Volledige versie bekijken : Vista ziet 2de HD niet



speedy
16 December 2007, 22:17
Hallo,
Ik heb juist een tweede Hd MAXTOR gemonteerd (SATA) en in de bios staat ze vermeld als OK maar vista (verkenner) ziet ze niet.
Bij aparaatbeheer staat ze wel en de beste stuuprogramma's zijn geinstalleerd. Heeft dit soms te maken met de jumper die achter op de hd staat. Moet deze bij een sata hd verzet worden?

thanks
Speedy

RODY_2_NL
17 December 2007, 03:46
staat hij wel op slave?

speedy
17 December 2007, 08:38
Dat is juist het probleem, ik vind nergens hoe dit moet. Ik dacht dat dit niet moets
met een SATA aansluiting.

slicky
17 December 2007, 09:23
die moet eerst geformatteerd worden denk ik;)
je kunt dat doen via schijfbeheer,denk wel dat dat op dezelfde plaats staat als bij XP

dus configuratiescherm--systeembeheer--schijfbeheer en daar dan uw nieuwe HD formatteren

PeterN
17 December 2007, 10:55
Je moet ze idd eerst formateren.
Voor vista (en ook xp) is het makkelijkste rechts klik op het ikoontje (deze computer). Daar kies je beheer. In het geopende venster krijg je links een lijstje en kies je onder opslag voor schijfbeheer.
Nu krijg je rechts in het venster (grafisch via een balkje) al uw opslag apparaten staan, dwz uw c shijf, uw nieuwe schijf eventuele cd/dvd's etc.
Klik daar rechts op het balkje van uw nieuwe schijf en kies formateren. Je kan dan ook de nieuwe letter kiezen.

Succes ;)

(ps: ik zit hier net aan een engelstalige windows en hoop dat ik de menus juist heb genoemd in het nederlands ;) )

speedy
17 December 2007, 18:10
(ps: ik zit hier net aan een engelstalige windows en hoop dat ik de menus juist heb genoemd in het nederlands ;) )

Slicky en PeterN Thanks. Het is gelukt.

@PeterN de vertaling was perfect.
Moet nog even mijn weg vinden met Vista maar leer alle dagen bij.

thanks Speedy