Volledige versie bekijken : Q6700 overlocken



maigel
6 December 2007, 21:40
hey,
ik heb nog nooit een cpu geoverclocked (grakas wel al)
ik zou nu graag mijn q6700 quad core 2.66ghz tot 2.75 of 2.8 ghz per kern overlocken.
ik heb standaard koeling, is dit hiermee mogelijk? zoja hoe doe ik dit?

rody2
9 December 2007, 06:32
Tjah geen antwoord vandaag en gisteren. Nou laat ik eerlijk zijn: klokken kan maar dat is nooit de juiste del vind ik. Vooral als na het klokken een mobo naar de kloten gaat. De tijd wat je mee maakt met het klokken is gaaf maar erna niet. Ik heb diverse mobo's overgeklokt e.d. maar de klant kwam er altijd van terug................denk dat ik duidelijk was ;)

TheSla4er
9 December 2007, 10:56
welk mobo heb je ?
en waarom zou je overclocken? ik zou daar mee wachten totdat hij te traag wordt, want alles houd risico's in dus.
maar 2.75 Is mogelik ja. alles hangt af van je temps, enzo

g_man
9 December 2007, 10:58
Erg logisch dat er geen antwoord op komt...dit is géén overclocksite, maar een IT en multimedia forum. Als je geen achtergrond hebt van overclocken kan je meer slecht dan goed doen. Belees je eerst in de materie, zodat je weet waarover het gaat en wat je te wachten staat. En vooral bezint eer je begint.
En waarom als leek een q6700 overclocken?? :) ;)

de marginaal
25 December 2007, 10:10
En waarom als leek een q6700 overclocken??

Omdat het leuk is?

g_man
25 December 2007, 13:13
Omdat het leuk is?

Idd...maar dan is het een hobby en dan verdiep je jezelf EERST in de materie alvorens eraan te beginnen, weet je waar je mee bezig bent en stel je niet de vraag op de manier waarop de TS dit doet. :)