Volledige versie bekijken : Te hoge systeembeslasting rechtermuisknop



diedie
12 June 2005, 12:29
Blijkbaar zit er in Win XP een fout ivm. met de muis, deze veroorzaakt een hoge systeembelasting!!!! Dit moet je maar eens uitproberen als je op een bepaald bestand rechts klikt met de muisknop dan zal je zien dat uw percentage soms naar 100% gaat.

Daarom doe je best deze aanpassing die ik weergevonden heb, maar doe vooral eerst de test. Hoe? zo:
druk de toetsencombinatie 'Ctrl'+'Alt'+'Del' in en haal het tabblad 'Prestaties' naar voor. Start eveneens uw verkenner op of iets anders. Het is wel de bedoeling dat beide vensters naast elkaar komen te staan. Nu klik op een willekeurig bestand met de rechtermuisknop en kijk hierbij of de CPU-belasting in het Taakbeheer naar 100% gaat. Is dit zo tijd om er iets aan te doen (bij mij was dit toch het geval)
Klik met de rechtermuis op het bureaublad en kies Eigenschappen - Vormgeving en klik op Effecten... Verwijder hier het vinkje bij de optie "De volgende overgangseffecten voor blabla gebruiken en bevestig met OK.
Doe nu nog eens dezelfde test als in het begin en je zal zien (allé was toch zo in mijn geval) dat nu uw percentage maar zal stijgen tot 5%. Groot verschil zou ik zeggen(y)
mvg,

AMD
12 June 2005, 12:36
Is toch heel normaal. een standaard geinstalleerde Windows XP zit boordevol overbodige en systeembelastende graphics die je allemaal overboord kan gooien.
De teletubbie kleuren vind ik ten eerste ook al belachelijk.
Als ge uw pc insteld als "beste prestaties" ipv "beste weergave" dan merkt ge echt een verschil van dag en nacht. Alleen al daar aan kunt ge zien hoeveel rotzooi xp aan boord heeft.

AMD

Martijnc
12 June 2005, 13:10
AMD,
hoe stellen we in op beste prestaties? :s

diedie
12 June 2005, 13:14
AMDIs toch heel normaal. een standaard geinstalleerde Windows XP zit boordevol overbodige en systeembelastende graphics die je allemaal overboord kan gooien.


Heel normaal vind ik dat niet hoor wat betreft de rechtermuisknop, dat Xp boordevol met systeembelastende graphics zit is terecht. Maar als je die graphics en al de rest niet gebruikt heb je er ook geen last van wat niet het geval is met de rechtermuisknop. Want die gebruikt men toch veel en als je dan uw percentage kunt verlagen is dit goed meegenomen, in de meeste gevallen staat je met meerdere vensters open. Of zie ik dat zo verkeerd?;)

woepi
12 June 2005, 13:14
configuratiescherm,systeem,geavanceerd,instellinge n

Martijnc
12 June 2005, 13:18
dat is idd wel een heeeel groot verschil
bedankt woepie en amd

AMD
12 June 2005, 14:08
De volgende overgangseffecten voor blabla gebruiken en bevestig met OK.
En wat is "overgangseffecten" dan? Bij mijn weten is dat overbodige grafische troep dat in Windows XP zit ingebakken.
Waarom zou ik in hemelsnaam een overgangseffect willen hebben waardoor ik 3 seconden moet wachten vooraleer ik men menu te zien krijg als ik rechtsklik?

Zoals ik al zei dus: uitzetten die handel.

AMD

diedie
12 June 2005, 14:51
En wat is "overgangseffecten" dan? Bij mijn weten is dat overbodige grafische troep dat in Windows XP zit ingebakken.
Waarom zou ik in hemelsnaam een overgangseffect willen hebben waardoor ik 3 seconden moet wachten vooraleer ik men menu te zien krijg als ik rechtsklik?




Dat beweer ik ook niet AMD trouwens die staan bij mij ook uit en bij mij staat alles op aangepast maar met op "beste prestatie" te zetten schakel je daarmee die hoge systeembelasting niet uit van de rechtermuisknop...en daar was het mij om te doen. Nie meer dan dat. Meer moet je daar niet achter zoeken hoor
mvg,

Martijnc
12 June 2005, 14:57
AMD heeft gelijk ik heb de dingen uitgezet en hij is echt wel stukken sneller

Joky
12 June 2005, 16:35
Bij mij is het tabblad van Prestaties helemaal leeg.... is dat normaal?

en het windows taakvenster knippert heel de tijd (ook alles wat openstaat dan) :verlegen:

jxjxw
12 June 2005, 16:55
ik heb dat vroeger ook allemaal uitgeprobeerd al die instellingen van windows
maar hij draai het mooist gewoon standard

betere prestaties krijg je er niet door
allee toch niet zo dat ze te zien zijn

en kijk maar eens naar je geheugen het is een verschil van max 5 mb wat je meer hebt
zou je daarvoor werken met een oude look

en van je rechtermuis knop klopt niet voor iedereen hoor
hier gaat die tot 14 %

volgens mij kun je beter enkele overbodige sevices uitzeten
en zeker niet teveel van die progjes opzetten die je systeem vertragen

zoals hitman pro enz...

