Volledige versie bekijken : NTFS fout??



slicky
4 December 2007, 18:47
jips
heb hier iets raars voor
mijn hd is opgedeeld in 2 partities de C en D
telkens al ik de PC start dan doet hij een chkdsk van de D en dan start hij op.
dit is nu al enkele keren zo en vandaag wilde hij niet meer opstarten.
heb hem dan toch "in gang" gekregen:p en heb dan eens zelf chkdsk uitgevoerd via cmd
heb er een screen van gemaakt
http://img107.imageshack.us/img107/8242/screeniz6.th.png (http://img107.imageshack.us/my.php?image=screeniz6.png)
ziet er iemand iets raars in dat resultaat?
heb ook eens het logboek bekeken en die zegt ook iets van een ntfs fout??

alvast bedankt:good:

rody2
4 December 2007, 19:25
zie geen screen ;)
wat staat er op c en wat op d? zijn ze beiden ntfs?

Jule
4 December 2007, 23:02
Als ik me niet vergis, draait Slicky linux. Dan is slechts de Windows partitie ntfs.

rody2
4 December 2007, 23:05
Windows XP Pro met SP2in zijn handtekening;)

compuchrisje
5 December 2007, 00:27
Zo te zien staat je besturingssysteem op D en je opslag op C. Is dat zo gewild of is dat pas later tot stand gekomen? Blijkbaar zit heel jouw HD er ook niet in, ik kom maar tot een 184 gig, staat er ergens nog een besturingssysteem? Linux kan dus door Windows niet gezien worden, omgekeerd wel.

slicky
5 December 2007, 08:58
ff meer duidelijkheid scheppen hé:D

ik draai nu enkel winXP SP2 heb overlaatst een format gedaan en die HD (sata van 250GB)opgedeeld in twee partities (C=48.8Gb D=184beide zijn ntfs)
besturing staat op C en Data op D.
Er zat ook nog een HD in van 120Gb en daarvan heb ik alle data verplaatst naar de D schijf van die SATA daar ik problemen had met die van 120Gb.

denk dat er een foutje zal gebeurd zijn tijdens het overzetten van mijn map met foto's:rolleyes:
hij heeft daar indexen verplaatst en ik denk ook overschreven:wtf:.
heb gisteren eens een schijfcontrole gedaan via schijfbeheer en vanmorgen starte hij gewoon op zonder chkdsk.

zou daar de oorzaak gelegen hebben?

rody2
5 December 2007, 14:32
dat merk je als je een aantal keer de pc hebt gestart en het euvel is voorbij ;)

slicky
5 December 2007, 22:19
toch bedankt voor de reacties:D
kheb moeten een formatje doen want de pc wilde helemaal niet meer opstarten:wall:

mag een slotje op:good: