Volledige versie bekijken : system panel header+BIOS



Iced Dragon
15 December 2007, 19:13
Hoi,

ik heb gisteren een Antec Sonata III kast gekocht. Nu, alles is aangesloten op de power-LED na.
Op de Sonata is dit een connector van 3 'blokjes', waarvan alleen de buitenste bekabeld zijn. Bij mijn vroegere kast waren dit gewoon 2 aparte connectortjes.

Het probleem is nu dat de 2 pinnen op mijn moederbord naast elkaar staan ... (pled+ en pled-)

Iemand raad?

edit: tijdens mijn eerste boot vanochtend (toen nog niet alle optische drives aangesloten waren :shy:) is mijn bios naar default waarden gegaan of zo.
Alles staat weer (bijna) goed maar enkel mijn multiplier verspringt van 5x naar 12x en terug (moet 12 zijn). Ik moet ergens de FSB frequentie aanpassen vermoed ik. Kan iemand concreet zeggen waar ik naar op zoek moet gaan?

Iced Dragon
16 December 2007, 10:17
kan het voortdurend verspringen van 12x naar 5x te maken hebben met de nieuwe voeding? (Antec EarthWatts 500W).
Core voltage is vastgesteld op 1.4V maar dit verspringt voortdurend en daarmee dus ook de snelheid van CPU.
:damn:

Iced Dragon
17 December 2007, 11:07
ok, voltage is stabiel nu, heb 'AM2 boost' enabled in het BIOS, wat blijkbaar voordien ook het geval was (bios was niet door mij ingesteld dan). Of wordt dit beter afgeraden?

rest enkel nog het LED-probleempje ...

:good:

Iced Dragon
23 December 2007, 13:02
rest enkel nog het LED-probleempje ...

:good:

niemand?:shy:

Iced Dragon
26 December 2007, 14:05
Dat LED-probleem zal wel opgelost geraken eens ik een nieuw moederbord heb.

Echter, ik ben op een nieuw probleem gestoten. Als ik mij USB-stick in één van de twee poorten steek aan de voorkant van mijn kast, reageert de ene normaal, terwijl bij de andere 'kan sneller werken als je het in een USB 2 poort stopt' verschijnt, en ik meen ook effectief een verschil in snelheid waar te nemen.

Beide poorten worden echter via 1 kabel en 1 connector op het mobo gepind. Moet ik ergens iets veranderen qua instellingen?

PeterN
26 December 2007, 20:35
Soms is 1 kabel en 1 connector voorzien voor twee poorten. Kijk eens de gegevens van je moederbord na waar je de connector insteekt? EEn usb 2.0 is een snelle poort en wordt herkent in uw apparatenlijst door 'Enhanced USB'

Iced Dragon
26 December 2007, 21:49
De connector zit op dezelfde plaats als bij mijn vorige kast. Echter, dit was effectief USB 1.1 en het waren per USB poort 4 monoblokjes die op de header bevestigd moesten.
Bij mijn nieuwe kast is dit dus 1 connector van 2*8 gaatjes die je gewoon moet inpluggen. De ene werkt zoals het moet (standard enhanced pci naar USB host-controller) maar de andere wordt als "Standard OpenHCD USB Host-controller" weergegeven.

De driver verwijderen heb ik ook al geprobeerd maar hardware wordt steeds als standard openHCD herkend.