Volledige versie bekijken : Netwerkje met router en switch



kurt0015
19 December 2007, 22:03
Ey,

Omdat ik laatste tijd teweinig poorten heb op mijn router 4 poorten en 1 wan poort. Maar nu vroeg ik mij af hoe ik het beste kon uitbreiden en zijn er andere mogelijkheden dan een switch buiten een hub. :p Dan nog even terug komen op een switch vertraagd deze mijn netwerk of merk je er eigenlijk niks van?

Ik beschik hier thuis ook nog over een 2de router maar als ik deze ga aansluiten komt er hele hoop bij kijken zoals de ip-adressen in de zelfde range zetten enz en dat zie ik niet echt zitten omdat je dan altijd met 2 routers zit en je dus 2 dingen steeds kan gaan instellen.

Even mijn netwerkje snel verduidelijke:

Router:
- Pc1
- Pc2
- Pc3
- Telefoon (skypephone)
- Draadloos Pc1
- Draadloos Pc2

Nu zou ik dus de kabel van Pc1 de kabel die dus naar mijn kamer gaat een switch willen hangen zodat ik op mijn kamer ook men laptop en 2de pc kan voorzien van internet via de kabel altijd sneller dan draadloos e ;)

Alvast Bedankt

PeterN
20 December 2007, 02:14
Als je een tweede router hebt gaat het vrij eenvoudig. Neem een kabel van router 1 op één van de vier poorten. Verbind die met de tweede router ook met 1 van de 4 poorten. Laat dus de wan poort van router 2 gewoon open. Hierdoor gebruik je enkel het switch gedeelte van die tweede router. Daar je dus 1 van de vier poorten al benut hebt met die aansluiting heb je wel nog 3 poorten vrij voor uitbreiding ;)

kurt0015
20 December 2007, 22:29
Als je een tweede router hebt gaat het vrij eenvoudig. Neem een kabel van router 1 op één van de vier poorten. Verbind die met de tweede router ook met 1 van de 4 poorten. Laat dus de wan poort van router 2 gewoon open. Hierdoor gebruik je enkel het switch gedeelte van die tweede router. Daar je dus 1 van de vier poorten al benut hebt met die aansluiting heb je wel nog 3 poorten vrij voor uitbreiding ;)

Bedankt dit werkt geweldig wist niet dat het kon :D