Volledige versie bekijken : Site van het jaar verslag



Baloeke
12 December 2007, 02:38
De uitreiking van de Site van het jaar was mooi om mee te maken.
Zie hier het verslag van de reporters ter plaatse.
Na een stukje van Gent-by-night en in kerstsfeer gezien te hebben zijn wij aangekomen op de plaats van gebeuren. Er was veel volk. De presentatoren meldden dat enkel de top 3 van elke categorie zou bekend gemaakt worden. Dit vonden wij jammer, omdat wij in onze categorie met enkele “zware jongens” zaten.

Toen men de categorie aankondigde van computers en games,
http://img155.imageshack.us/img155/2919/dsc05241yv4.jpg
zaten wij op het randje van onze stoel. Zou Minatica er bij zijn?
De top drie in dit onderdeel:
op plaats 3 Arena 51
op plaats 2 Gamespot
en op nr 1 de verrassende winnaar ZDnet.

Als men het resultaat bekijkt zijn dit 3 professionele sites waar Minatica maar een peulschil is, vooral omdat ZDnet zichzelf een "bedrijf" noemt.

Nadat alle categorieën waren gepasseerd, was het de beurt aan de grote winnaar van 2007. Wie zou dat worden? Dat onze site er niet bij was hadden we al kunnen vermoeden. Enkel de sites waarop het meest is gestemd en al zeker een award in ontvangst hadden genomen.
Enkel de algemene top 10 werd bekend gemaakt, en die ziet er als volgt uit:
plaats 10 -> één uit de categorie radio en TV
plaats 9 -> VDAB uit de categorie Jobs & opleiding
plaats 8 -> Sporza uit de categorie sport professioneel
plaats 7 -> Vlaanderen Vakantieland uit de categorie Reizen & Toerisme
plaats 6 -> Het Nieuwsblad uit de categorie kranten & Magazines
plaats 5 -> Kapaza uit de categorie kopen en verkopen
plaats 4 -> Het Laatse Nieuws uit de categorie kranten & Magazines
plaats 3 -> eBay uit de categorie kopen en verkopen
plaats 2 -> Kinepolis uit de categorie Muziek & Film
Plaats 1 -> Google uit de categorie Portaal

Na afloop van de bekendmaking konden wij met de nodige personen een praatje maken.

Na lang zoeken en vragen aan verschillende mensen, zijn wij er toch in geslaagd om te weten te komen op welke plaats onze site, Minatica, was geëindigd. Het is plaats 9 geworden.
Wij zelf hadden iets hoger verwacht. Maar om genomineerd te worden is al niet eenvoudig. Er zijn strenge voorwaarden aan verbonden om daar een plekje te kunnen bemachtigen. Bij de top tien zijn is op zich zelfs al een overwinning!

Wij, de Crew, danken al de leden, familie, vrienden, … die voor ons hebben gestemd. Wie weet tot de volgende editie van de site van het jaar.

PeterN
12 December 2007, 09:22
Nu de formule was aangepast en de profesionele sites samen met de amateur sites in één groep kwamen, was het dan ook niet verwonderlijk dat we niet in de top drie gingen staan. De 5 prof sites zouden we moeten voor laten.
Daarentegen een achtste plaats had ik stil gehoopt, maar werd het niet.

Op zich waren we al zeer tevreden met de nominatie. Het was op zich al een overwinning om mee te mogen dingen met de 5 beste amateur sites in deze categorie.
Proficiat Minatica :good:

Ik wil iedereen bedanken voor zijn inzet en hoop dat we tegen volgend jaar doorgroeien naar die 8ste plaats ;)

filip
12 December 2007, 11:15
:clap:
Inderdaad een nominatie krijgen voor een site uit dit grote internet-oerwoud is al heel wat vind ik, en toch zou het een aansporing moeten zijn voor veel leden en ook gastbezoekers om volgende keer 1 minuutje van hun tijd te spenderen om ook hun stem uit te brengen, al was het maar als dank voor de vele uren werk die de volledige crew besteedt om deze site nuttig en up to date te houden. Zo zie je dat het er eigenlijk wel op aan komt , want zoals er waarschijnlijk veel denken, " ja mijn stem zal wel niet veel uitmaken......die ene stem ", elke stem is belangrijk en broodnodig om het vuur dat deze site draaiende blijft houden aan te wakkeren.

Dank aan iedereen die dit leest en er over nadenkt.
Filip.

GuntherS
12 December 2007, 11:33
Minatica is misschien niet officieel winnaar geworden, maar voor ons alleszins wel!
Toch gefeliciteerd want de 9de plaats is niet niks om tussen die professionele websites te staan.
Volgende keer beter! Go Minatica :good:

Obsessed
12 December 2007, 15:04
De nominatie buiten beschouwing gelaten.
Dan is Minatica dus negende van de .... hoeveel websites is het internet eigenlijk rijk????

Ik blijf erbij, "er kunnen er velen achter komen!" en nog beter dan een negende plaats was zeker verdiend geweest.