Peter.B
16 June 2005, 05:18
mijn pc gaat inderdaad stukken sneller,maar vind het maar een grijze bedoening.heb altijd graag naar de teletubbies gekeken :p
vind het wel interresant om dat eens te weten.bedankt

AMD
16 June 2005, 10:44
mijn pc gaat inderdaad stukken sneller,maar vind het maar een grijze bedoening.heb altijd graag naar de teletubbies gekeken :p
vind het wel interresant om dat eens te weten.bedankt
Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Ofwel kies je voor overbodige toeters & bellen ofwel kies je voor power en snelheid.

AMD

bartman
16 June 2005, 23:37
Diedie heeft 100% gelijk, overvloeien van rechterklikmenu uitschakelen geeft onmiddellijk een serieus verschil bij cpu-verbruik.
goeie tip, merci

Peter.B
17 June 2005, 05:04
amd zegt


Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Ofwel kies je voor overbodige toeters & bellen ofwel kies je voor power en snelheid.
je hebt gelijk hoor amd,aan iedereen de keuze en ik wil zeker mijne wil niet opdringen,maar hier zeg je

De teletubbie kleuren vind ik ten eerste ook al belachelijk.
en ik vond dat zo goed gevonden,die uitdrukking
wilde u zeker niet beledigen,zenne.mijn excuses daarvoor :verlegen:

AMD
17 June 2005, 12:38
amd zegt


je hebt gelijk hoor amd,aan iedereen de keuze en ik wil zeker mijne wil niet opdringen,maar hier zeg je

en ik vond dat zo goed gevonden,die uitdrukking
wilde u zeker niet beledigen,zenne.mijn excuses daarvoor :verlegen:
Da weet ek wel, da vind ik ni beledigend. De ene ziet da graag, de andere niet. Maar als ge uwe pc voor professionele doeleinden gebruikt en intensieve cpu vretende software dan is elke mb geheugen een belangrijk verschil. En dan wil ik zeker niet 128Mb verliezen aan wat kleurtjes en special fx waar ik toch niks aan heb.
Een goeie tip nog: op oudere pc's met de allerlaagste minimumvereisten kan je xp toch nog "vlot" laten draaien door al die extra's uit te schakelen. XP krijgt dan de oude windows 98/2000 look waardoor ie toch beter en stabieler draait.

AMD

kwakkwak
17 June 2005, 18:41
Heb het ook veranderd, maar het geeft wel een beetje een andere lay out ook. Speciaal zou ik zo zeggen. We gaan precies terug naar de tijd van win 98 qua lay out. Is dit normaal? Ga nu eens bekijken of hij inderdaad sneller gaat. Zou wel een verbetering zijn.

greetz

AMD
18 June 2005, 00:14
Heb het ook veranderd, maar het geeft wel een beetje een andere lay out ook. Speciaal zou ik zo zeggen. We gaan precies terug naar de tijd van win 98 qua lay out. Is dit normaal? Ga nu eens bekijken of hij inderdaad sneller gaat. Zou wel een verbetering zijn.

greetz
Hij gaat idd terug naar win98/2000 look. Daar is een simpele reden voor: die gebruiken geen extra geheugen voor extra effecten zoals ze in XP zitten.
Daarom draaien die ook sneller dan xp. Je moet dus kiezen voor beste prestatie of beste weergave. Eitherway, it's your choice!

AMD

kwakkwak
19 June 2005, 13:27
Hij gaat idd terug naar win98/2000 look. Daar is een simpele reden voor: die gebruiken geen extra geheugen voor extra effecten zoals ze in XP zitten.
Daarom draaien die ook sneller dan xp. Je moet dus kiezen voor beste prestatie of beste weergave. Eitherway, it's your choice!

AMD

Ik heb hem laten staan op betere prestaties. Aangezien je weet dat ik graag programmeer en dergelijk geeft dit nu toch snellere resulateten.

greetz