Volledige versie bekijken : Vista test gevraagd



vrnmmn
19 December 2007, 17:08
Wie- als Vistagebruiker- wil hier eens noteren hoeveel minuten er verlopen tussen: op start drukken van je PC en het werkelijk operationeel zijn.
Ik wil graag eens vergelijken. Er blijken kolossale verschillen te zijn.

..........minuten

Met dank

Baloeke
19 December 2007, 17:38
Veel hangt ook af van wat er mee opstart (taakbeheer). Ook het intern geheugen zal wel een rol spelen denk ik.
Als ik bij de volgende start eraan denk, zal ik de tijd eens oopnemen.

Simply
19 December 2007, 17:45
Als ik mij niet vergis, maakt het zelfs een verschil hoeveel je op je bureaublad hebt staan, aangezien ook dit allemaal deels moet geladen worden!

gabriel
19 December 2007, 19:22
als we nu eens zouden zeggen tot aan het buroblad ??

compuchrisje
19 December 2007, 20:36
Geen slecht voorstel: dus vanaf het moment dat je op de knop van je pc drukt, tot je de normale afbeelding op je bureaublad ziet. Laden van de icoontjes en snelstart progs verschillen teveel bij iedereen.

g_man
19 December 2007, 21:07
Hangt ook af van de hardwareconfiguratie...dus je zal nooit écht kunnen vergelijken.

vrnmmn
19 December 2007, 21:24
Inderdaad: van start tot 'breaublad' = 9 minuten voor mijn vista.

en bij jullie?

.... minuten. Graag cijfers. En dank uiteraard ook reeds voor de info.
Wat doe ik beter met mijn 'taakbeheer'?

Baloeke
19 December 2007, 21:27
Heb toch een vermoeden dat mijn laptop met vista iets sneller is. Morgen vertel ik wel meer.

Wayne
19 December 2007, 21:57
Heb hier een nieuwe HP 6715b laptop(2GB geheugen)
in de configuratie van hp duurde het ruim 7 minuten.
Heb pc geformateerd en een Clean install gedaan en al de toeters en bellen die hp erbij leverde afgelaten.

Nu start hij in minder dan 3 minuten op.

rudipatty
20 December 2007, 01:34
Hallo mijn pc start op in 4 minuten in vista

Mosquitos
20 December 2007, 07:01
Minder dan 2 min bij mij(1m38sec)

Bij mij is het als al mijn gadgets op het bureaublad staan en de cpu-meter terug rond de 10% komt.Als ik nu bv de laatste spybot teatimer gebruik dan duurt het wel veel langer eer hij opgestart is.Misschien dat vele deze op hebben staan.
En schakel ook de automatische updates uit van bv java en nerocheck enz uit met autoruns.

Baloeke
20 December 2007, 15:55
Was het niet vergeten ;). Mijn laptop, Toshiba (http://be.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?LNG=10&service=BE&PRODUCT_ID=131880), is volledig opgestart na 5.30 minten. Dit is wel de tijd dat mijn harde schijf geen activiteit meer doet. Voor het ogenblik zit er wel veel in het taakbeheer.

gabriel
20 December 2007, 18:29
de eerst resultaten zijn ondermaats voor een OS van een dergelijke omvang , blijf dus liever bij xp , ik wacht dus nog wel een tijdje op hasta la vista :lol:

vrnmmn
21 December 2007, 12:28
Ik meen te weten dat mijn PC 1 GB geheugen heeft.

Dus kan hierin de oorzaak liggen van toch nog te trage opstart ! ? ! ?
En dat geheugen kan ik wellicht niet zomaar verbeteren???????????????????
(Wie reageert hierop????)
Met veel dank aan allen die reageerden.

Baloeke
23 December 2007, 15:18
Mijn laptop heeft ook (maar) 1 GB geheugen. Je kan er natuurlijk geheugen bijsteken, of zorgen dat er weinig programma's staan bij taakbeheer.

Mosquitos
23 December 2007, 15:20
Je kan misschien eens proberen met readyboost

gabriel
23 December 2007, 15:30
http://www.speedyvista.com/services.html
wanneer je alle niet nodige services uitschakeld gaat iedere pc sneller , een gouden regel voor alle win versies

robert_49
23 December 2007, 16:13
Hoy minaticators
Ik heb sind juni 2007 een nieuwe pc gekocht en zelf ineen gestoken (met wat hulp van een deskundige)
Moederbord= gigabyte 8600GT
Processor= intel core2 6600 2x 2400mhz
Grafische kaart =PNY 1GHZ ram
Besturings program= Vista Ultimate OEM

ik durf zeggen vanaf de startknop aanzetten tot al mijn geselecteerde services en programs zijn opgestart (dat doe je in msconfig) nog geen volledige minuut!!!
Uwe pc moet dan ook optimaal zijn!!!!

GuntherS
23 December 2007, 17:54
Wow, ik ben zelfs verschoten van vele opstarttijden hier.. Dat is toch niet normaal dat een PC 4 tot 5 minuten nodig heeft om op te starten?

Mijn Mac heeft de volgende resultaten:
Mac OS X: Automatisch ingelogd en klaar voor gebruik met internet (Safari handmatig geopend) na 19 seconden.
Windows Vista: Ingelogd met alle processen, antivirus,... en Internet Explorer (handmatig geopend) na 45 seconden.

Specs:
Intel iMac, Core 2 Duo 2GHz, 1GB RAM, ATI Radeon X1600 128MB

sukkeltje456
24 December 2007, 01:16
Dit haalt idd niet veel uit omdat je met verschillende pc's en verschillende configuraties werkt.


Als ik mij niet vergis, maakt het zelfs een verschil hoeveel je op je bureaublad hebt staan, aangezien ook dit allemaal deels moet geladen worden!

De icoontjes gaan nu niet direct veel uitmaken denk ik, maar als een achtergrond Vertraagt je pc toch ook wel redelijk hard.

dannyma
24 December 2007, 16:28
hier zit ik onder de 2 minuten vanaf ik opstart vanaf dualboot xp - vista ultimate met grafische kaart nvidia 7300 512 mb en 2 gig sdram onboard en kloksnelheid van cpu 3.00 ghz .

dannyma
24 December 2007, 16:35
Ik meen te weten dat mijn PC 1 GB geheugen heeft.

Dus kan hierin de oorzaak liggen van toch nog te trage opstart ! ? ! ?
En dat geheugen kan ik wellicht niet zomaar verbeteren???????????????????
(Wie reageert hierop????)
Met veel dank aan allen die reageerden.
1 gig is wat weinig voor vista en zal degelijk alles vertragen want toen ik hier 1 gig bij heb gestoken ging alles sneller waar ik toch blij met was en ook na opstart gaan alle aplicatie's beter en stabieler en wat ik heel tof vond was dat het uitzippen van grote file's aanzienlijk veel sneller ging wat voor mij toch belangrijk is :) .ook meerdere functie's tesamen doen gaat vlotjes en ben dus ook nog van plan om met te de tijd nog ietjes te verhogen naar 3 gig als de portomonee het toe laat ;) .

PeterN
24 December 2007, 19:13
Idd, vista boot snel op, enkel het netwerkgedeelte duurd soms wat langer.
In een 45 seconden is hier de pc volledig geboot klaar om te gebruiken. Dus met resident spyware prog, virusscanner, bluetooth stack, open office startup etc. Dit is een basis configuratie dus geen services of tweeks uitgevoerd.
Wat extra geheugen doet veel. Een minimum om vista vlot te draaien is toch 2Gb. Lager gaat, maar dan ga je u meer ergeren ;)