Volledige versie bekijken : enthernet controller?!



cheserdo
8 December 2007, 16:53
Ik heb een asus computer en hij deed het prima totdat ik em opnieuw had geinstalleerd. Toen ik hem aan deed, was alles weg zoals ik wou maar de internet doet het niet.
Dus had ik Ahome gebeld maar we kwamen tot een conclusie dat de driver voor de ethernet controller niet was geinstalleerd. Nu weet ik dat ik die cd's moet instaleren, maar die heb ik niet meer. ik ben op die site geweest maar ik wist welke versie van asus ik heb en heb ook geen idee hoe je kan zien welke driver je moet downloaden. ik dacht heb je geen standaard driver die gewoon het overal doet??

wat ik wel weet is dat de computer de volgende dingen heeft:
Asus
AMD athlon (moet ik ff kijken als het belangrijk is dan zeg ik het wel)
2,21 GHz 1gb of Ram stond er

plz help

alvast bedankt

berger
8 December 2007, 17:27
Heb je de dokumentatie niet meer van uw PC?
Alleszins, via Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer, Netwerkadapters kun je volgens mij zien welke ethernetkaart in uw PC zit, en dan kun je proberen om via google het juiste programma te vinden.
Ben je zeker dat er een ethernetkaart in steekt. Ik dacht dat ook, maar toen ik enkele weken geleden overschakelde van een USB Modem naar ethernetmodem kwam ik tot de vaststelling dat er geen ethernetkaart in zat. Zo'n kaar kun je kopen met CD voor 10 à 20 euro.

Luc@s
10 December 2007, 21:49
best ff uw pc openvijzen en op het moederbord kijken, hier staat bijna altijd een nummer-letter combinatie op. schrijf deze op en googel ernaar (evt met keyword: "specs"), de kans is heel groot dat je een verwijzing vind naar de juiste drivers.

groeten
L.

ADSLFreak
14 December 2007, 00:59
Je moet kijken of er op dat moederbord een geintegreerde ethernet verbinding (chip) zit en dan de drivers zoeken, anders een netwerk kaartje bijsteken.

Cheers

papypc
14 December 2007, 13:39
Download even "Everest" van deze site. Dit tooltje zal je vertellen wat er juist in je PC zit, dus ook of er een ethernet aansluiting aanwezig is en welke.