Volledige versie bekijken : Eindejaarswedstrijd: Win een externe harde schijf!



Baloeke
13 December 2007, 14:46
Er werd al om gevraagd, maar hier is hij eindelijk dan! Onze wedstrijd. Voor één keer loopt deze nu over twee maanden, om zo een mooiere prijs te kunnen weggeven. En natuurlijk mag er dan ook meteen langer over gedaan worden.

Deze keer komt het in de vorm van een powerpoint, die je hier (http://users.telenet.be/simcity/) kan ophalen.

De opdracht is:

Geef bij elke genummerde dia (van 1 t/m 21) het antwoord op de drie vragen, probeer hier zo correct mogelijk te antwoorden, dit kan voor de uiteindelijke overwinning van belang zijn, we hebben maar één prijs.
haal hier je deelnameformulier af en kies in welke vorm je je oplossingen wilt versturen: als excel of word document, openoffice gebruikers zouden hier ook geen problemen mee mogen hebben.
Vul de vakjes in en let op de nummering! enkel de dia's met de vragen hebben een nummer, zorg ervoor dat je de antwoorden juist plaatst
stuur je ingevulde oplossing mét je forumnaam naar baloeke@minatica.beDe algemene regels voor deelname staan ook in de pps, als je klikt op het fanfarefiguurtje met het tekstlabeltje of als je gewoon met klikken op het einde van de powerpoint bent gekomen.
Wie geen MS Office heeft kan hier de powerpoint viewer 2003 (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=319) downloaden, de pps is in die versie opgemaakt

Voorwaarden:

Deelnemers moeten geregistreerd zijn als lid bij www.minatica.be (http://www.minatica.be)
Iederéén màg deelnemen, inclusief de forumleiding maar:
Vanaf de status moderator, worden inzendingen niet gekwalificeerd, u neemt dus deel uit puur plezier
Forumverantwoordelijken kunnen wél deelnemen (games, beveiliging, off-topic), in zoverre zij geen moderatorstatus hebben
Men kan méér dan één inzending versturen, de laatste inzending zal alle vorige vernietigen en wordt als deelnameformulier beschouwd.
Inzendingen na sluitingstijd worden niet meer aanvaard
Verstuur je oplossing naar baloeke@minatica.be met de bijgevoegde formulieren (excel of word)
Inzendingen worden ten laatste vrijdag 25 januari om 24 u aanvaard, latere inzendingen worden ongeldig verklaard.Bij meer dan één juist antwoord zal de schiftingsvraag de doorslag geven.

De prijs: Boek&Soft stelt deze keer een handig stukje hardware (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=128203) ter beschikking. Een externe harddisk van 250 GB kan de uwe worden!

Baloeke, compuchrisje en filip danken u voor uw deelname en wensen u veel succes!

Pjj
14 December 2007, 17:53
Pfoe, zalig!
Zou graag weten welke ik ben :')
EDIT: Kheb het al gevonden ! Wat een eer! :D

mXX
14 December 2007, 19:26
zal mijn best doen, zal wss na de examens zijn

Baloeke
14 December 2007, 19:42
zal mijn best doen, zal wss na de examens zijn
Je hebt tijd tot 25 januari, de examens zullen wel niet zo lang duren zeker ;)

mXX
14 December 2007, 20:05
nee nog 2 examens te gaan

coopman
14 December 2007, 22:45
tis wel een moelijke opgave zeg
dat zal moelijk zijn om moed te vinden om er aan te beginnen :D

Baloeke
14 December 2007, 22:59
Er hangt natuurlijk en mooie prijs aan vast. Proberen zou ik zeggen.

mXX
15 December 2007, 01:15
zowel coopman als baloeke hebben gelijk vind ik :), moeilijke opdracht maar het loont wel ;)

Phil O'Sophe
15 December 2007, 20:50
Dat zal zoeken zijn! Maar we hebben genoeg tijd, niet ?
En ook dit: proficiat met de mooie uitwerking van deze wedstrijd !!! :good:

ajaxloverr
16 December 2007, 21:21
ik snap er niks van :s help!

