Volledige versie bekijken : powerpoint



zani
16 December 2007, 18:04
Hallo allemaal, mijn naam is Zani en ik ben nieuw op het forum.
Ik heb een vraag over powerpoint : Ik ben ongeveer 1 jaar bezig met presentaties te maken en ik heb lang moeten zoeken hoe ik het moest doen om de muziek mee te sturen met de presentatie ( via e-mail) uiteindelijk heb ik via via een programma gevonden om de muziek om te zetten in een WAVE bestand, de naam van het programma is SWITCH 1.12. Een tijdje geleden is mijn pc uitgevallen, Windows was vast gelopen en is dus helemaal opnieuw moeten geinstalleerd worden met als gevolg dat het programma SWITCH 1.12 verdwenen was, geen probleem dacht ik, dat programmaatje opnieuw opzoeken op internet en alles is opgelost. Maar nu blijkt dat de muziek die ik wil doorsturen achterwege blijft. Kan iemand mij raad geven en zeggen hoe ik kan oplossen. Liefst in verstaanbare taal a.u.b. want ik ben nog een leek en al die speciale termen begrijp ik niet zo goed.

Veel groetjes van Zani en alvast bedankt.:D

Nostradamus
16 December 2007, 19:12
Goeienavond Zani en welkom :good:
Voor je vraag kijk hier eens even:
http://www.minatica.be/showthread.php?t=48430&page=2 ;)
Ga ook eens kijken bij de Lessen (http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=223) van CompuChrisje (y)

dannyma
16 December 2007, 21:08
onder onze vrienden worden op regelmatig basis pps verstuurd soms droevige , grappige , gevaarlijke enz en velen heel leuk om te mogen ontvangen en via deze weg ook bedanken voor het mooi werk en natuurlijk mabuhay zani ;) welcome :).

Adnilleke
17 December 2007, 10:19
http://img472.imageshack.us/img472/8606/copieis5.jpg

zani
17 December 2007, 18:21
Beste Nostradamus, bedankt om mijn berichtje op de juiste plaats te zetten. Ik heb eens rondgeneusd op het forum en ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik ben naar powerpoint gegaan en dan de volgende stappen gedaan : EXTRA - OPTIES- ALGEMEEN- GELUID KOPPPELEN AAN BESTANDEN GROTER DAN 5000 KB. En het probleem was opgelost.
Maar als ik nu een powerpoint heb die groter is dan 5000 kb. mag ik dat dan bv naar 6000 brengen, en hoe groot mag een bestand maximaal zijn ?

In elk geval bedankt voor uw hulp. Groetjes...Zani

compuchrisje
17 December 2007, 18:37
Zani, even lezen wat je zelf hebt geschreven hier:

GELUID KOPPPELEN AAN BESTANDEN GROTER DAN 5000 KB. Natuurlijk mag het dan groter zijn dan 5000, maar ik zou dan eerder opteren om het kleiner te maken. Een powerpoint is niet iets dat in een concertzaal moet worden gepresenteerd, meestal is de huiskamer al de grootste ruimte. Kijk dus ook eens naar de tips over hoe je een muziekbestandje zonder teveel kwaliteitsverlies nog kan verkleinen.

Bij mij werkt dit al een flink stuk:
Converteer je muziekje naar wav met je swissknife dat je elders al vernoemde. Daarna open je het met Geluidsrecorder. Dàt kan je vinden in je menu Start onder Alle programma's - bureau-accessoires - Entertainment.
Ga meteen naar het menuutje Bestand, Opslaan als... tik even een andere naam in zodat je je origineel niet kwijtraakt en klik dan onderaan dat invulvenster op Wijzigen.
Hierin kies je MPEGlayer, doe voorlopig niks aan de frekwenties, wat standaard staat daar is meestal prima geluidskwaliteit. Je kan enkel nog zakken.
Sla dus verder op en vergelijk zowel grootte als de geluidskwaliteit. Voeg dan dat "ingekrompen" muziekje in bij je powerpoint. Het ding zal nog zo makkelijk door de mailbox raken!

zani
17 December 2007, 20:34
hallo Compuchrisje, hartelijk bedankt voor uw uitleg, ik zal daar zeker gebruik van maken.

Groetjes...Zani