Volledige versie bekijken : serie branden maar kom er niet uit



DNA
10 December 2007, 14:38
ik heb de serie heroes op me pc staan. maar ik wil de 2 seizoenen op dvd's krijgen nou ben ik zelf al veel aan het zoeken hoe ik dat erop moet krijgen ik heb alle afleveringen al naar dvd omgezet maar als ik het nu wil branden bij nero dan kan ik maar 1 aflevering per keer erop zetten er komen dan 4 bestandjes in het scherm als het ware met bestands namen .VOB .BUP .IFO en als ik dan de 2de aflevering er bij wil voegen vraag die of alles over geschreven moet worden ik ben al tot zover gekomen maar ik weet niet hoe ik verder moet ik hoop dat iemand mij duidelijk uit kan leggen hoe ik verder moet
B.V.D.
DNA

Obsessed
10 December 2007, 16:22
Eenvoudig is het om met ConvertXtoDVD (http://www.binaries4all.nl/convertxtodvd/) 3 of 4 afleveringen gezamelijk (dus samen in de juiste volgorde laden) te converteren naar 1DVD.
Dit programma maakt tevens meteen een menu aan waar je tussen de verschillende afleveringen kunt kiezen..

DNA
10 December 2007, 16:38
super ik ga gelijk kijken

DNA
10 December 2007, 16:56
hoe kom ik dan aan dat progamma dat werk, want heb hem nu wel maar omdat het een demo is krijg ik een reclame stuk in me scherm de hele tijd...

Obsessed
10 December 2007, 17:08
Geen illegale zaken hier, dus;

Je kan het online kopen via VSO-Software.com.

DNA
11 December 2007, 20:27
nee sorry begrijp ik ik had het progamma nu gekocht maar als ik 4 afleveringen op 1 dvd brand dan gaat ie bij de 1ste aflevering aan het einde al haperen :S

Obsessed
11 December 2007, 22:50
Hangt een beetje vanaf hoe groot de avi-bestanden zijn per aflevering.
Ik heb ook al ondervonden dat als je hoger dan 2,5Gb gaat voor een project, er soms foutjes in het resultaat zitten.

Ik gebruik ConvertXtoDVD zelf al een jaartje ofzo en ben er al bij al toch meer dan tevreden over.

In het begin nog wat experimenteren met de instellingen, en dan komt het er wel.
De belangrijkste instellingen:

Bij "Omzetten" --> -Bij decoderen = hoge kwaliteit/langzame decodering
-Conversieprioriteit = boven normaal
Bij "TV Formaat" --> -Video standaard = automatisch
-TV scherm = automatisch

DNA
11 December 2007, 23:10
nou de afleveringen liggen ongeveer rond de 360.000KB en heb DVD'tjes van 4,7 GB dus ik heb er eerst 4 afleveringen geprobeerd en daar ging het dus al fout terwijl de dvd nog niet eens vol was :S dus ik weet niet wat ik fout heb gedaan :(

Obsessed
11 December 2007, 23:12
Hebben de verschillende afleveringen dezelfde codec?
DivX of XviD of iets anders?

DNA
11 December 2007, 23:45
uuhm ik weet alleen dat ze allemaal .avi zijn en verder heb ik er weinig verstand van ben er namelijk pas even mee bezig..

Obsessed
11 December 2007, 23:59
Je kunt eenvoudig onderstaande test uitvoeren.
Nadat je een aantal episodes hebt geladen in ConvertXtoDVD kan je die links één voor één aanklikken, en dan zou je rechts een screenshot moeten zien (zie afb).
Als je dat screenshot niet te zien krijgt, dan wil dat zeggen dat dat fragment niet conform of beschadigd is, waardoor je (logisch) geen goed eindresultaat zult verkrijgen.

http://img403.imageshack.us/img403/8624/converxtodvdyy0.jpg

DNA
14 December 2007, 20:18
nou hij heeft het wel goed gedaan maar hij loopt te haperen enz de afleveringen zijn allemaal perfect ook goeie kwaliteit maar bij het afspelen loopt ie gewoon vast..

RODY_2_NL
17 December 2007, 05:25
dvd wel schoon? krasjes/vette vingers e.d.
loopt hij vast op je comp of in je dvd speler?
in dit laatste wil zeggen dat je bestand dan ws beschadigt is bij het branden. Je zal dan ook zien dat je speler aan het zoeken is.

Obsessed
17 December 2007, 12:57
nou hij heeft het wel goed gedaan maar hij loopt te haperen enz de afleveringen zijn allemaal perfect ook goeie kwaliteit maar bij het afspelen loopt ie gewoon vast..

Dan zou ik verder niet weten wat het probleem is :damn:.
Mss eens proberen met een andere versie?
Ikzelf werk met versie 222258, en heb tot hier toe nog geen problemen gehad.

RODY_2_NL
17 December 2007, 20:48
Kan ook zijn dat tijdens het converteren hij bezig is met andere dingen (msn/mail/p2p)
Dit kan invloed zijn op convertX als er het een lichte comp is.
Ik adviseer altijd om tijdens branden/converteren niets te doen en andere schermen te sluiten.

DNA
19 December 2007, 18:24
nee er is niets anders gebeurd daar heb ik wel op gelet :P zelf me internet stond uit
ik snap het echt niet kan het misschien ook te maken met me dvd speler of niet?
want op de dvd zitten echt GEEN krasjes...

Obsessed
19 December 2007, 19:18
ik snap het echt niet kan het misschien ook te maken met me dvd speler of niet?

Dan zou je DVD speler met andere DVD's ook problemen hebben hé ;).

Je hebt toch al eens zelf opgenomen DVD's afgespeeld daarmee hé?

Oudere DVD spelers zijn soms NIET-compatible met DVD-R, of heb je opgenomen op een DVD-RW? Want die geven wel eens vaker problemen in standalone DVD spelers.

DNA
6 January 2008, 18:06
nee als ik een film brand dan doet ie het wel gewoon normaal alleen als ik dus een serie brand dan gaat die haperen

Obsessed
7 January 2008, 16:22
Toevallig niet van merk veranderd?
Voor de schijfjes bedoel ik.

davidh
7 January 2008, 18:25
maak er nou geen avi od xivd van gewoon zo laten en weg branden
kijk anders op twilightnzb (http://twilightnzb.com/forums/index.php) en vraag het daar