Baloeke
16 December 2007, 21:40
ik snap er niks van :s help!
Lees een aandachtig het regelment. Dit is te vinden de link bovenaan, in de eerste post, van dit topic. Daar staat alles netjes uitgelegd.
Het begint met "De opdracht is:"

Efzeske
17 December 2007, 18:19
Sjikke dinges, en juist zo een prijs die ieder wel goe kan gebruike :D

compuchrisje
17 December 2007, 18:29
Best mogelijk dat het er allemaal niet zo makkelijk uitziet, maar ééns je de draad vindt... Het is ook een beetje een toets voor de leden, in hoeverre jullie ons als team kennen. Voor de andere vragen is héél het internet beschikbaar: muziek, film en actualiteiten zijn allemaal daarvan geplukt. In sommige vragen zit al een wegwijzertje naar het antwoord, ook al moet je niet alles letterlijk nemen.
In elk geval: wij hebben ons werk en ons plezier ervan gehad om het te maken, aan jullie nu om voor die prijs te gaan!

Koshke
21 December 2007, 15:14
:good:Wow, dat is superprachtig in elkaar gestoken, proficiat voor de makers:bow::bow::bow: Maar of de vragen zo simpel en gemakkelijk zijn... Hoorde het eerste muziekje, amai wa's da....

compuchrisje
21 December 2007, 19:53
Probeer es achterstevoren te lopen Koshke... hoeveel geef je voor die tip? haha

Koshke
21 December 2007, 22:24
dat achterstevoren had ik al begrepen, en ik denk da'k het weet intussen....

PeterN
22 December 2007, 02:17
Ik ben er ook eens aan begonnen maar ik zal nog wat tijd eraan moeten besteden om het af te krijgen;) Via opzoekwerk en wat hulpprogs bij de downloads heb ik toch al een start genomen.
Voor mij is het evenzeer zoeken, want ik wist niks van te voren ;)

NiekR
23 December 2007, 23:32
Leuk, doe meteen mee! :D

zariash
30 December 2007, 01:48
zijn er al die alle vragen opgelost hebben .
want ik geef het op ik heb er al veel te veel tijd aan verknoeid.:wall::wall:
grtjs

Koshke
30 December 2007, 12:24
er kruipt inderdaad veel tijd in, heb tot hiertoe alleen de muziekvragen en een paar kwisvragen ingevuld, maar we hebben nog tijd..... the crew ken ik jammer genoeg niet goed genoeg, dat wordt dus een natte vinger in de wind...

Baloeke
30 December 2007, 13:49
zijn er al die alle vragen opgelost hebben .
want ik geef het op ik heb er al veel te veel tijd aan verknoeid.:wall::wall:
grtjs
Wij weten, dat het niet makkelijk is. Er hangt natuurlijk wat moois aan vast.

zariash
30 December 2007, 16:05
Wij weten, dat het niet makkelijk is. Er hangt natuurlijk wat moois aan vast.
moet je alle vragen beantwoorden of mag je ook insturen als niet alle vragen hebt beantwoord.
is er trouwens al iemand die ingestuurd heeft.
grtjs

Baloeke
30 December 2007, 16:25
Bij het starten van dit topic staat vermeld
Geef bij elke genummerde dia (van 1 t/m 21) het antwoord op de drie vragen, probeer hier zo correct mogelijk te antwoorden, dit kan voor de uiteindelijke overwinning van belang zijn, we hebben maar één prijs.
Je hoeft niet alle vragen te beantwoorden, maar hoe meer er juist hebt hoe groter de kans is dat jij wint.
Ook is er vermeld
Men kan méér dan één inzending versturen, de laatste inzending zal alle vorige vernietigen en wordt als deelnameformulier beschouwd.
Stel dus dat je vandaag wat instuurt en binnen 14 dagen denk je ineens dat bij vraag ?? dit antwoord hoort. Dan kan je natuurlijk terug een insturen doen. Het laatste antwoord van elke deelnemer wordt als definitief beschouwd.

Je hebt nog tijd tot volgend jaar, 25 januari op precies te zijn ;)

Er zijn nog geen antwoorden binnen gekomen.

filip
30 December 2007, 16:32
@zariash niet ingevulde vragen zullen aanzien worden als fout antwoord als jij er één niet invult en al de ingevulde zijn juist is het toch normaal dat jij zou winnen tegen iemand die alles ingevuld heeft en er twee fout heeft ? Bij gelijk aantal punten kijkt men naar de schiftingsvraag , maar je hebt nog een zee van tijd.

compuchrisje
31 December 2007, 02:45
Makers van de quiz hebben nogmaals de koppen bij elkaar gestoken. Ondanks dat alles op het internet te vinden is, lijkt het onze leden ietsje teveel boven het petje te gaan. Daarom gaan we in de komende weken elke werkdag een tip geven. Vandaag ééntje, morgen 3 als nieuwjaarscadeau... Wacht niet af tot het ultieme laatste moment, vergeet niet in te zenden. Met de tips wordt het iets makkelijker, dus worden tikfouten niet geaccepteerd. Wie graag achterstevoren schrijft, heeft dus een probleem.
De tip heeft steeds te maken met een teamlid, dus zoek het niet té ver.

Tip 1:
Vraag 15
Met pijl en boog in de hand, trekt hij door 't hele internetland

Liandel
31 December 2007, 14:01
Waar kan ik de PPS vinden, als ik op "hier" klik krijg ik enkel het antwoordfomulier.



Onthoud van vorig jaar, alleen de beste dagen
en ga met frisse moed, het nieuwe tegemoet.

Baloeke
31 December 2007, 14:16
Op het antwoordformulier dat je vind op hier, staat regelement, opgave kwisvraag, antwoorblad.xls en antwoordblad.doc.
Druk dus op deze pictogram en je zal daar alles vinden.
Zie ook deze afbeelding
http://img185.imageshack.us/img185/5984/waardrukkenhk0.jpg

Koshke
31 December 2007, 15:30
tja, mooie tip, maar die wist ik al....

Baloeke
31 December 2007, 16:33
tja, mooie tip, maar die wist ik al....
Er volgen er nog. Dus blijf zeker dit topic volgen.

Baloeke
1 January 2008, 14:59
Zoals wat hoger vermeld krijg je vandaag een tip van mij.

Tip 2:
Vraag 20 : zelfs al zit hij in de achterban, regelmatig hoor je er toch van

Straks volgen er nog

compuchrisje
1 January 2008, 22:43
En omdat het nieuwjaar is, nog een tweede tip!

Tip 3:

Vraag 7: ben je 't beu om met windows te smossen? vraag raad, hij weet alles van andere OS'sen

Baloeke
2 January 2008, 19:18
Goed nieuws hier volgt

Tip 4:

Vraag 4: zwemmen kan hij als een vis, oefenen moet nog voor Hijackthis

compuchrisje
3 January 2008, 03:03
Tip voor vandaag, nummer 5!

Vraag 11: van dit crewlid zou volgende spreuk toepasselijk zijn:

Wijze raad is als room, surf nooit zonder condoom

Vrijdag wéér een nieuwe van Baloeke!

Baloeke
4 January 2008, 17:34
Tip van de dag (tip 6)

Vraag 2:
als benjamin van de clan, weet je meteen wààr je die vinden kan

Koshke
5 January 2008, 09:10
tja, deze laatste wist ik ook, maar de moeilijkheid is dat er verschillende zijn van dezelfde leeftijd, en daar zit natuurlijk de adder onder het gras... en of dan de juiste aap onder de juiste mouw gaat tevoorschijn komen is nog maar de vraag.