Nogmaals: Dikke proficiat aan allen die van Minatica gemaakt hebben (en nóg maken) tot wat het nu is.
En daarmee bedoel ik een tof, aangenaam, eerlijk en duidelijk forum/website waar het leuk vertoeven is.

2B's
12 December 2007, 16:08
Als we de profs uit het lijstje schrappen... de rest ook nog eens bekijken... dan kan er maar één de eerste zijn... ik roep bij deze Minatica uit als winnaar! Zonder jullie zou ik veel minder plezier aan mijn computerke beleven hoor! Het kan niet genoeg gezegd worden. Bedankt aan alle admins en mods en wie er ook betrokken is bij de organisatie van het forum, dus ook de sponsors.... en we duimen weeral voor volgend jaar!

rap
12 December 2007, 22:52
Dear all,

ongeacht het resultaat (9e en nominatie) blijf ik erbij, Minatica is number one for me.
Zonder al jullie hulp destijds,had ik dd vandaag niet gestaan waar ik nu ben op pc gebied. Spijtig dat ik te weinig tijd heb en kennis heb om een steentje bij te dragen aan iedereen die het nodig heeft .Daarvoor bestaat Minatica om kennis en ervaring te delen met iedereen. Heden en waarschijnlijk zeker in de toekomst zal Minatica blijven groeien met als resultaat NUMBER 1 op dit gebied. Nogmaals mijn dank aan iedereen en echt aan iedereen.

Grtz

rap

compuchrisje
12 December 2007, 22:58
Ik zie hierboven een paar dingen die ik zelf had kunnen zeggen. Dik drie jaar terug belandde ik op het toenmalige Ivanhoejupiler, en dàt terwijl ik een hekel heb aan bier. Dank zij sommigen, die er nog zijn en ook die er niet meer bij zijn, ben ik gebleven, heb ik nieuwe interesses gevonden, heb ik kennis opgedaan en kon ik ook kennis delen. Ik ben blij dat ik erbij gekomen ben, dat ik erbij gebleven ben... want anders hadden we die kriebels van dit gebeuren nooit gekend. Ergens hoop je altijd op het onmogelijke, want soms wordt dat toch es mogelijk en ja, wie weet... een volgende keer?

Some_body
13 December 2007, 09:33
IK vindt het schitterend , een negende plaats , , knokken tot het laatste momente met de profescionele site's , :good:

Proficiat en bedankt allemaal voor jullie hulp en kennis , :good:

en volgend jaar mischien beter !! :bow::bow:

greeetss Some_body :bow:

gabriel
13 December 2007, 19:01
het is een fenomeen dat iederen ' de ' beste wil zijn
een ander idee dat veel beter is , " de betere van het goede " , de bier site heb ik ook gekend en toe was het er anders , maar met de nieuwe crew gaat het merkelijk op een veel betere weg , en een prijs ??? mooi meegenomen , maar wat we hier met z'een allen doen om iemand te helpen dat komt niet in een enquete of in clicks ter spake . wie spreekt me tegen ?

wolfskin
13 December 2007, 23:02
Zoals al velen zeiden, een negende plaats in een groep vol professionele sites, dat lijkt me een super overwinning!!!!!!!!!!!!

Minatica is the best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

eventure
14 December 2007, 00:32
Toch een mooi resultaat om jezelf bij de beste sites van België te mogen rekenen! Het is een beloning voor al het harde werk dat hier op het forum verzet wordt!

mvg
Robbe

PeterN
14 December 2007, 02:16
het is een fenomeen dat iederen ' de ' beste wil zijn
een ander idee dat veel beter is , " de betere van het goede " , de bier site heb ik ook gekend en toe was het er anders , maar met de nieuwe crew gaat het merkelijk op een veel betere weg , en een prijs ??? mooi meegenomen , maar wat we hier met z'een allen doen om iemand te helpen dat komt niet in een enquete of in clicks ter spake . wie spreekt me tegen ?
Doet deugd zo'n compliment (y)
Maar de waarheid zit in de zin er net achter : "maar wat we hier met z'een allen doen". Het is niet enkel de verdienste van de crew. Zonder leden zijn we niks. Ieder maakt Minatica tot wat het nu is, bedankt ;)

gabriel
14 December 2007, 10:50
;););););)

Simply
14 December 2007, 15:41
het is een fenomeen dat iederen ' de ' beste wil zijn
een ander idee dat veel beter is , " de betere van het goede " , de bier site heb ik ook gekend en toe was het er anders , maar met de nieuwe crew gaat het merkelijk op een veel betere weg , en een prijs ??? mooi meegenomen , maar wat we hier met z'een allen doen om iemand te helpen dat komt niet in een enquete of in clicks ter spake . wie spreekt me tegen ?

Dit gezegd zijnde door een lid vanaf het prille begin :good:

Thx mate

gabriel
14 December 2007, 21:11
graag gedaan en niet veel komplimentjes anders loop ik naast mijn schoenen van glorie .....maar bedankt ;) ;)

trube
20 December 2007, 06:45
Nou kijk eens hoeveel site er al bestaan en dan op 9e plaats ik vindt kan gedaan.

:good::good::good: