Volledige versie bekijken : Opstart probleem met Win Xp



jack
13 December 2007, 07:24
Bij het opstarten gaat alles nogal vlot tot aan het windows-logo.Wanneer dit logo verdwijnt duurt het minuten lang voor ik in het scherm kom waar mijn menus in staan en dan duurt het nog een hele tijd voor ik mijn menus kan bereiken.Eens daarin kan ik alle menus op een vlotte manier gebruiken.Hoe kan ik dit ongemak oplossen ?
Ik heb reeds enkele herstelpunten geprobeerd maar zonder resultaat.
groeten
jack

Obsessed
13 December 2007, 08:54
Waarschijnlijk "zoekt" Windows achter "iets" dat hij niet kan vinden.
Je hebt toevallig geen internetverbinding aangepast of verwijderd? Of een link naar een bepaalde drive?

peenif
13 December 2007, 09:28
Je kan ook eens een programma laten kijken wat zoal allemaal opstart zoals 'autoruns' van sysinternal http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Utilities/AutoRuns.mspx
Daarmee kan je de opstart beheren, zo had ikzelf vroeger een 60 tal services die zich bij de logon laden, nu nog 34.

jack
13 December 2007, 12:06
De panne zou (zo denk ik )ontstaan zijn doordat ik gebruik heb willen maken van Norton Ghost om een Backup van mijn Pc te maken op mijn externe vaste schijf van Iomega 80Gb.Mijn opstartdiscette die ik daarvoor nodig heb (en vroeger al gebruikte voor zo'n bewerking)ik me vergist van discette en heb het maar gezien toe ik in het Dos-scherm kwam.Ik ben daar dan uitgegaan en het kwaad was geschied.
Deze Autoruns heb ik geopend maar wat moet ik daar meedoen,daar durf ik niet aanroeren hoor !!

Obsessed
13 December 2007, 22:19
.Ik ben daar dan uitgegaan en het kwaad was geschied.
Deze Autoruns heb ik geopend maar wat moet ik daar meedoen,daar durf ik niet aanroeren hoor !!

Waarschijnlijk werd er daar één of andere verbinding aangemaakt, waar het systeem nu blijft achter zoeken.
Je zegt echter in je eerste post dat je al een paar herstelpunten hebt geprobeerd, hetgeen normaal gezien dergelijk probleem zou moeten rechtzetten :damn:.

Mss dat iemand met wat meer technische kennis dan ik een oplossing kan aanreiken.

jack
14 December 2007, 11:08
Ik ben opzoek naar iemand die de technische kennis bezit om mijn probleem te begeleiden.
groeten
jack

dannyma
14 December 2007, 16:16
kijk is of norton Ghost nog wordt opgestart en als dat zo is kan je het uitvinken zo dat het niet meer wordt opgestart in windows en zo doe je dat klik start en klik uitvoeren en tik in msconfig en klik ok en klik opstarten en vink norton ghost uit en start pc terug op zou kunnen het heuveltje oplossen ook kan je via uitvoeren is c:windows/prefetch doen en alles de prullenbak ingooien en verwijderen idem voor c:%temp% zo begint je pc met een frisse start .

jack
15 December 2007, 06:40
k'Heb deze instrukties uitgevoerd en het heeft geen verbetering aangebracht.
k'Heb zelfs een upgrate van mijn xp-bootdisck gedaan en niets is verbeterd.
t'Zal wel Format c: worden denk ik ???

strikerfox
15 December 2007, 09:50
van alles wat te maken heeft met norton heb ik mijn buik al vol, dat komt nooit meer op mijn pc, ik gebruik acronis true image voor mijn back-up's,heel eenvoudiger+nod32 voor antivirus.

m.v.g.

guido.

dannyma
15 December 2007, 12:57
nog een vraagje heb je 1 account of meerdere ?

RODY_2_NL
16 December 2007, 07:27
Wanneer het Norton Ghost 12 is moet ik je aanraden om daarvan alles te verwijderen en naar norton 10 te gaan. Het is gebleken dat 11 en 12 niet zeer stabiel zijn en zelfs je comp kunnen ontregelen.