Feit is, dat in het oplossen van 21 x 3 vragen enorm veel tijd kruipt. Als men dan op vele vragen geen spontaan antwoord weet, dan is opzoekingswerk vereist en dat op zich vraagt ook enorm veel tijd, tijd die men niet altijd kan maken....

Ik weet, de prijs is naargelang en je moet er iets voor over hebben, en gelukkig voor velen valt het ook juist in een verlofperiode...

Chapeau voor de mensen die er zoveel tijd hebben aan gespendeerd om het allemaal samen te stellen hoor !!!

Efzeske
5 January 2008, 10:33
Idd, om de juiste oplossingen te vinden heb je enkel veel tijd nodig.
Echt moeilijk kan je het niet noemen ( uitgezonderd een paar stevige nijpertjes :D).
En het feit dat er een paar zijn met dezelfde leeftijd, maakt het gewoon lekker spannend:)
Chapeau voor de makers !

compuchrisje
5 January 2008, 18:32
@Koshke en ook de andere leden: de wedstrijd is half december geplaatst en er is tijd tot 25 januari. Stel je voor elke dag één keer een vraag oplossen als tussendoortje, dan heb je op 21 dagen de volledige oplossing.

Jullie hadden nog een tip tegoed van 1 januari (we hadden gehoopt dat filip de derde zou gegeven hebben, maar die jongen is op zoek naar een hondekeeee).

Tip 7

Vraag 13: net zoals ieder aan de top, bolt er een flink buikje op

Sarana
6 January 2008, 23:23
Ik heb net de antwoordformulieren ingezonden. Amai dat was zweten. Ik stond ook wat versteld van het enorm grote aantal vragen en de uren die erin kropen.
Zeker de vragen over de crewleden zijn haast ondoenbaar. Tips zijn zeker nog nodig. Ik heb er vaak op los moeten gokken.:p
Maar voor zo een prachtige prijs vind ik elke druppel zweet wel dubbel en dik waard. Ik ben al benieuwd of ik een kansje maak.

compuchrisje
6 January 2008, 23:42
Kans heb je al héél zeker! Gewoon omdat je meedoet. Wie zit te wachten tot we na 25 januari de oplossing brengen, ziet dat schijfje aan zijn neus voorbij gaan.

Baloeke
7 January 2008, 18:52
Het is weer een werkdag geweest dus hier volgt

Tip 8:

vraag 18 : of 't een spel is of gitaar, hij "speelt" het in elk geval klaar

mXX
8 January 2008, 18:38
een vraagje: die tekst in de powerpoint rechts van boven is dat een soort van aanwijzing ofzo? en die naam van crewleden bovenaan het antwoorden blad zijn dat de enige crewleden die erin mogen voorkomen ?

Baloeke
8 January 2008, 22:03
De tekst rechtsboven geeft een aanwijzing over het jaartal waarin de feiten zich voordoen.

Er zijn 21 vragen, er zijn 21 crewleden, dus elke vraag heeft ook betrekking op een crewlid. Op het antwoordblad staan de 21 namen, van de crewleden vermeld, het zijn deze dat wij dus ook zoeken, bij de passende vraag.

Als je hier door dit topic leest ga je ook tips vinden over de crewleden. Deze tips zijn cryptisch beschreven. Deze tips kan je uit onze profielen gaan halen, want deze staan erin vermeld.

filip
8 January 2008, 22:23
@Sarana,
Nu kan je met de tips die volgen ook kontroleren of je eigenlijk geen fout gemaakt hebt indien wel kan je nog steeds een nieuwe oplossing insturen he de laatste is definitief geldig........

compuchrisje
8 January 2008, 23:02
Tip 9

Vraag 1

Rad van tong en denken, zoals het een manager betaamt,
met zo iemand wordt minatica nog befaamd

Met deze eerste reeks tips zouden jullie al een flink eind op weg moeten raken. Elk crewlid dat je tot hiertoe gevonden hebt, kan je al uit het lijstje schrappen (denkbeeldig) bovenaan het invulformulier.

En ja, meer dan één inzending mag, maar enkel de laatste wordt dan als deelname beschouwd. Minstens één winnaar moet er te plukken vallen!

Sarana
9 January 2008, 11:31
Wat ik wel een beetje raar vind is dat het aantal crewleden die bovenaan het antwoordblad staan maar 18 is?

Ja ik ga nog heel wat moeten knutselen aan die crewleden. Jullie gaan nog veel antwoordformulieren in je mailboxkske krijgen hoor. Ik hoop dat jullie er nog gaan uit wijs geraken.;)

Sarana
9 January 2008, 12:08
Het jaartal waarin de feiten zich voordoen heeft dat ook altijd te maken met het crewlid of staat dat er los van? Het is dat dat me zo in de war brengt.

Baloeke
9 January 2008, 13:20
Wat ik wel een beetje raar vind is dat het aantal crewleden die bovenaan het antwoordblad staan maar 18 is?

Ja ik ga nog heel wat moeten knutselen aan die crewleden. Jullie gaan nog veel antwoordformulieren in je mailboxkske krijgen hoor. Ik hoop dat jullie er nog gaan uit wijs geraken.;)
Bij nazicht is gebleken dat in het worddocument inderdaad maar 18 crewleden zichtbaar staan. Als je de paginabreedte vergroot zijn ze wel zichtbaar
In de Excel file staan er 21. Dit zijn dus alle crewleden.
http://img153.imageshack.us/img153/6792/crewledenif9.jpg

Denk er wel aan je laatste inzending de vorige vernietigd.

Baloeke
9 January 2008, 13:27
Tip 10

vraag 6: als je met hem een discussie begint, ben je verzekerd dat hij die wint

compuchrisje
10 January 2008, 08:56
Tip 11

Vraag 17

Wat batterijen en dit lid overeind houdt, laat op minatica niemand koud

Baloeke
11 January 2008, 14:53
Tip 12

Vraag 14: 't is niet moeilijk, 't is niet duur, zoek het bij de noorderbuur

Baloeke
14 January 2008, 12:39
Nieuwe werkweek dus nieuwe tip

Tip 13:

Vraag 12: geen geheim en geen feniks, want dit member wist ooit écht niks

Sarana
14 January 2008, 20:06
Amai nu sla ik toch werkelijk alle crewleden door elkaar hoor. Ofwel klopt de leeftijd van het crewlid niet ofwel gooit de tip die gegeven wordt weer alles door elkaar ofwel voldoet geen enkel lid aan het gevraagde geboortejaar.
Het zal gokken blijven vrees ik.:eek:

Mijn vriend krijgt het al op zijn zenuwen dat ik er zo lang al op zit te zoeken. Straks nog boel in het huishouden.:p

Baloeke
14 January 2008, 20:39
Voor de tips, die cryptisch omschreven zijn, over de crewleden, moet je eens een kijkje nemen in de profielen van de crewleden. daar ga je wel het een en ander vinden.

compuchrisje
15 January 2008, 22:46
Ah 't is aan mij voor de volgende tip!!!
Hier gaat ie, tip 14

Vraag 19

Dit is echt een hulproep, want deze kent niet eens zijn beroep!

Baloeke
16 January 2008, 15:24
Omdat het woensdag is, en vele studenten aan hun pc zitten volgt hier

TIP 15

Vraag 10: nooit genoeg om bij te leren, maar wie weet zal binnenkort het tij wel keren

compuchrisje
17 January 2008, 01:56
Tip 16

Vraag 3: volgens de statistieken is vermeld, dat deze kerel als eerste lid werd geteld


We houden er dus nog niet mee op!
Na tip 21 verwachten we dus een massale toeloop.

