Volledige versie bekijken : router draadloos problemen



cowboy1
30 November 2007, 20:10
Vraagje,

Heb een lynksis router, waarop ik 4 pc's kan aansluiten met kabel + ik ook draadloos ermee surfen.
Ik zelf werk dus met een kabel maar mijn vrouw surft met hare laptop draadloos, tot vandaag toe.
Haar draadloos werkt niet meer, wanneer ik een kabel insteek om te surfen gaat het wel. Dus met kabel alles ok, draadloos niet.
Probleem ligt dus ofwel de ethernetkaart van hare laptop, heb deze bij systeem, hardware gecontroleerd en deze zegt werkt perfect.
Dus zou het probleem bij de router liggen. Bestaat er ergens een programatje voor die mijn router kan controleren of de draadloze nog werkt of dat deze functie kapot is.

Groetjes van cowboy1 :bow::bow::bow::bow::bow::bow: :good:

Kokki
30 November 2007, 21:43
Je kan eens proberen met Netstumbler: http://nl.wikipedia.org/wiki/NetStumbler

cowboy1
1 December 2007, 09:33
Heb het geinstalleerd maar hij vind geen draadloze verbinding.
DUs ik vermoed dat deze kapot is maar toch nog via kabel kan surfen.

Kokki
1 December 2007, 10:59
Dat is wel vreemd ja. Heb je de roueter al eens aan en uit gezet?

cowboy1
2 December 2007, 11:40
Heb het geprobeerd en het probleem blijft hetzelfde.
Vind het ook raar

-MaT^
2 December 2007, 14:22
Kan de computer het netwerk wel detecteren?

Is er een beveiliging (als er een MAC-adres beveiliging is kan het goed zijn dat je het draadloos netwerk niet kan zien)?

Windows vertelt je al snel dat er niets aan de hand is met hardware maar wees daar maar niet al te zeker van. Als de wireless en ethernet functie zich in éénzelfde netwerkkaart bevinden is de kans wel klein dat deze beschadigd is.

Als je linksys router een setup wizard heeft ofzo, kun je best een alles opnieuw instellen (reset dus). Om natuurlijk heel zeker te zijn of de netwerkkaart nog functioneert naar behoren is het natuurlijk aan te raden om deze te proberen op een ander draadloos netwerk!


-MaT^

PeterN
2 December 2007, 14:36
idd, niet te snel concluderen dat het kapot is ;)
Eerst en vooral zien dat het draadloos netwerk kaartje in de laptop goed functioneerd. Dit is een appart item in het hardware lijstje, en dus niet hetzelfde als uw ethernetkaart (dat is voor de kabelaansluiting)
Scan met de laptop naar beschikbare netwerken.
Kijk ook de instellingen van de router na. Staat wireless op in de router? (standaard staat dit meestal af) Laat uw SSID uitzenden, anders zie je het beschikbare netwerk niet. Probeer altijd eerst onbeveiligd.

Succes;)

cowboy1
5 December 2007, 11:18
Probleem is opgelost.

Bedankt aan iedereen

THX...

KEEP IT COUNTRY

PS: bericht mag verwijderd worden.......:bow:

PeterN
5 December 2007, 12:59
Wat was nu het probleem? Zo leren we allemaal iets bij ;)

filip
10 December 2007, 02:53
Ik vind het ook spijtig dat er geen reactie meer komt, ik ben hier ook zwak in en door andere defecten of foutieve instellingen te zien oplossen zou ik mss klaarheid in deze zaak kunnen krijgen.