Volledige versie bekijken : Opstarten



3raGnicS_
17 December 2007, 23:16
Hallo , Vandaag ( 17/12/07 ) was ik bij 'n vriend en ; hij duwde op SpatieBalk en de computer starte op.

Hoe doe ik dit??

mvg:bow:

RODY_2_NL
17 December 2007, 23:26
denk dat zijn computer in de slaapstand stond

3raGnicS_
18 December 2007, 12:45
:D
denk dat zijn computer in de slaapstand stond

Neeee

Obsessed
18 December 2007, 12:56
Sommige Mobo's ondersteunen idd "Boot from USB-device".
HIER (http://www.microsoft.com/whdc/archive/usbcompat.mspx) alvast de info van Microsoft.

3raGnicS_
18 December 2007, 14:52
Sommige Mobo's ondersteunen idd "Boot from USB-device".
HIER (http://www.microsoft.com/whdc/archive/usbcompat.mspx) alvast de info van Microsoft.

Ok bedankt

gabriel
18 December 2007, 17:10
ik weet dat het koud is buiten en mijn hersenen aan het vervriezen zijn maar ik begrijp niet wat een usb hiermee te maken heeft , er is toch spake van spatiebalk ?????
ik begrijp het verkeerd ??


Hallo , Vandaag ( 17/12/07 ) was ik bij 'n vriend en ; hij duwde op SpatieBalk en de computer starte op.

Obsessed
18 December 2007, 22:48
ik weet dat het koud is buiten en mijn hersenen aan het vervriezen zijn maar ik begrijp niet wat een usb hiermee te maken heeft , er is toch spake van spatiebalk ?????
ik begrijp het verkeerd ??

Het gaat over opstarten via de druk op een vooraf ingestelde toets- of toetsen-combinatie op een USB-keyboard, of zelfs een ander USB-apparaat.

RODY_2_NL
19 December 2007, 08:05
Zal ut ckers een usb moeten zijn. Aangezien bord zijn stroom afsluit na de uit knop.
En dan via een macro zijn spatiebalk de comp opstart. Beetje een Hot Keybord actig zeg maar. had er iig nog nooit van gehoord :)

Obsessed
19 December 2007, 10:35
Zal ut ckers een usb moeten zijn. Aangezien bord zijn stroom afsluit na de uit knop.
En dan via een macro zijn spatiebalk de comp opstart. Beetje een Hot Keybord actig zeg maar. had er iig nog nooit van gehoord :)
Voor zover ik het kan begrijpen moet de functie ondersteund zijn door het moederbord. Ik veronderstel dat er een bepaalde spanning op de USB poorten blijft.
Bij mij bvb blijft het lichtje van de optische muis ook aan, zonder dat de pc opstaat.
Vooral ASUS zou een aantal mobo's hebben die betrokken functionaliteit aanbieden. Mss eens vragen welk type mobo hij heeft, en de gegevens eens nachecken.

RODY_2_NL
19 December 2007, 10:59
wat ik weet blijft op de usb altijd spanning staan.
heb vanacht ook ff flink gezocht maar kon maar 1 post vinden over opstarten via spatiebalk.
en dat monde uit in de bios, ook et exacte bord werd niet genoemd.
zit dan ook meer te denken aan een multimedia bord met muis inclusief.
die heeft een hoop opties.

Obsessed
19 December 2007, 11:33
Mss dat 3raGnicS wat hardwaregegevens van die kameraad kan vermelden.
Mobo, type keyboard enz..
Kunnen we toch wat bijkomende kennis proberen op te doen hé ;)

sukkeltje456
24 December 2007, 01:24
Dit is idd mogenlijk. Een goede kennis van mij heeft dit ook.
Zoals reeds al gezegd is dit mogenlijk met een usb keyboard.

Maar je kan ook met een klein beetje modding en prutswerk je keyboard en pc ombouwen enzo je pc laten opstarten.

g_man
24 December 2007, 14:37
Is bij mij ook zo...mijn PC start op met elke knop...en is enkel maar een aanpassing in de BIOS...is wel handig vind ik.
Maar ik weet wel niet of elke BIOS dit ondersteunt. En bij mij is het idd in samenwerking met de 'S3'-functie van de energiebesparing van de BIOS. Met windows wordt dit de slaapstand. :)