Phil O'Sophe
17 January 2008, 18:05
Tip 16

Vraag 3: volgens de statistieken is vermeld, dat deze kerel als eerste lid werd geteld


We houden er dus nog niet mee op!
Na tip 21 verwachten we dus een massale toeloop.

De laatste loodjes wegen het zwaarst ... !

Baloeke
18 January 2008, 13:42
Omdat het vrijdag is komt hier de tip van de dag

Het is dus Tip 17:

Vraag 16 : nee het is geen leugen, maar deze heeft in elk geval geen tekort aan geheugen

compuchrisje
19 January 2008, 02:12
Dan komt er nu voor het weekend nog Tip 18, zodat jullie tegen woensdag àlle tips hebben zien passeren:

Vraag 21: net als viervruchtengelei, maakt hij met zijn werk veel mensen blij

Baloeke
21 January 2008, 19:01
Maandag betekend een nieuwe tip. Als ik goed gevolgd heb is dit

tip 19

Vraag 9 : iemand die leeft zonder zorgen, met zijn grote grijze laptop is hij klaar voor morgen

Nog 2 tips te gaan.

compuchrisje
22 January 2008, 01:32
't Is nog maar net dinsdag geworden of de voorlaatste tip komt eraan. Morgen de laatste en vrijdagnacht 25 januari om 24 uur wordt de brievenbus gesloten voor inzendingen.

Vraag 5

Ondanks 't voorbeeld van grote broer, gaat deze gast liever op een andere toer

Baloeke, aan jou de eer om woensdag de hekkensluiter toe te voegen.
Aan allen die deze soap volgen, succes gewenst!

Baloeke
22 January 2008, 15:28
Bedankt dat ik de afsluiter krijg. Wie dit volgt zou moeten weten dat over vraag 8 nog geen tip is gegeven.
Morgen kennen jullie deze tip.

Baloeke
23 January 2008, 13:04
Hier voor ons de laatste tip.

Deze gaat over vraag 8, wat ik gisteren al melde

hij is 't zich mss niet bewust, maar wie weet is hij een indiaan aan de kust?

Koshke
23 January 2008, 20:22
Chrisje en Baloeke, hartelijk dank voor de tips, een hele job is het geweest, heeft veel tijd gevraagd, proficiat voor de vindingrijkheid, maar zeker ook chapeau voor allen die het formulier alsnog invullen en verzenden of al verzonden hebben ...

compuchrisje
23 January 2008, 22:54
Danke Koshke, ik hoop dat het ook anderen een beetje aanmoedigt om hun kans te wagen. Het project op zich is eigenlijk een hele tijd terug ontstaan, bij Baloeke. Door omstandigheden kon het niet voor elkaar komen, tot we vorige zomer bij een bijeenkomst eindelijk de knoop hebben doorgehakt. Een flinke maand werk voor drie mensen is dit geweest. Dus wil ik hierbij meteen filip danken, die onbaatzuchtig en héél enthousiast zijn hulp en kennis aanbood. Het online formulier is door hem ontworpen en op het net gezet. Baloeke heeft zowat heel internet platgelezen om de actualiteiten na te pluizen. Het muziek en filmdeeltje is van mij. Aja en de powerpoint ook tuurlijk hihi.
Ik hoop dat jullie er aan denken om op tijd in te zenden.

Allerlaatste tip:

Inzendingen nu vrijdagnacht om 24 uur (25/01/08). Alles wat erna wordt verstuurd wordt genegeerd! Waag jullie kans!

ghost
24 January 2008, 00:50
Ik heb het juist opgestuurd , ben nog op tijd :)

Phil O'Sophe
24 January 2008, 19:06
Ik heb het juist opgestuurd , ben nog op tijd :)


Hopelijk komen er nog een pak bij !

Baloeke
26 January 2008, 01:03
Het is vroeg op zaterdagmorgen. De quiz is afgelopen. Inzendingen worden dus niet meer aanvaard.
Dit topic word gesloten.
De winnaar wordt binnenkort bekend gemaakt.