Volledige versie bekijken : Windows XP vraagjes



Efzeske
19 December 2007, 18:27
1. Als ik mijn Windows XP verkoop aan iemand, gaat die dan geen registratieproblemen tegenkomen, daar deze helemaal niet overeenkomen met de mijne?

2. Wanneer ik op een andere harde schijf Windows Vista installeer, hoe kan ik dan op een handige manier mijn persoonlijke spullen (foto's, filmpjes, ...) overzetten van de harde schijf waar XP opstaat naar die waar Vista opstaat?

Alvast bedankt!!

g_man
19 December 2007, 18:35
1. WinXP kan maar 1 maal geregistreerd en geactiveerd worden, dus verkopen kan niet.
2. Alle data die op je harde schijf staan, kan je vanuit Vista ook aan... :) dus jemoet niks overzetten. :)

Haxx
19 December 2007, 18:35
Als geen OEM XP CD is dat geen probleem?

compuchrisje
19 December 2007, 20:40
OEM installatie is nog lastiger, want die hoort bij één hardwareconfiguratie. Je kan dan bepaalde onderdelen, zoals bv je HD of een cooler vervangen, evt ook nieuwe hardware toevoegen, geen probleem. Maar met een nieuw moederbord zit je in de knoei en moet je je foontje plegen naar Microsoft, die je vriendelijk zal vertellen dat je een nieuwe licensie zal moeten kopen.
Het is dus zoals het chassisnummer van een auto, één bestaat er, geen klonen of dubbeltjes.

Efzeske
19 December 2007, 21:17
Dus als ik het goed begrijp, zal ik bij een nieuwe pc met vista erop, gewoon men HD met xp erop derbij inplugge en klaar? :shy:

Baloeke
19 December 2007, 21:20
Neen, als je een dualboot wil hebben, zal je eerst het oudste besturingssyteem moeten installeren. Daarna het nieuwste. Dus eerst windows xp en daarna Vista.
Als je je HD van je oude pc in je nieuwe pc gaat steken gaat zeker niet lukken. Omdat bij de installatie van windows bepaalde dingen over je moederbord, graka, soundkaart,... mee installeert.

g_man
19 December 2007, 21:31
Denk niet dat hij een dual boot wil... dus ik zou die HDD erbij inpluggen, de data die nodig is over zetten, of backuppen en dan de harde schijf formatteren dan kan 'm die netjes opnieuw gebruiken.

Efzeske
20 December 2007, 18:38
Kijk es , alles wat ik moest weten :) ging idd niet over dual boot
Tnx, mag slotje op !

RODY_2_NL
21 December 2007, 05:37
1. Als ik mijn Windows XP verkoop aan iemand, gaat die dan geen registratieproblemen tegenkomen, daar deze helemaal niet overeenkomen met de mijne?

Je kan hem wel verkopen en de ander kan hem ook registreren. Als deze geuk heeft valt je installatie cd nog in de oude oem. dat wil zeggen dat deze 3x geinstalleerd kan worden. Indien registratie niet wil krijgt hij/zij een melding in de rechterkant dat waarschijnlijk deze versie illegaal is :) Hij/zij kan XP dan wel verder gewoon gebruiken maar belangrijke updates lukken niet meer.