Volledige versie bekijken : harde schijf formateren



gabriel
14 December 2007, 11:10
mogelijks is de titel mislijdend ..... wat ik wil doen is de HD volledig formateren .... dus enkel nog de nulletjes erop , dus alles alles alles WEG
wees maar niet bang ik heb alle drivers -software -hardware en noem maar op , gecopieerd naar een veilige plaats :good:
reden : hd van 80 GB waar er 40 GB onbekend materiaal staat die ik niet meer weet wat het is of waarvoor het dient .... dus DE grote kuis
raadgevingen zijn tenzeerste welkom ... thx ;) ;)

sykke
14 December 2007, 12:07
een programmatje als sure delete kan je misschien gebruiken
deze staat in de downloads:http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=364

g_man
14 December 2007, 12:43
WinHex (http://downloads.vnunet.nl/download/ontwikkeling/winhex/_197.html#detailBody) kan je mss helpen.; :)

slicky
14 December 2007, 15:27
normaal heeft de fabrikant van de HD(maxtor,WD...) daar ook een tool voor
om alles te beschrijven met nulletjes:good:

best ook eens zien op hun website;)

God
14 December 2007, 16:02
Maxtor en Seagate hebben dit zeker, heb et onlangs nog gedownload. heel handig dingetje

gabriel
14 December 2007, 18:20
voor ' sure delete ' staat :


Wat doet Sure Delete juist?
Behalve het verwijderen, wist het en overschrijft het dat deel van de harde schijf, je kan kiezen tussen 4 tot 24 maal overschrijven. Dat laatste duurt natuurlijk wel iets langer dan


dat deel van de harde schijf ??? welk deel ( sorry Chrisje )
western digital die kent ook mijn hd niet ..... speciale editie gemaakt voor fujitsu siemens en die kl....... die willen ook geen info geven :wall:
'k weet dat ik aan het zagen ben maar 'k wou het graag correkt en compleet doen

compuchrisje
14 December 2007, 19:37
... ik denk dat ik het daar over wissen en overschrijven heb, dus datzelfde deeltje waar het met die acties over gaat. Als je de linker ramen insponst ga je niet eerst de rechtse zemen, nietwaar? hihi. Poetsvrouwtje SD doet het dus grondig, blijf er niet bij zitten, je zou in slaap kunnen vallen.
Voor drivers is het altijd wel zoeken, 'k denk wel dat je dit (http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html)al gevonden hebt.
Succes ermee en kom terug met een supermachien!

gabriel
15 December 2007, 14:17
hahaha chrisje even wedijveren wie de snelste machine heeft ??
het is zo wanneer je dit plant te doen is het beter zeer goed ge-informateerd te zijn dus bij mij is het zonder probs verlopen , maar ja je weet maar nooit .....
het is in ieder geval een af rader om dit te doen als je niet weet waar je aan begint ;)

RODY_2_NL
16 December 2007, 07:08
Eerst met ccleaner totaal opschonen op de traagste geemmer. daarna een x op 7 uwe hd formatteren. indien mogelijk ook op fat16 nog. op de laatste 2x ntfs.

btw een hd kan je we 100x formatteren maar toch blijven er resten over.
bv een FBI kan dan nog uw bestanden terug halen ;)

gabriel
16 December 2007, 10:55
ben van een pak brol verlost ..... pcke werkt terug zoals het moet zijn

mag slotje op