Volledige versie bekijken : Amd X2 3800+



-MaT^
10 December 2007, 18:42
Standaard fan (boxed) 2 koelers in case en ofc. koeling bij mijn voeding. Is het mogeljk te overclocken van 2Ghz (zoals hij standaard is) naar hoger? Zoja, naar hoeveel ghz en zal men koeling het kunnen trekken? Is er automatisch progje voor ?

Sorry voor de leekvraagjes :rolleyes:

Bedankt

Mat

Jelle
15 December 2007, 14:20
Over het overclocken van een AMD X2 is er al dit topic (http://www.minatica.be/showthread.php?t=30284) waarin je info en enkele handige links vindt.

Merk op dat overclocken niet met "een automatisch progje" werkt, maar met een hoop progjes: BIOS aanpassen (en zelf de verschillende instellingen op elkaar afstemmen), stress testen, temperatuur monitoren, ... Je hebt dus een heel gamma aan tooltjes nodig.
Automatisch gaat het dus ook niet: de optimale configuratie moet je zo zelf vinden, want dat hangt o.a. van je koeling af en wat de andere pc onderdelen kunnen. Je hebt dus ook de nodige technische kennis errond nodig, want die tooltjes werken niet met een volgende-volgende-voltooien wizard :)

icy
25 January 2008, 01:32
ik heb ook een 3800 x2 en de mijne bolt op 2,5 ghz wat nog niet t uiterste is maar voor mij meer dan genoeg,wel met een zalman 9500 koeler en corsair ddr400 geheugen

ajaxloverr
26 January 2008, 10:23
die van mij kan van 2Ghz tot meer dan 3Ghz maarbij MSI mobo's heb je zo'n progje zitten en die maakt het zeer gemakkelijk.

Jelle
26 January 2008, 14:22
die van mij kan van 2Ghz tot meer dan 3Ghz maarbij MSI mobo's heb je zo'n progje zitten en die maakt het zeer gemakkelijk.

MSI moederborden en overclockers? Dat vloekt een beetje samen :p