopelijk vergis ik mij, want dat zou natuurlijk wel interessant zijn om te doen.
Waarschijnlijk is het enkel mogelijk om bij uw TV een dvd schrijver aan te koppelen en dan uw TV programma opnieuw te laten lopen, en het dan opnemen. Maar zo'n schrijver kost toch al wat natuurlijk.

mXX
30 November 2007, 17:16
ik heb wel een dvd speler die kan opnemen... maar hoe dit allemaal in zijn werking zal gaan, weet ik niet

berger
30 November 2007, 17:41
Je moet dat opnametoestel op uw TV aansluiten, als er daarvoor een mogelijkheid bestaat.
Hier ten andere het antwoord van Belgacom op uw vraag : "De opgenomen inhoud wordt op de decoder gestockeerd. Een overdracht van deze gegevens op uw computer is niet mogelijk." Ze zijn natuurlijk ook niet van gisteren hé!
Theoretisch kan ik bij mij ook mijn TV verbinden met de PC, maar wat dan de mogelijkheden zijn weet ik ook niet echt. Volgend de documentatie van de TV dient dat enkel om van uw TV een computerscherm te maken.

rody2
30 November 2007, 17:58
heeft belgie geen site zoals bij ons uitzendinggemist.nl? Je zou dan met een andere proggie dat dan kunnen opnemen op je pc.

dannyma
30 November 2007, 18:16
welke dvd brander heb je dan mischien vinden we dan meer uitleg over het toestel hoe je dit moet doen ;).
ik hier thuis werk met dvd recorder + hd en wordt het eerst opgenomen op hd en kan ik daarna opnemen op dvd en dat noemt dubbing .
toestel hier is een LG en heb ik 230 euro voor moeten neer leggen .

Fakke_Berto
30 November 2007, 18:56
Staat er op die decoder een rf-uitgang? Dat is een uitgang die je naar de antenne-ingang van je tv kan laten gaan, of heb je alleen scart. Als je rf hebt kan je die verbinden met de ingang van de tv-kaart op je pc en je filmpje zo opnemen. Het is dan wel iets minder van kwaliteit maar je hebt hem dan toch.

berger
30 November 2007, 20:43
Bij mij is er alleen een scart (zo'n stekker met veel contacten), maar misschien zijn er andere modellen. Je kunt wel uw opnameapparaat (recorder) met een scart kabel vanaf de scart uitgang van de decoder gaan naar uw recorder en dan met een scart kabel naar de TV. Daarom moet uw recorder een scart in- en uitgang hebben.

mXX
30 November 2007, 21:29
mijn dvd speler heeft geen HD, dus die neemt direct op een lege DVD... ik dacht dat de decoder alleen scart had.

mXX
9 December 2007, 00:43
sluit maar heb op google gezocht en lukt niet zo te zien... als iemand toch nog iets weet stuur dan een PM aub

rody2
9 December 2007, 06:36
mmx je decoder heeft dan een scart uitgang en ook de optie om het naar een externe bron te zenden. heeft dat het niet dan houd het op qua decoder. Net zoals ik al zei heeft belgie g1 uitzending gemist of zo? dan kan je het alsnog opnemen op je computer en dan naar een dvd :)

mXX
9 December 2007, 14:48
heeft wel scart uitgang zal eens proberen (of liever gezegd ik laat mijn vader proberen).
ik denk dat belgie geen uitzendinggemist heeft :)